Juba järgmisel neljapäeval, 23. jaanuaril, stardib 2025. aasta autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) hooaeg, kui ikooniline Monte Carlo ralli toob meeskonnad ja sõitjad esmakordselt sel aastal võistlusrajale.
Oma viiendat hooaega Hyundai meeskonnas koos Martin Järveojaga alustava Ott Tänaku eesmärk on parandada senist tulemust Monte Carlo rallil, kus ta on jõudnud poodiumi teisele astmele.
Eestlaste istumise all saab olema taas Hyundai i20 N Rally1 auto, kuid sellel aastal siis ilma hübriidita.
Tänaku sõnul nõuab ees ootav ralli lisaks oskustele ka märkimisväärselt õnne. Tänavune võistlus hõlmab mitmeid uusi lõike ja keerulisi olusid, mis muudavad ralli veelgi ettearvamatumaks.
„Monte on alati väga ettearvamatu, nii et see teeb pikaajalise ettevalmistuse üsna keeruliseks,“ rääkis Tänak Huyundai pressiteate vahendusel.
„Sel aastal on palju uusi lõike, mistõttu on taas raske ette ennustada, mida oodata.“
Ralli peamise väljakutsena tõi Tänak esile ilma ja rehvivalikud: „Ilm on siin peamine mõjutaja ja peame olema valmis igasugusteks tingimusteks kogu nädalavahetuse jooksul. Peamine, millele mõelda, on rehvid, mis mängivad meie rallis väga suurt rolli. Kõigil on palju teadmatust, ja ma arvan, et see teeb Monte tänavu väga huvitavaks.“
Lisaks mainis Tänak, kui olulise tähendusega on võit Monte Carlos. „See on alati olnud keeruline võistlus – oleme küll olnud poodiumil, kuid pole kunagi olnud piisavalt tugevad, et seda võita. See on tõesti unikaalne sündmus suure ajalooga ja võit siin oleks midagi, mida ma väga hindaksin. See on alati eesmärk, ja võib öelda, et see trofee leiaks minu jaoks väga erilise koha,“ lisas Tänak lõpetuseks.
Monte Carlo ralli algab neljapäeval kolme pimedas sõidetava kiiruskatsega ning jätkub nädalavahetuse jooksul 115,59 kilomeetri jagu uute või uuendatud lõikudega. Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 343,8 km kiiruskatseid.
Hooaja esimesel etapil Monte-Carlos aitab silma peal hoida ka ralli.ee kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.