• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
mai 9, 2025
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ringrada

Hyundai Rally1 mootor astub uude ajastusse – ootamatu roll tipptasemel võidusõidus

Lõuna-Korea kontsern läheb mootorispordis harvanähtavale teele

Admin lisas Admin
10.03.2025 11:32
Ringrada, WRC
Cyril Abiteboul, Genesis Magma Racingu tiimipealik

Cyril Abiteboul, Genesis Magma Racingu tiimipealik

439
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Tavaliselt lähtub võidusõidumootorite arendamine loogilisest põhimõttest: kasutada juba olemasolevat võistlusmootorit, mis aitab säästa nii arenduskulusid kui ka aega. Loomulikult sõltub iga tootja valik ka sellest, millised mootorid on tema masstootmises saadaval ja millised tehnilised nõuded konkreetne võistlussari seab..

 

Üks värskemaid näiteid sellest, kuidas autotootjad oma ressursse ära kasutavad, on Hyundai kontserni kuuluv Genesis.

Ettevõte valmistub 2026. aastal debüteerima FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC) oma Hypercar-mudeliga GMR-001, mida arendatakse koostöös Oreca-ga. Sarnaselt Alpine’i A424 ja Acura ARX-06 võistlusautodega saab ka Genesis oma Hypercari jõuallikaks V8-mootori.

Aga mis seos on sellel WRC-ga?



Lõuna-Korea autotootja Hyundai on otsustanud kasutada autospordis harva nähtavat lähenemist, tuues kestvussõidumaailma mootori, mille juured peituvad rallis.

Tavaliselt arendatakse võidusõidumootoreid nii, et olemasolevaid ringrajamasinate jõuallikaid kohandatakse vajadusel teistele sarjadele. Kuid Genesis Magma Racing on valinud vastupidise tee: nende Hypercar GMR-001 saab V8-mootori, mille arhitektuur põhineb Hyundai WRC jõuallikal.

Genesis Magma Racing teatas hiljuti, et nende eesmärk on saavutada Genesis hyperspeed – ülikiire arendustempo ja tipptehnoloogia abil kestvussõidumaailmas edu. Selle saavutamiseks töötatakse välja täiesti uus V8-mootor, mis on sisuliselt kahe Hyundai 1.6-liitrise turbo neljasilindrilise WRC-mootori kombinatsioon – mitte otseselt, kuid struktuuriliselt. Hyundai i20 N Rally1 kasutab sama mootorit ning selle juured ulatuvad varasematesse Hyundai WRC-mudelite põlvkondadesse.



Genesis GMR-001 Hypercar
Genesis GMR-001 Hypercar

Mis teeb aga selle juhtumi eriliseks?

Kuigi kestvussõidus on varem kasutatud erinevatest sarjadest pärit mootoreid, on haruldane, et WRC jõuallikas jõuab Le Mansi 24 tunni sõidule. Tavaliselt liigub areng vastupidises suunas – esmalt luuakse ringrajale mõeldud mootor ning seejärel kohandatakse seda ralliks.

Ajaloost leiab mitmeid näiteid vastupidisest suunast. 1990ndate keskpaigas ja lõpus kasutati Kit Car-klassi ralliautodes 2.0-liitriseid vabalthingavaid mootoreid, mis olid algselt välja töötatud tipptasemel turismiautode jaoks, näiteks Hispaania turismiautode meistrivõistlustel. Peamine erinevus seisnes selles, et Kit Car-mootorid kasutasid kuivkarterit, samas kui turismiautodes olid kasutusel märgkarteriga variandid. Tihti arendasid mõlemale sarjale mootoreid samad spetsialistid.

Sarnaseid näiteid leidub ka hilisematest aastatest. Praegu WRC-s kasutatavad 1.6-liitrised turbomootorid on tihedalt seotud sama ajastu turismiautode jõuallikatega, millel oli sarnane võimsus – umbes 380 hobujõudu ja 450 Nm pöördemomenti 36 mm turbolaaduri õhukitsendajaga. Parim näide oli Citroën C3 WRC, mille mootor sai suure osa tehnoloogiast Citroën C-Elysée WTCC autolt, mis domineeris turismiautode MM-sarja aastatel 2014–2016.

Traditsiooniliselt on ralliautode mootorid põhinenud masstootmises olevatel jõuallikatel. Näiteks legendaarse B Grupi ajastul kasutas Peugeot 205 T16 XU-seeria diiselmootori plokki. Seega on harukordne näha, et rallimootor (või antud juhul kaks) jõuab WEC sarja ja seeläbi ka Le Mansi 24 tunni sõidule.

Genesis GMR-001 Hypercari esimesed pildid avalikustatakse aprillis ning testid algavad augustis. Testimisel osalevad kogenud sõitjad Pipo Derani ja André Lotterer. See tähendab kiiret arengut – vaid poolteist aastat pärast programmi käivitamist suundutakse juba rajale. Võrdluseks, Ford on oma kestvussõiduprojektile andnud kaks aastat ettevalmistusaega.

Märksõnad: Hyundai Motorsport
Share176Tweet110Send

Soovitame sulle ka neid

Carlos Sainz Sr (paremal), Foto: Rudy Carezzevoli Getty Images / Red Bull Content Pool
WRC

Head uudised rallifännidele! Carlos Sainz kinnitas, et kaalub FIA presidendiks kandideerimist: “Usun, et teeksin head tööd”

8.05.2025 17:14
Cyril Abiteboul. Foto: Dufour Fabien/Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai tiimipealik: Mul on WRC vastu suur lugupidamine, kuid praegu käib tõsine heitlus vaid Toyotaga

8.05.2025 15:27
Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Hyundai Motorsport
WRC

Hankook toob Portugali rallile uue ja tugevama kruusarehvi

8.05.2025 13:03
Sebastien Ogier Portugali eelsel testil, Kuvatõmmis Videost
WRC

Hankooki uusi kruusarehve proovinud Sebastien Ogier tegi huvitava tähelepaneku – „Autot on raske teel hoida“

8.05.2025 11:34
Carlos Sainz. Foto: Ali Haji / Red Bull Content Pool
WRC

Rallilegendist võib saada FIA uus president

7.05.2025 15:41
Kalle Rovanperä. Foto: TGR WRT/McKlein
WRC

Kalle Rovanperä on Toyota uuest välimusest vaimustuses kuid muudatuse taga on ka praktiline põhjus

7.05.2025 11:42

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Carlos Sainz Sr (paremal), Foto: Rudy Carezzevoli Getty Images / Red Bull Content Pool

Head uudised rallifännidele! Carlos Sainz kinnitas, et kaalub FIA presidendiks kandideerimist: “Usun, et teeksin head tööd”

lisas Admin
8.05.2025 17:14
0

Cyril Abiteboul. Foto: Dufour Fabien/Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tiimipealik: Mul on WRC vastu suur lugupidamine, kuid praegu käib tõsine heitlus vaid Toyotaga

lisas Admin
8.05.2025 15:27
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Hyundai Motorsport

Hankook toob Portugali rallile uue ja tugevama kruusarehvi

lisas Admin
8.05.2025 13:03
0

Sebastien Ogier Portugali eelsel testil, Kuvatõmmis Videost

Hankooki uusi kruusarehve proovinud Sebastien Ogier tegi huvitava tähelepaneku – „Autot on raske teel hoida“

lisas Admin
8.05.2025 11:34
0

Carlos Sainz. Foto: Ali Haji / Red Bull Content Pool

Rallilegendist võib saada FIA uus president

lisas Admin
7.05.2025 15:41
0

Aavo Pikkuus - Aarne Timusk kiiruskatsel. Foto Heikki Järlik
Kurvilise tee legendid

Eesti ainus rallisõitjast Olümpjavõitja – Aavo Pikkuus – Kurvilise tee legendid

26.01.2023 10:24

Tänane Top

Sebastien Ogier Portugali eelsel testil, Kuvatõmmis Videost

Hankooki uusi kruusarehve proovinud Sebastien Ogier tegi huvitava tähelepaneku – „Autot on raske teel hoida“

8.05.2025 11:34
Cyril Abiteboul. Foto: Dufour Fabien/Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tiimipealik: Mul on WRC vastu suur lugupidamine, kuid praegu käib tõsine heitlus vaid Toyotaga

8.05.2025 15:27
Carlos Sainz. Foto: Ali Haji / Red Bull Content Pool

Rallilegendist võib saada FIA uus president

7.05.2025 15:41
Kuvatõmmis videost

Ootamatu vaatepilt ERC-etapil: sõitjatele tulid vastu sõjaväe soomukid – VIDEO

9.05.2025 01:23
Ott Tänak ja Martin Järveoja Jaapani rallil Foto: M-Sport

FIA: Alates 2027 aastast kaob Rally1 ning kogu rallipüramiid kujundatakse ümber!

6.05.2025 16:48
Ott Tänak ja Martin Järveoja Keenia Safari rallil 2025, Foto: Hyundai Motorsport

Hankook toob Portugali rallile uue ja tugevama kruusarehvi

8.05.2025 13:03

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje

© 2019 ralli.ee

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?