• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 29, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home Ringrada

Hyundai Rally1 mootor astub uude ajastusse – ootamatu roll tipptasemel võidusõidus

Lõuna-Korea kontsern läheb mootorispordis harvanähtavale teele

Admin lisas Admin
10.03.2025 11:32
Ringrada, WRC
Cyril Abiteboul, Genesis Magma Racingu tiimipealik

Cyril Abiteboul, Genesis Magma Racingu tiimipealik

441
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Tavaliselt lähtub võidusõidumootorite arendamine loogilisest põhimõttest: kasutada juba olemasolevat võistlusmootorit, mis aitab säästa nii arenduskulusid kui ka aega. Loomulikult sõltub iga tootja valik ka sellest, millised mootorid on tema masstootmises saadaval ja millised tehnilised nõuded konkreetne võistlussari seab..

 

Üks värskemaid näiteid sellest, kuidas autotootjad oma ressursse ära kasutavad, on Hyundai kontserni kuuluv Genesis.

Ettevõte valmistub 2026. aastal debüteerima FIA kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC) oma Hypercar-mudeliga GMR-001, mida arendatakse koostöös Oreca-ga. Sarnaselt Alpine’i A424 ja Acura ARX-06 võistlusautodega saab ka Genesis oma Hypercari jõuallikaks V8-mootori.

Aga mis seos on sellel WRC-ga?

Lõuna-Korea autotootja Hyundai on otsustanud kasutada autospordis harva nähtavat lähenemist, tuues kestvussõidumaailma mootori, mille juured peituvad rallis.

Tavaliselt arendatakse võidusõidumootoreid nii, et olemasolevaid ringrajamasinate jõuallikaid kohandatakse vajadusel teistele sarjadele. Kuid Genesis Magma Racing on valinud vastupidise tee: nende Hypercar GMR-001 saab V8-mootori, mille arhitektuur põhineb Hyundai WRC jõuallikal.

Genesis Magma Racing teatas hiljuti, et nende eesmärk on saavutada Genesis hyperspeed – ülikiire arendustempo ja tipptehnoloogia abil kestvussõidumaailmas edu. Selle saavutamiseks töötatakse välja täiesti uus V8-mootor, mis on sisuliselt kahe Hyundai 1.6-liitrise turbo neljasilindrilise WRC-mootori kombinatsioon – mitte otseselt, kuid struktuuriliselt. Hyundai i20 N Rally1 kasutab sama mootorit ning selle juured ulatuvad varasematesse Hyundai WRC-mudelite põlvkondadesse.

Genesis GMR-001 Hypercar
Genesis GMR-001 Hypercar

Mis teeb aga selle juhtumi eriliseks?

Kuigi kestvussõidus on varem kasutatud erinevatest sarjadest pärit mootoreid, on haruldane, et WRC jõuallikas jõuab Le Mansi 24 tunni sõidule. Tavaliselt liigub areng vastupidises suunas – esmalt luuakse ringrajale mõeldud mootor ning seejärel kohandatakse seda ralliks.

Ajaloost leiab mitmeid näiteid vastupidisest suunast. 1990ndate keskpaigas ja lõpus kasutati Kit Car-klassi ralliautodes 2.0-liitriseid vabalthingavaid mootoreid, mis olid algselt välja töötatud tipptasemel turismiautode jaoks, näiteks Hispaania turismiautode meistrivõistlustel. Peamine erinevus seisnes selles, et Kit Car-mootorid kasutasid kuivkarterit, samas kui turismiautodes olid kasutusel märgkarteriga variandid. Tihti arendasid mõlemale sarjale mootoreid samad spetsialistid.

Sarnaseid näiteid leidub ka hilisematest aastatest. Praegu WRC-s kasutatavad 1.6-liitrised turbomootorid on tihedalt seotud sama ajastu turismiautode jõuallikatega, millel oli sarnane võimsus – umbes 380 hobujõudu ja 450 Nm pöördemomenti 36 mm turbolaaduri õhukitsendajaga. Parim näide oli Citroën C3 WRC, mille mootor sai suure osa tehnoloogiast Citroën C-Elysée WTCC autolt, mis domineeris turismiautode MM-sarja aastatel 2014–2016.

Traditsiooniliselt on ralliautode mootorid põhinenud masstootmises olevatel jõuallikatel. Näiteks legendaarse B Grupi ajastul kasutas Peugeot 205 T16 XU-seeria diiselmootori plokki. Seega on harukordne näha, et rallimootor (või antud juhul kaks) jõuab WEC sarja ja seeläbi ka Le Mansi 24 tunni sõidule.

Genesis GMR-001 Hypercari esimesed pildid avalikustatakse aprillis ning testid algavad augustis. Testimisel osalevad kogenud sõitjad Pipo Derani ja André Lotterer. See tähendab kiiret arengut – vaid poolteist aastat pärast programmi käivitamist suundutakse juba rajale. Võrdluseks, Ford on oma kestvussõiduprojektile andnud kaks aastat ettevalmistusaega.

Märksõnad: Hyundai Motorsport
Share176Tweet110Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS15: Punktikatse peaproovi võitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja on kui teiselt planeedilt

29.06.2025 10:04
Robert Virves ja Jakko Viilo Kreeka MM-ralli 2025, Foto: André Lavadinho andre@at-world.com
WRC

Robert Virves sai Kreeka MM-rallil kohtunikelt karistada

29.06.2025 09:34
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto:: Romain Thuillier Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS14: Super! Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid Kreeka ralli viimast päeva katsevõiduga

29.06.2025 09:02
Ott Tänak Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Laupäeval võimu näidanud Tänak: “Kindlasti parem päev, kui oodata oskasin”

28.06.2025 21:04
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ralli liidrid Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid ilusa päeva katsevõiduga

28.06.2025 19:15
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS12: Võimsas hoos Tänakule järjekordne katsevõit: “Tegime teistest erineva rehvivaliku ja see oli hea otsus”

28.06.2025 17:44

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

SS15: Punktikatse peaproovi võitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja on kui teiselt planeedilt

lisas Admin
29.06.2025 10:04
0

Robert Virves ja Jakko Viilo Kreeka MM-ralli 2025, Foto: André Lavadinho andre@at-world.com

Robert Virves sai Kreeka MM-rallil kohtunikelt karistada

lisas Admin
29.06.2025 09:34
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto:: Romain Thuillier Hyundai Motorsport GmbH

SS14: Super! Ott Tänak ja Martin Järveoja alustasid Kreeka ralli viimast päeva katsevõiduga

lisas Admin
29.06.2025 09:02
0

Ott Tänak Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Laupäeval võimu näidanud Tänak: “Kindlasti parem päev, kui oodata oskasin”

lisas Admin
28.06.2025 21:04
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ralli liidrid Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid ilusa päeva katsevõiduga

lisas Admin
28.06.2025 19:15
0

Heino Sepp / Toomas Bernstein 1973. aasta Poola MM-rallil. Foto: erakogu
Ajaloonurk

Meie seast lahkus ajalugu teinud ja esimese eestlasena MM-ralli kiiruskatse võitnud Toomas Bernstein

11.05.2025 10:19

Tänane Top

Takamoto Katsuta SS11

SS11: Milline draama: Rovanperä ja Katsuta sõitsid teelt välja, neljal ekipaažil purunesid rehvid – VIDEOD

28.06.2025 16:11
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

SS10: Tänak läks lõunapausile Kreeka ralli liidrina – vedrustuse lõhkunud Fourmaux langes kolmandaks

28.06.2025 12:29
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka Akropolise rallil 2024 Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

AJAKAVA: Kreeka MM-ralli ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

25.06.2025 16:12
Ott Tänak Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Laupäeval võimu näidanud Tänak: “Kindlasti parem päev, kui oodata oskasin”

28.06.2025 21:04
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

SS12: Võimsas hoos Tänakule järjekordne katsevõit: “Tegime teistest erineva rehvivaliku ja see oli hea otsus”

28.06.2025 17:44
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kreeka MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

SS9: Tänakule järjekordne katsevõit – Ogier kaotab juba enam kui poole minutiga

28.06.2025 10:59

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee