Costa Rica rallisõitja Roberto Yglesias toob Ameerikas võistlusrajale Audi A1 Maxx Ralliauto, eesmärgiga pakkuda kuluefektiivset alternatiivi kallitele Euroopa päritolu Rally2 masinatele.
Tegemist on Argentinas homologeeritud RC2 klassi sõidukiga, mis pakub Rally2 klassi autodega sarnast jõudlust, kuid oluliselt madalama hinnaga.
„On päris äge mõelda Audi rallipärandile – nemad olid omal ajal need, kes kogu mängu muutsid,“ ütles Yglesias väljaandele DirtFish.
Maxx Rally (ehk N5) autod kasutavad laialdaselt levinud varuosi, mis teeb nende hoolduse odavamaks. A1-l on 1,6-liitrine turboga BMW Mini mootor ja X-Shift kuuekäiguline käigukast, mis töötab Subaru käigukastikorpuses ning koos Subaru diferentsiaalidega.
„Maxx Rally autod, mida tuntakse üle maailma ka kui Maxi Rally või N5, pakuvad sarnast võimsust ja sõidukogemust nagu R5 või Rally2 autod, kuid palju madalama hoolduskuluga, kuna need kasutavad tavaliselt vabalt kättesaadavaid osi, mitte ei sõltu ühest tootjast,“ selgitas Yglesias.
Ta lisas, et kuigi need autod on umbes 1–2 sekundit kilomeetri kohta aeglasemad kui Rally2 masinad, on nende hooldus üle poole odavam. „Me teame, et Maxi/N5 autod on umbes 1–2 s/km aeglasemad kui Rally2, aga ma tahan näha, kui lähedale me suudame jõuda autoga, mille hooldus maksab vähem kui poole Rally2 omast.“
Yglesiase debüüt pidi toimuma juba märtsis, kuid testisõidul juhtunud avarii lükkas selle edasi. „Sõitsin ühte kurvi liiga suure hooga, tabasin väliskurvis olnud muldvallile ja auto käis üle katuse,“ kirjeldas ta. Kuigi turvapuur jäi terveks, vahetati välja suurem osa kerepaneelidest.
Auto ehitati enne Olympus Rallyt täielikult üles ning Yglesias plaanib läheneda hooajale nüüd natukene rahulikumalt: „See avarii muutis mu ootusi ning Olympus Rallyl lähenen asjale palju rahulikumalt – keskendun auto tundmaõppimisele ja kogemuste kogumisele. Sain aru, et suurema kiiruse juures pean kurvideks valmistuma ja pidurdama palju varem.“
Video esimesest testist: