Ligi kuu tagasi sai teatavaks, et autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) sari leidis pankrotistunud P1 Performance Fuelsi asemele uue kütusetarnija.
Uueks partneriks on tuntud energiakontsern TotalEnergies, kes võtab hooaja lõpuni üle senise ametliku varustaja rolli.
Kuna P1 Performance Fuels sattus ootamatult makseraskustesse ja kuulutas välja pankroti, pidi Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) kiiresti reageerima, et tagada sarja jätkuv varustatus sünteetilise ja keskkonnasõbraliku kütusega. Alates järgmisel nädalal toimuvast Rally Islas Canariasest hakatakse uue tarnija kütust kasutama esmalt vaid FIA prioriteetsete sõitjate poolt, kuid plaanis on, et edaspidi kasutavad seda kõik meeskonnad.
TotalEnergies ei ole FIA-le võõras nimi — ettevõte on juba pikka aega ametlikuks kütusetarnijaks ka kestvussõidu maailmameistrivõistlustel, kus kasutatakse samuti kõrgete keskkonnastandarditega kütuseid.
Nüüd aga tõi Portugali MM-ralli korraldajate avaldatud ametlik dokument päevavalgele ka ühe tähelepanuväärse numbri: WRC-sarja kohustusliku kütuse liitrihind on 8,75 eurot + käibemaks, mis teeb kogumaksumuseks ligi üksteist eurot liitri kohta.
Arvestades, et ralliautod on ligi kümme korda suurema kütusekuluga kui tavaautod, võib ühe rallinädalavahetuse jooksul kütusele kuluda mitmeid tuhandeid eurosid. Võrdluseks: kui tavakütuse hind jääb tanklates ligikaudu 1,50–1,80 euro vahele liitrist, siis WRC „roheline“ kütus on sellest üle viie korra kallim.
Kuigi sünteetiline kütus aitab WRC-sarjal liikuda süsinikuneutraalsuse suunas, on selle kõrge hind pannud kulmu kergitama nii rallisõpru kui ka väiksemaid meeskondi, kelle eelarved on niigi pingul.
Roheline tulevik tuleb selgelt rohkete nullidega hinnasildil.