Viimastel nädalatel on levima hakanud kuuldused, et Hyundail võib olla plaanis pärast käesolevat hooaega lahkuda autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) sarjast. Mitmete allikate väitel on autotootja juba otsuse langetanud, kuid ametlikku kinnitust sellele pole veel seni tehtud.
On teada, et Hyundai plaanib tulevikus keskenduda ringrajasõidule ning kavatseb võistelda kestvussõidu MM-sarjas (WEC) oma Genesis-brändiga. Seega ei oleks üllatav, kui ettevõte näeks otstarbekamana suunata ressursid ringrajale ja loobuda samas WRC kõrgeimast klassist.
Toyotat esindava rallitiimi juht Jari-Matti Latvala usub, et jutud ei ole alusetud.
„Need kuulujutud ei ole päris tühjalt kohalt tekkinud. Mingisugune risk on tõepoolest olemas,“ ütles Latvala portaalile Rallit.fi.
„Me kõik ootame praegu, millise otsuse Hyundai teeb. Sellel on suur mõju kogu ala tulevikule,“ lisas ta.
Latvala sõnul ei ole tal täpset infot Hyundai sisemiste arutelude kohta, kuid ta usub, et ettevõte kaalub, kas eelarve lubab osaleda korraga nii ringrajasõidus kui rallis.
„Nad liiguvad ringraja suunas ja kindlasti hindavad nad, kas neil on piisavalt vahendeid mõlemaks,“ arvas ta.
Kui Hyundai peaks tõepoolest WRC-sarjast lahkuma, näeb Latvala ainult üht võimalikku lahendust.
„Kui Hyundai lahkub, peame WRC-sarja põhiklassis üle minema Rally2-autodele. Siis ei jääks muud valikut,“ ütles Latvala resoluutselt.
Põhjendus on lihtne – praegu on MM-sarjas ainult kaks tõelist tehasevõistkonda, Toyota ja Hyundai, ning M-Sport Ford, kelle tehase toetus on minimaalne. Kui Hyundai loobuks, jääks alles vaid Toyota, mis oleks selgelt liiga vähe.
„Me ei saa loota ainult Toyota ja M-Sporti peale. Rally2 autodele üleminek tooks sarja rohkem tootjaid ja eratiime, mis on eluliselt vajalik,“ rõhutas Latvala.