Rahvusvaheline Autoliit (FIA) kinnitas, et hetkel ei ole plaanis WRC-sarja kõrgeima võistlusklassi, Rally1 tehnilisi reegleid muuta enne 2027. aastat, isegi kui see peaks põhjustama Hyundai lahkumise.
Rally1 reeglistik kehtestati 2022. aastal viieks aastaks. Sellega ühinesid Toyota, Hyundai ja Ford (M-Sporti kaudu), kuid Hyundai tulevik WRC-s pärast 2025. aastat on muutunud üha ebakindlamaks. Korea autotootja on kinnitanud osalemist kuni 2025. aastani.
Spekulatsioonid Hyundai võimalikust lahkumisest kerkisid taas esile Safari rallil Keenias, mil tekkisid arutelud Rally2 autode võimalikust kasutamisest WRC põhisõidukitena, kui Hyundai tõepoolest lahkub.
Valitsev maailmameister Thierry Neuville tõdes, et tiimi tulevik on lahtine, kuid kinnitas, et lõplikku otsust pole veel tehtud. Rally Islas Canarias rallil rääkis FIA tehniline juht Xavier Mestelan Pinon, et Hyundai võimalik lahkumine ei tähenda reeglite muutmist järgmiseks hooajaks.
„Tänane Rally1 reeglistik on viieaastane ja kuigi me ei tea, mida toob tulevik, siis hetkel ei ole muudatus plaanis,“ sõnas Mestelan Pinon Autosport.com-ile. „Isegi kui autosid jääks vähemaks, leidub lahendusi. Meie peamine fookus on tugeva tuleviku ülesehitamine alates 2027. aastast.“
Pinon kinnitas, et FIA teeb koostööd Hyundaiga, et aidata lahendada nende mured, kuid rõhutas, et reegleid ei muudeta ühe autotootja pärast. „Meil peab olema terviklik vaade – Hyundai on üks osa, aga mitte ainus. Me ei saa lõhkuda 2027. aasta kontseptsiooni millegi ebakindla pärast,“ lisas ta.
Ta lisas, et ükski autotootja pole end veel WRC27 reeglite raames pikaajaliselt sidunud, kuid eesmärk on leida tasakaal erinevate osapoolte huvide vahel.
2027 toob suuri muutusi – ent ettevalmistusaeg on napp
FIA sõnul on mitmed autotootjad, kes praegu WRC-s ei osale, tundnud huvi 2027. aastal jõustuvate reeglite vastu. Samas selgub lõplik WRC27 tehniline reeglistik alles augusti lõpus, mis jätab meeskondadele ettevalmistusteks väga vähe aega.
WRC27 autodele seatakse maksimaalseks hinnapiiriks 345 000 eurot, et meelitada sarja uusi tootjaid ja meeskondi. Uue põlvkonna ralliautod tuginevad suuresti Rally2 platvormile, kus toruraamist šassii ehitatakse kas autotootjate või spetsialiseerunud rallimeeskondade poolt. Turvakarkassile saab sobitada erinevaid kerekujusid – alates luukpära- ja sedaanidest kuni linnamaasturiteni.
„Tootjad saavad juba nüüd töötada auto esi- ja tagaosa disaini kallal,“ kinnitas Pinon. „Tõsi, ajaliselt on see pingeline, kuid paljud tootjad juba töötavad nende reeglite järgi ega soovi nende edasilükkamist. See loob uusi võimalusi neile, kes soovivad ehitada oma unikaalse auto.“