• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 22, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli Eesti Autoralli

Lõuna-Eesti ralli võitsid Ott Tänak / Martin Järveoja. Eestlastele kolmikvõit

Pressiteade Pressiteade
5.07.2025 20:16
Eesti Autoralli
Lõuna-Eesti ralli 2025 Top 3, FOto: Pille Russi

Lõuna-Eesti ralli 2025 Top 3, FOto: Pille Russi

199
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Reedel alanud ja laupäeval kuue kiiruskatsega jätkunud Lõuna-Eesti ralli võitsid Hyundai Motorsport´i võistlejad Ott Tänak / Martin Järveoja, kes olid Antsla, Rõuge ja Võru valla teedel sõidetud Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste neljandal etapil valmistumas koduseks MM-ralliks.

 

Kümnest kiiruskatsest kümme võitnud 2019. aasta maailmameistrite edu oli lõpuks lähimate jälitajate ees 4.28,0. Lisaks ralli üldvõidule kuulus Tänakule / Järveojale ka klassi EMV1 võit.

„See viimane katse oli äge, väike vihm oli tolmu kinni võtnud ja isegi andis natukene pidamist, et sai sõitu nautida. Suures pildis tasus igal juhul tulla,“ sõnas Tänak viimase kiiruskatse finišis antud intervjuus.

Klassis EMV1 said teise koha esimest korda rallil ühes võistlusautos istunud Egon Kaur / Ermo Veltson (Ford Fiesta) ja kolmandad olid esimese täispika sportralli stardi teinud Urvo Männama / Hardi Kaljurand (Škoda Fabia Proto). Kauri kaotus oli kümne katse järel Tänakule 5.22,8 ja Männamaal 7.18,1.

Absoluutarvestuse teisel ja EMV2 klassi esikohal lõpetasid järjekorras 23. Lõuna-Eesti ralli Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2), kes näitasid rallit lõpetanud viimasel katsel Tänaku / Järveoja järel teist aega, mis nad lõpuks teiseks tõstis.

„Reede esimene katse oli ülikeeruline, tegime paar viga ning jäime tolmukotti, mis võttis enesekindluse maha. Teine kruusakatse läks juba täitsa okeilt ja olime teistega ühes tempos. Konkurents oli väga vinge ja teadsime, et kui esimese katsega 20 sekundit ära andsime, siis seda tagasi sõita kerge pole. Kõik pingutasid väga kõvasti. Oma sõiduga täiesti rahule ei jäänud, aga viimane katse oli hea. Liiga palju juhtus pisivigu, kus andsime aega ära ja kui need ka saaks ära kaotada, siis oleks ideaalne ralli olnud. Rallieelses testis saime auto mugavaks ja tiim oli ka super,“ sõnas õnnelik Kasari võistluse kokkuvõtteks.

Eestlastele kindlustasid Lõuna-Eesti teedel kolmikvõidu Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia EVO), kes tegid viimasel katsel sarnaselt OT Racing meeskonnakaaslaste Kasari / Raidmaga rünnaku, mis oli hoolimata ühest sõiduveast edukas. Hea sõit tähendas kümnenda kiiruskatse finišis, et katse eel olnud 4,4 sekundiline kaotus EMV5 klassi võitnud lätlaste Ralfs Sirmacise / Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo VIII) vastu sai pööratud 4,2 sekundiliseks eduks.

EMV2 klassi kolmandad olid Škoda Fabia R5 autoga võistelnud Vaiko Samm / Kaimar Taal. Oma klassis avakatse parimat aega näidanud mehed jäid lõpuks võitjatest maha 47 sekundiga.

EMV3 klassis ainsa võistluspaarina sõitnud Esmar-Arnold Unt / Arro Vahtra (Ford Fiesta Rally3) sõitsid kaheksandal katsel teelt välja ja katkestasid.

EMV4 klassis startis ja finišeeri kaks võistluspaari. Travis Pärsi / Aigar Pärsi (Peugeot 208 Rally) ees võtsid 5.14,8 eduga klassivõidu Hugo Arendi / Rait Jansen (Ford Fiesta Rally4).

EMV5 klassis finišeerisid Ralfs Sirmacis / Armands Bite järel teisena 2.01,9 kaotusega Gert-Kaupo Kähr / Kauri Tammai (Subaru Impreza) ja klassi kolmandad olid 6.16,0 kaotusega Raino Verliin / Jüri Ristna (Subaru Impreza).

EMV6 klassis ei olnud Lõuna-Eesti rallil vastaseid võistluspaarile Markus Tammoja / Karol Pert (BMW M3), kes võitsid kümnest kiiruskatsest üheksa. Klassi teised olid 1.20,1 kaotusega Aaron Nau / Jaanus Bõstrov (BMW M3) ja kolmandad viimasel katsel tehnilistel põhjustel koha võra kukkunud Rasmus Arras / Allar Heina (BMW M3). Nende kaotus oli lõpuks võitjatele 1.26,5.

„Läksime algusest kohe hooga peale ja vaatasime kuidas teistel tempo on ning kuna tunne oli hea, siis vajutasime. Samsonas kahjuks ei tulnud ja teist rallit järjest ei saanud temaga kruusal mõõtu võtta. Kuna suutsin turvalise vahe teha, siis üritasin nö. Manageerida. Saanuks ka kiiremini, kuid kuna tunne oli hea, siis hoidsin lihtsalt head tempot,“ sõnas Tammoja rallijärgses intervjuus.

EMV7 klassi põneva avapäeva heitluse kallutasid laupäeval enda poolele Sander-Erik Tiits / Rasmus Vesiloo, kes edestasid Joonas Palmistot / Jan Nõlvakut. Kahe Volkswagen Golf 2 autoga sõitnud võistluspaari vahe jäi lõpuks 38,1 sekundit. Klassi kolmandad olid 1.36,0 kaotusega Argo Kästik / Eero Viljus (Honda Civic Type-R).

„Esimene päev oli tegelikult keeruline, kuna me viimati sõitsime Otepää talverallil ja testida ka enne rallit ei saanud. Oli keeruline tunnet kätte saada, aga avapäeva õhtu lõpuks oli juba enam vähem. Täna oli juba tunduvalt lõbusam, sest katsed veidike aeglasemad ja tehnilisemad, mis sobis meie autole paremini. Lõppkokkuvõttes peab rahul olema, sest pole ammu sõitnud,“ võttis Tiits eduka ralli kokku.

EMV8 klassi ainsad lõpetajad olid Kerli Vilu / Hendrik Klausson (Ford Fiesta R2).

EMV Lada klassis olid Lõuna-Eesti ralli parimad reedel sünnipäeva tähistanud Rauno Plado ja tema kaardilugeja Marko Kaasik. Koit Repnau / Hannes Hannus kaotasid võitjatele 51,3 sekundiga ja kolmandad olid 1.56,4 kaotusega Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe. Kõik võistluspaarid sõitsid Lada VFTS autodel.

„Reedesel kruusakatsel oli rütm ja aeg ka hea ning kõik sujus. Linnakatsele ei saanud kuidagi pihta ja ei saanud autot keerama. Kaotasime mõlema linnakatsega 7-8 sekundit. Kruusakatse oli ülikiire ja mõnus sõita. Teise päeva katsed olid minu esimesel Lõuna-Eesti stardil väga mõnusad. Recce ajal ehmatasid küll veidi ära, kuid sõidul tekkis mõnus rütm,“ võttis EMV Lada klassi võitnud Plado esimese Lõuna-Eesti ralli kogemuse kokku.

EMV GAZ klassis olid Lõuna-Eesti teedel pidurdamatus hoos vaid ühe katsevõidu loovutanud Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ 51). Klassi teised olid 1.19,9 kaotusega Ats Nõlvak / Mairo Ojaviir (GAZ 51) ja kolmandad Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51), kes jäid võitjatele kümne kiiruskatse kokkuvõttes alla 1.58,1.

„Saime hommikul kohe üles, leidsime kiiruse ning enesekindluse. Sõitsime oma sõitu ja ei hakanud üle mõtlema. Enne seitsmendat kiiruskatset vahetasime tagumised rehvid ära, sest ei olnud üldse pidamist nende rehvidega. Pärast seda tekkis pidamine, oli enesekindlus ja kõik oli väga hea. Vahepealse vihmasajuga läks asfalt libedamaks, aga kruus läks paremaks, sest ei tolmanud nii palju ja pidamine läks ka paremaks. Lõuna-Eesti künkad on mulle koguaeg sobinud, sest see teeb tee jälgimise ja legendi kuulamise lihtsamaks,“ võttis Kio võiduka Lõuna-Eesti ralli kokku.

Noorteralli Eesti meistrivõistluste kolmanda etapi parimad olid esimest korda Lõuna-Eesti teedel võistelnud Mairo Tiks / Alo Lond (Ford Fiesta). Klassi teised olid kaks katsevõitu võtnud Romet Reimal / Inga Reimal (Citroen C2). Võitjatele jäid nad alla 11,4 sekundiga. Noorte arvestuse kolmas koht kuulus 32,1 sekundilise kaotusega võistluspaarile Robin Roose / Kristjan Koik (Ford Fiesta).

„Mõlema päeva legend tuli väga hästi välja. Mingid üksikud kurvid olid, kas liiga aeglaseks või kiireks kirjutatud, aga enamasti oli kõik okei ja saime legendi usaldada. Taktika oli selline, et sõidaks esimesel päeval piisava vahe sisse, et teisel päeval õnnetuks rahulikumalt võtta ja nii läks ka korda. Oma sõiduga jäime kindlasti rahule,“ sõnas hooaja kolmanda klassivõidu võtnud Tiks ralli järgselt.

23.Lõuna-Eesti ralli detailsemad tulemused leiate SIIT

Eesti autotralli suvi jätkub 17.-20 juulini sõidetava autoralli maailmameistrivõistluste etapiga Delfi Rally Estonia.

Terminal autoralli Eesti meistrivõistlused jätkuvad augusti eelviimasel nädalavahetusel, kui 22.-23. augustini sõidetakse Paide ralli.

Märksõnad: Lõuna-Eesti ralli
Share80Tweet50Send

Soovitame sulle ka neid

Foto: RedGrey
Eesti Autoralli

Ott Tänaku osalusega RedGrey toob krosskardid kliki kaugusele

15.10.2025 10:28
Noored võistlesid Bikerniekil kevadise crosskartide rallisprindi raames. Foto: Pille Russi
Eesti Autoralli

Noorteralli Eesti meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste viimane etapp sõidetakse Riias

15.10.2025 09:12
Delfi Rally Estonia toimub 2026. aastal 16.-19. juulini. Foto: Pille Russi
Eesti Autoralli

EAL alustas 2026. aasta võistluste korraldustaotluste vastuvõttu

14.10.2025 16:51
Naised Ralli Rääkisid: Saaremaa Rally 20254281
Autoralli Videod

Naised Rallil Rääkisid: Saaremaa Rally 2025

13.10.2025 19:56
Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk, Saaremaa ralli 2025, Foto: Marleen Maask
Eesti Autoralli

FOTOGALERII: 58. Saaremaa Ralli võitsid Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk

13.10.2025 10:57
Kuvatõmmis videost
Eesti Autoralli

VIDEOD: Saaremaa ralli 2025 / crashes, mistakes & action

12.10.2025 13:07

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Richard Millener ja Gregoire Munster. Foto: M-Sport Ford WRT

Erinevalt Hyundaist eelistab M-Sport 2027. aastaks uue WRC auto ehitamist Rally2 versiooni täiendamisele

Indrek
21.10.2025 14:59
0

Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

Indrek
20.10.2025 11:19
0

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

Indrek
19.10.2025 20:53
0

Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

Indrek
19.10.2025 18:14
0

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

PUNKTISEIS: Selline näeb välja punktiseis peale Kesk-Euroopa MM-rallit

Indrek
19.10.2025 15:18
0

Hardi ja Udo Mets filmi jaoks intervjuud andmas
Kurvilise tee legendid

Kas sa tead kes on Hardi Mets ja Udo Mets? – Kurvilise tee legendid

14.12.2022 12:09

Tänane Top

Richard Millener ja Gregoire Munster. Foto: M-Sport Ford WRT

Erinevalt Hyundaist eelistab M-Sport 2027. aastaks uue WRC auto ehitamist Rally2 versiooni täiendamisele

21.10.2025 14:59
Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak: minu jaoks on tänavune tiitliheitlus lõppenud

19.10.2025 18:14
Richard Millener ja Martins Sesks Poola rallil, Foto: M-Sport

Mārtiņš Sesks saab M-Spordi Ford Pumaga veel ühe võimaluse

20.10.2025 11:19
Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe, Kesk-Euroopa rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Neuville avaldas, et isegi ilma avariita poleks nad suure tõenäosusega ralli lõpuni jõudnud

19.10.2025 20:53
Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

FIA avaldas, kuidas hakatakse 2027. aastal WRC ja Rally2 autode jõudlust võrdsustama

18.10.2025 20:21

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee