• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 12, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

WRC 2027. aasta reeglid said paika – kas need toovad era-tiimid MM-sarja tagasi?

Admin Admin
24.08.2025 12:27
WRC
Visuaalne kujutis sellest, milline võiks välja näha WRC27 määruste järgi ehitatud Dacia Sandero. Foto: rk-media

Visuaalne kujutis sellest, milline võiks välja näha WRC27 määruste järgi ehitatud Dacia Sandero. Foto: rk-media

179
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Autoralli MM-sarja uute, 2027. aasta reeglite põhisuunad on nüüd paigas ning tootjatel on selge arusaam, milliste autodega tulevikus tippsarjas võisteldakse.

 

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) ja autotootjad leppisid kokku, et alates 2027. aastast peavad kõik MM-sarja masinad kasutama standardiseeritud toruraamiga šassiid. Uus raamstruktuur, mis on valmistatud terastorudest, on senisest odavam, kuid jäigem. Ülejäänud autode tehnilised näitajad järgivad suuresti praegu Rally2-klassis kasutatavaid mudeleid.

Võrreldes praeguste Rally1-autodega on uutel mudelitel vähem hobujõude ning ka aerodünaamika on tagasihoidlikum. Siiski saavad tootjad rohkem vabadust auto keretüüpide valikul – lisaks sedaanidele ja luukpäradele on lubatud ka crossover’id või spetsiaalselt ralliks loodud unikaalsed kered.

Uued autod on 20 mm kõrgemad kui praegused Rally1-masinad, kuid nende laius jääb samaks – 1875 mm. Minimaalne kaal on 1230 kg, mis vastab Rally2 klassi nõuetele.

Foto: FIA
Foto: FIA

Kulude kontrollimiseks on kehtestatud auto maksimaalseks hinnapiiriks 345 000 eurot (ilma maksudeta). Samuti piiratakse kallite materjalide, näiteks süsinikkiu, kasutamist senisest rangemalt.

Tehniliselt vastavad autod suures osas Rally2 standardile ning iga tootja või tiim, kes soovib osaleda MM-sarja põhiklassis, peab 12 kuu jooksul tootma vähemalt kümme homologeeritud autot.

Uuel perioodil on lubatud vaid 1,6-liitrised turbomootorid, mille võimsus on umbes 300 hobujõudu. Hübriid- ja elektriajameid võib kasutada ainult FIA eriloal.

Kõigi muudatuste taga on FIA soov meelitada sarjaga liituma uusi autotootjaid. Madalamad kulud ja suurem paindlikkus peaksid tegema tippklassi senisest atraktiivsemaks, nii suurtootjatele kui ka sõltumatutele tiimidele.

“Oluline on tuua tippu rohkem mitmekesisust ja paindlikkust, kuid samal ajal kehtestada kindlad raamid. Me peame looma aluse, mis oleks sobiv võimalikult paljudele tootjatele,” rõhutas FIA tehniline juht Xavier Mestelan-Pinon väljaandes Motorsport aktuell.

Reeglite lihtsustumine muudab MM-sarjaga liitumise atraktiivsemaks ka eratiimidele, sarnaselt M-Sporti eduloole. Samas paljud väiksemad võistkonnad pelgavad jätkuvalt osaleda ilma tehasetoetuseta.

Arvestades, et vaid vähesed – näiteks Toyota – suudavad täiesti uue ralliauto arendada ja toota vähem kui kahe aastaga, plaanib FIA lubada, et uued põhiklassi autod ja praegused Rally2-masinad võistlevad vähemalt esimesed aastad ühes ja samas klassis.

Märksõnad: FIAWRC27
Share72Tweet45Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

10.10.2025 15:03
Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

10.10.2025 11:30
Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

10.10.2025 11:12
Ott Tanak ja Kalle Rovanperä Rally New Zealand 2022 Foto: Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Rovanperä šokkotsus lõi ralliturul kaardid segi – kas Tänaku jaoks avaneb uks Toyotasse?

9.10.2025 17:19

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

Indrek
11.10.2025 13:11
0

Ott Tanak, Martin Jarveoja Kesk-Euroopa ralli 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai tehnikajuht selgitas, miks Tänak stardib Kesk-Euroopas vana autoga

Admin
10.10.2025 15:03
0

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

Indrek
10.10.2025 14:19
0

Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

Indrek
10.10.2025 11:30
0

Ott Tanak Kesk-Euroopa rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak enne Kesk-Euroopa rallit: ilm, pidamine ja kogemus saavad määravaks

Indrek
10.10.2025 11:12
0

Kaader Filmist
Kurvilise tee legendid

„Kurvilise Tee Legendid” pääses rahvusvahelistele filmifestivalidele!

28.09.2023 09:34

Tänane Top

Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Jonne Halttunen. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala avaldas Rovanperä lahkumise tagamaid: Kalle sai Toyotalt vaid kaks valikut

10.10.2025 14:19
Ott Tänak Sardiinia ralli 2025, Foto: : Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak välistas Toyotasse naasmise ja lükkab ümber levivad kuulujutud

11.10.2025 13:11
OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

OTSE: Saaremaa ralli teise päeva otseülekanne

11.10.2025 11:21
Vaiko Samm ja Kaimar Taal Saaremaa ralli 2025, Foto: ewrc-results.com/sotsiaalmeedia

Saaremaa rallil juhtus tõsine avarii – sõitja viidi haiglasse kontrolli

11.10.2025 13:26
Ott Tänak, Monte Carl oralli 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak teeb siiki sammu tagasi ja stardib Kesk-Euroopa rallil Monte-Carlos kasutatud Hyundaiga

10.10.2025 11:30
Joosep Ralf Nõgene ja Aleks Lesk, Saaremaa ralli 2025, Foto: Pille Russi

Saaremaa ralli võitis Nõgene, vägevat kiirust näidanud Enok kerkis viimase katsega poodiumile

11.10.2025 18:17

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee