Rallisõprade unistus legendaarse Lancia naasmisest autoralli kõige kõrgemasse, WRC-klassi sai tugeva tagasilöögi. Ettevõtte mootorispordijuht Eugenio Franzetti kinnitas sel nädalal, et Lancia keskendub täielikult Rally2 klassile ning kuulujutud uue WRC27 auto arendamisest ei vasta tõele.
„Meil tuli teha Rally2 auto – ja me tegimegi selle. Ning me jäämegi Rally2 klassi,” ütles Franzetti selgelt Motorsport.com-ile antud intervjuus.
Lancia, kelle nimel on rekordilised kümme MM-tiitlit tootjate arvestuses, esitles Pariisis oma uut Ypsilon HF Integrale Rally2 autot, millega plaanitakse 2026. aastal osaleda WRC2 sarjas ja mitmetes Euroopa ning rahvuslikes võistlussarjades.
Otsus tulla välja just Rally2 autoga sündis samal ajal, kui WRC tipp valmistub 2027. aasta tehnilisteks muudatusteks. Uute reeglite kohaselt peaksid WRC27 autod muutuma lihtsamaks ja odavamaks, baseerudes suures osas Rally2 tehnoloogial. Kuid Lancia ei kiirusta selle suuna peale mõtlema.
„Pärast seda, kui oleme juba investeerinud uue Rally2 auto arendusse, oleks uue masina loomine väga keeruline. Lihtsalt öeldes – see oleks superkeeruline,” rõhutas Franzetti.
Mõistlik valik: Rally2 on äriline ja sportlik kompromiss
Franzetti sõnul oli otsus loogiline: Rally2 auto arendamine on oluliselt odavam kui täiesti uue WRC27 masina loomine ning see võimaldab tootjal autot müüa ja investeering tagasi teenida. „See on toode, mida saab müüa – sa võid selle autoga võita kohalikke, Euroopa ja ka WRC2 tiitleid. See tagab suurepärase tasuvuse. Kui Rally2 klass muutub lõpuks WRC tipptasemega võrdseks, oleks see ideaalne,” lausus ta.
Franzetti lisas, et huvi uue auto vastu on olnud märkimisväärne – ootel on juba 120 potentsiaalset klienditiimi, kes soovivad autot näha ja testida. Just kliendiprogrammide võimalus oligi üks võtmetegureid Lancia jaoks. „See on ideaalne süsteem – sa toodad auto, müüd selle meeskondadele, teenid raha ja selle raha eest saad ise edasi võistelda. See on maagiline ring.”
Citroëni tehnika, uus šassii ja tugev areng
Uus Ypsilon Rally2 kasutab küll Citroën C3 Rally2 auto edasiarendatud mootorit ja käigukasti, kuid platvorm ise on täiesti uus. „Šassii on täiesti erinev, turvapuur samuti. Mootor ja käigukast on üle toodud, aga need on tugevasti edasi arendatud. Oleks rumal neid muuta, kui nad juba hästi töötavad,” selgitas ta.
Auto kaalujaotust on muudetud, et parandada kiirust nii asfaldil kui kruusal. Võrdluses Citroëni mudeliga on tehtud konkreetsed sammud, et olla konkurentsivõimelisem.
Kuigi WRC tipp on nüüdseks ametlikult kõrvale jäetud, pole Lancial ambitsioonid kuhugi kadunud. Eesmärk on tulla ja võita Rally2 klassis. „Kui selle klassi autoga on võimalik tulevikus võidelda üldvõidu eest, siis oleme kohal – aga Rally2-ga,” rõhutas Franzetti.
















