Ülimalt keerulistes oludes suutsid vähesed sõitjad auto lõpuni tuua – kriteeriumitele vastavalt tuli finišisse ainult 10 autot.
Esimestel kiiruskatsetel andsid üldarvestuses päris korraliku tormihoiatuse mitmed sõitjad. Reno Kööts, Gabriel Simson, Jaspar Vaher, Joosep Planken ning Pranko Kõrgesaar pidasid maha R5/Rally2 autodel vägevad lahingud ning kolmandal kiiruskatsel tundus, et Vaher ja Planken hakkavad omavahelises duellis teistel eest ära minema. Kuid nii ei juhtunud: mõlemad katkestasid neljanda ehk linnakatse alguses. Linnakatsel tegi suurepärase aja Kõrgesaar, kes edastas konkurente pea üheksa sekundiga ning võttis üle liidriohjad. Siit alates algas duell Simson vs. Kõrgesaar.
Esimese päeva lõpupoole sõidetud viiendal ja kuuendal kiiruskatsel suurendas Kõrgesaar oma edu Simsoni ees pea 20 sekundini, kuid see lipsas kohe käest. Simson tegi suurepärase seitsmenda kiiruskatse, võtis tagasi 33 sekundit ning ühtlasi ka liidriohjad esimese päeva lõpuks.
Teisel päeval ei saanud kumbki sõitja rahulikult võtta: Kõrgesaar võitis kohe päeva esimese kiiruskatse ning võttis Simsonilt tagasi pea kuus sekundit. Keerulisemal üheksandal kiiruskatsel andis Kõrgesaar kõvasti aega ära ning vahe oli taaskord 20 sekundi ringis. Kümnendal kiiruskatsel kaotas taaskord Kõrgesaar ca. 20 sekundit halva legendi tõttu ning võit oligi käest lipsanud. Simson võttis linnakatse teisel läbimisel rahulikult ning taaskord metsa minnes võitis kindlalt viimased kiiruskatsed ja sellega ka ralli ise.
EVRC4 ehk esiveoliste Rally4/R2 autode klassis läks esimene päev sarnaselt üldarvestusele: ülipõnev heitlus võidu nimel. Esimesel kiiruskatsel haaras liidriohjad koheselt Egert Tõkke, kuid teisest kiiruskatsest alates näitas ülihead minekut Silver Jõffert, kes viiendaks kiiruskatseks oli oma edu Tõkke ees suurendanud 13 sekundini. Kuuendal kiiruskatsel tegi esimese suurema eksimuse Jõffert, kes käis puude vahel ja kaotas ca 13 sekundit. Päeva viimase ehk seitsmenda kiiruskatse võitis Tony Schwarzstein, kuid samal kiiruskatsel katkestas tehniliste probleemide tõttu senine liider Jõffert. Viimasele päevale läks liidrina Tõkke, kes edastas Schwarzsteini pea minutiga. Kolmandal kohal oli Kristofer Piirmets.
Teine päev tõi uudise, et Jõffert rallit ei jätka. Kaheksandal ehk päeva esimesel katsel katkestasid kohe mitu ekipaaži: Schwarzstein, Piirmets, Põder ning Raidma. Tõkke lähimaks jälitajaks jäi Romet Klee, kes samuti üheksandal kiiruskatsel katkestas. Võitlus selles klassis aga ei lõppenud: Tõkke jõudis viimasel kiiruskatsel käigukasti rikke tõttu abiga finišisse ning sai ajatrahvi.
EVRC5 ehk R4/N4 klassis võttis taaskord võidu Allar Arumäe, kuid ka temal juhtus sama, mis EVRC4 klassis sõitva Tõkkega: viimasel kiiruskatsel jõuti abiga finišisse ning ajatrahv oli paratamatu. Sellegipoolest mahub Allar ilusti lubatud aja sisse ning EVRC5 klassivõit kui ka üldarvestuse 6. koht on tema võtta.
Gabriel Simson sõnas: “Võistlusele minnes oli selge, et tulemas on maru keeruline ralli. Ilmateade näitas palju vihma ning katsekilomeetreid oli ohtralt, lisaks ka hooaja esimene kruusaralli. Plaan oli kohe algusest selge, et tuleb lihtsalt puhtalt lõpuni saada ja liigseid riske pole mõtet võtta. Alguses vaatasin, mida konkurendid teevad ja selle järgi hakkasin tempot tegema. Ralli alguses kukkusid kohe paljud konkurendid ära ning jäi minu ja Pranko vaheline sõit. Pranko tegi head sõitu ja rahulikult võtta ei saanud, kuid suutsin lõpuni olukorda kontrollida.”
Pranko Kõrgesaar sõnas: “Utena oli üpris keeruline ralli, osadel katsetel raskendasid sõitmist vihmased ilmastiku- ja kehvad rajaolud. Kümnendal katsel oli legendiga suur probleem ja enamik kurve oli vale väärtusega, võtsin veidikene rahulikumalt, kuid siiski oli legend niivõrd halb, et tuli kaks suurt viga sisse. Imestan, et selle katse üldse lõpuni tulin. Mõnel katsel suutsin näidata head aega, kuid üksikutel katsetel ei saanud rütmi kätte ja otsustasin mitte suruda. Ralli üldpildiga saan rahule jääda, kuna eesmärk oli lõpuni tulla ja see sai täidetud, mille boonuseks saavutasin teise koha. Õnnesoovid ka teistele kes lõpuni tulid. Tänud korraldajatele ja näeme järgmisel rallil!”
Egert Tõkke sõnas: “Väga keeruline ralli oli, vähemalt esiveolise autoga. Rallile minnes oli ainuke eesmärk katsed rahulikult läbi kulgeda, sest juba ajatabelit esimest korda vaadates sain aru, et see ei saa lihtne olema. Kõik sujus päris hästi kuni viimase kahe katseni. Eelviimasel katsel kaotasin rütmi täielikult ja pidin pealtvaatajate abiga tagasi teele saama. Viimasel katsel oli keskendumine natukene rikutud eelnevast katsest ja siis tuligi üks rumal kurvi pikaks minemine sisse ja tabasin elektriliini posti, mis lõhkus käigukasti.”
Järgmine etapp toimub 18.-24. aprillini Liepaja ümbruse virtuaalteedel.
Täpsem info ralli kohta ilmub nädal või mõned päevad enne ralli algust.
Avalda arvamust post