Möödunud nädalavahetusel toimus Rootsis, Höljeses rallikrossi EM-sarja etapp. Sama ürituse raames oleks pidanud algse kava järgi oma avastardi tegema ka MM-sarja uued täiselektrilised rallikrossiautod.
Kahjuks lükati aga täiselektriliste rallikrossiautode avavõistlus paari nädala võrra edasi ja hooaeg pidi saama alguse juuli viimasel nädalavahetusel Saksamaal Nürburgringil. Nüüd aga teatas sarja promootor, et hooaja algus lükkus veel kaks nädalat edasi. See tähendab, et MM-hooaeg saab alguse alles 13.-14. augustil Norras.
Saksamaal toimuma pidanud võistlus on aga nihutatud hooaja viimaseks etapiks novembri keskpaika. Lisaks Norrale ja Saksamaale toimuvad võistlused veel Lätis, Belgias, Portugalis ja Hispaanias.
Ametliku teate kohaselt on hooaja venimise põhjuseks see, et soovitakse meeskondadele anda rohkem aega valmistuda uueks täiselektriliseks ajastuks rallikrossi MM-sarjas.
“Astume sellel aastal suure sammu ja ei kahtle, et elektritehnoloogia tõstab World RX-i järgmisele tasemele, kuid selline märkimisväärne areng võtab aega ja keegi pole olnud immuunne viimase kahe aasta globaalsete väljakutsete suhtes. Oleme koos meeskondadega pühendunud uute autode esitlemisele fännidele parimal võimalikul viisil ning oleme kindlad, et kahenädalane lisaaeg ettevalmistuseks võimaldab seda kõigil teha.” rääkisArne Dirks.
Uues täiselektriautode klassis RX1e peaks olema stardis seitse meeskonda ja 14 sõitjat. Seni on välja kuulutatud aga vaid viis lepingulist pilooti.
Rallikrossi MM-sarja edukaim sõitja, nelja maailmameistritiitliga pärjatudJohan Kristoffersson liitub oma meeskonnaga RX1e klassiga. Lisaks Kristofferssonile sõidab meeskonnas veel kaks sõitjat. Kaasatud on ka mitmeid aastaid MM-sarjas edukalt osalenud Hansen Motorsport, kelle sõitjatena jätkavad Hanseni vennadTimmyjaKevin.
Soome lipuvärvid toob MM-sarja põhiklassi mullune MM-i pronksNiclas Grönholm, kes esindab Rootsi CE Dealer Teami koosKlara Anderssoniga. Nende auto aluseks saab olema Soome GRX-SET meeskonna mullune Hyundai. Auto nimi on PWR RX1e. Uue meeskonna tiimijuht onJussi Pinomäkija spordidirektorEmil Axelsson, keda varem sai rallikrossi MM-sarjas näha eduka EKS RX meeskonna tiimijuhina.
Lisaks osalevad MM-sarjas ka Prantsuse GCK Motorsport, Saksa Munnich Motorsport, Leedu ES Motorsport. Täiselektriautodel on nelikvedu ning need kiirendavad nullist sajani 1,8 sekundiga tänu 670 hobujõule ja koheselt saadaolevale 880 Nm pöördemomendile.
Avalda arvamust post