Autoralli MM-sarja WRC3 klass on olnud juba mõni aasta ainult Fordi pärusmaa. M-Sport Fordi välja töötatud Fiesta Rally3 debüteeris MM-sarjas 2021. aastal Horvaatias, kuid nüüd on selles võistlusklassis konkurents suurenemas, sest Renault Clio Rally3 tuleb turule kevade jooksul ning võistlustel saab autot näha hiljemalt juba varasuvel.
Fiesta Rally3 on ehitatud M-Spordi Poola tehases, mille juhi sõnul on Renault’ sisenemine autorallisse ainult positiivne.
Üksuse juhi Maciej Woda: “Ma ei taha tunduda üleolev, aga ootan väga Fiesta ja Clio vahelist konkurentsi. Loodan, et klass läheb aina suuremaks, sest olen kuulnud kommentaare, et sõidaks küll Rally3 autoga, aga kui on ainult Fiesta, siis teistega sama autoga sõita ei taha,”
Renault Rally3 liitumine sunnib ka M-Sporti oma senist võistlusmasinat arendama ja uuendama.
“Meie auto on hea, kuid praeguses olukorras ei saa me sama tootega liiga kaua loorberitele puhkama jääda. Meie järgmine samm on tuua uuenduspakett meie klientide autodele,” rääkis Woda väljaandele Dirtfish.
Rally3 klassifikatsiooni autod on nelikveolised, kuid odavamad ja lihtsamini juhitavad kui näiteks WRC2 kategoorias võistlevad Rally2 autod. Selle võistlusklassi loomisega muutus senine suur hüpe kaherattaveoliselt masinalt neljarattaveolisele oluliselt väiksemaks ja lihtsamaks. M-Spordi Poola tehase boss Woda usub, et Rally3 on paljudele algajatele palju mõistlikum kui Rally 2 auto.
“Paljud sõitjad sihivad ainult Rally2 autot, kuid mitte kõik ei tea, kuidas selle auto kõiki võimalusi ära kasutada. Olen paljudes sarjades näinud, et kui sõitja liigub Rally2 autolt Rally3 peale, siis ajad tegelikult paranevad.”
“See tõestab, et Rally2 auto jaoks on vaja väga suurt pühendumust ja piisavalt head juhti. Rally3 on seevastu kergemini juhitav auto, nii et võidusõit võib olla ka nauditavam,” võttis Woda kokku.
Avalda arvamust post