Toyotal on oma GR Yaris Rally1 jaoks järgmise aasta uuendused juba valmis, kuid neid ei võeta enne kasutusele kui alles 2024 aasta Safari rallil.
Kui tänavu oli meeskondadel võimalus uuendada oma autosid kolmel korral, siis järgmisel aastal saavad autoralli MM-sarja meeskonnad oma Rally1 autosid uuendada, ehk siis nn- jokkereid kasuta vaid kahel korral.
Toyota tehniline direktor Tom Fowler ütles DirtFishile: “Meil on juba valikud tehtud. Aasta alguses me seda kasutusele ei võta, kuid suure tõenäosusega kolmandal või neljandal rallil tahame esimese uuenduse kasutusele võtta.”
Miks siis viivitatakse auto uuendamisega, kui Hyundai on lubanud just vastupidiselt kohe aasta algusest uuendustega välja tulla?
“Oleme Monte Carlo olukorraga üsna rahul,” põhjendas Fowler.“See on keeruline ralli, nii et eelistaksime säilitada selle mis meil on ja keskenduda vaid rehvide valikule.”
“Aga pärast seda on meil valmis uuendus, mis peaks olema hea. Oleme seda juba mõnda aega katsetanud.”
Toyota viimane uuendus võeti kasutusele enne Rally Estoniat juulis ja keskendus peamiselt mootori jõudlusele. Fowler ei avaldanud täpseid üksikasju selle kohta, mida järgmisena täiustatakse, kuid tunnistas, et see ei puuduta aerot.
“Ausalt öeldes arvan, et olen praegu meie disainimeeskonna tööga väga rahul,” lisas Fowler.“Need samad poisid vastutavad ka Rally2 auto eest. Meil ei ole kahte eraldi tiimi selle jaoks.”
„Kõik on samad inimesed, kes töötavad maatriks-tüüpi keskkonnas, kus nad valivad tööd kahe auto vahel. Otsustasime seda teha, et projektidevaheline õpe oleks võimalikult kõrgel tasemel.”
“Ja tegelikult on meie uuendus tulnud just Rally2 auto uurimis- ja arendustegevusest õpitud asjade tulemusena. Nii et tegelikult on Rally2 disainimeeskond teinud väga head tööd, mis oli ülekantav ka Rally1-le.”
Teade, et kõige viimast uuendust ei võeta kohe kasutusele, ei pruugi aga meeldida Toyota juhtidele, eriti arvestades, et Hyundai tugevdab 2024. aastaks nii oma autode kui ka juhtide valikut.
„Kindlasti tahaksid alati kõike võimalikult vara kasutusele võtta. See kindlasti aitab,” rääkis kahekordne maailmameister Kalle Rovanperä DirtFishile.
“Kuid ma olen üsna kindel, et kiirus on meil endiselt olemas, auto on alati töökindel, seega peame lihtsalt hästi sõitma. Aga konkurents tuleb kindlasti tihedam.”
Elfyn Evans lisas: “Ma tean, et meeskond töötab alati asjade kallal ja ma arvan, et me teeme pidevalt edusamme ja see on kõik, mis on tegelikult oluline.”
“Ma ei usu, et peate iga uut hooaega alustama täiesti uute värskendustega.”
Autoralli MM-sarja 2023 aasta hooeg lõppeb järgmisel nädalal sõidetava Jaapani ralliga.
Avalda arvamust post