FIA president Mohammed Ben Sulayem kutsus hiljuti kokku töögrupi, et teha kiired otsused autoralli MM-sarja tuleviku osas. Üheks olulisemaks küsimuseks oli kas jätkata Rally1 autodega või minna üle Rally2 autodele.
Eelmisel reedel katkestas president Sulayem tavapärase tava, rõhutades vajadust kiireteks muudatusteks WRC-s. Ta on kuulanud ja tegutsenud, kuid küsimus on, kas see on piisav. Ta andis David Richardsile korralduse moodustada töörühm ja pakkuda lahendusi. Oodatud nädalate asemel tulid vastused päevadega, mille tulemusena toimus kiire areng, mis näitab FIA võimet olukordi kiiresti lahendada.
Möödunud nädal oli kummaline seis WRC-s, täis kulisside taguseid sündmusi, infotunde ja koosolekuid, mis kõik keskendusid sarja tehniliste reeglite tulevikule. Rally2 näis olevat tulevik, kuid selle asemel on nüüd pilgud suunatud Rally1-le, mis jääb kehtima vähemalt kuni 2026. aastani.
Väidetavalt oli üheks põhjuseks Rally1 autodega jätkamisel Hyundai Motorspordi lubadus jääda WRC-sarja oma rally1 autoga vähemalt järgmiseks kolmeks aastaks.
Teine probleem Rally1 autode kaotamisega puudutas M-Sporti. Nimelt põhineb Fordi osalus suuresti hübriidelemendil ja ilma selleta puuduks sinine ovaal hoolduspargist, kirjutab Dirtfish. Jah, üleminek Rally2-le oleks võinud aidata Briti ettevõttel müüa rohkem oma WRC2 klassi Fiestasid, kuid tootja poolse toetuse kaotus oleks mõjunud valusalt.
Diskussioon ja tegevus, mida president Sulayem ja tema meeskond alustasid, aitasid kujundada ja mõista WRC lähitulevikku. Kuigi mõned on Rally2 potentsiaali suhtes skeptilised, on selge, et WRC peab leidma tasakaalu Rally1 ja Rally2 vahel, et säilitada sarja atraktiivsus ja stabiilsus.
Loe lisaks ka: FIA muutis ära Rally Estonial Ott Tänaku võistluse rikkunud reegli!
Avalda arvamust post