Hyundai Motorsporti president Cyril Abiteboul avaldas portaalile DirtFish, et Korea autotootja võib alates 2026. aastast usaldada oma autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) programmi erameeskonna hoolde.
Kuigi Hyundai juhib praegu nii sõitjate kui ka tootjate arvestuses, on spekulatsioonid meeskonna tuleviku üle WRC-s jätkuvalt teravad, eriti sel nädalal Kreekas toimuval rallil. Mõned allikad on isegi vihjanud, et Hyundai võib järgmise hooaja lõpus sarjast täielikult lahkuda.
Lisaks on oodata, et Hyundai kinnitab peatselt oma osalemise ka kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC). Abiteboul on juba viidanud, et paralleelne osalemine WRC ja WEC sarjades oleks võimalik 2025. aastal, kuid plaan juhtida i20 N Rally1 autosid 2026. aastal erameeskonna kaudu on uus areng.
Kui bossilt küsiti otse selle teema kohta sõnas Abiteboul: “Kui see sobib meie strateegiaga siis jah. Esimene samm on strateegia määratlemine. Kui see sobib meie strateegiaga, oleme teostuse ja tegevusmudeli osas avatud.”
Suve jooksul on levinud ka kuulujutud, et WRC sarja liider Thierry Neuville võib võtta 2026. aastal enda peale struktureerituma juhtimisrolli, sealhulgas võimalus, et autosid hakkab haldama just tema omanduses olev meeskond.
Hyundai WRC2 programm on juba praegu täielikult eraklientidele suunatud, kuid allikate sõnul võidakse see tegevusharu üldse sulgeda. On teada, et Hyundai rendileping Frankfurdi eeslinnas asuvatele ruumidele lõppeb järgmise aasta lõpus.
Hetkel on teada, et Christian Loriaux jätkab firma WRC programmi juhtimist ka 2025. aastal, kuid tehniline direktor Francois-Xavier Demaison keskendub edaspidi WEC võidusõiduautode arendamisele, mis võib kuuluda Hyundai Motor Corporationi kõrgjõudlusega haru N või luksusbrändi Genesis alla. Demaison on varem töötanud kaks hooaega samas rollis Williams Racing Formula 1 meeskonnas.
Sellel nädalavahetusel on kavas aga Kreeka MM-ralli, millel aitab silma peal hoida ka Ralli.ee, kes teeb iga kiiruskatse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.