Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) maailmamootorispordi nõukogu teatas, et alates 2027. aastast jõustuvad reeglimuudatused keskenduvad kulude märkimisväärsele vähendamisele.
Üks olulisemaid muudatusi on Rally1-autode maksumuse ülempiiri kehtestamine 345 000 eurole. Arvestades, et praeguste Rally1 autode hind võib ulatuda kuni miljoni euroni, on tegemist märkimisväärse langusega. Kui veel hiljuti avaldasid tiimibossid, et selline hinnalagi ei ole teostatav, kinnitab FIA, et otsused langetati tihedas koostöös tiimide ja MM-sarja promootoriga.
Tootjad saavad tulevikus suurema vabaduse valida, millise kere baasil nad oma autosid ehitavad. Et tootjatele asja lihtsamaks teha, viiakse Rally1 autode turvapuuri kontseptsioon universaalsele kujule, vähendades selle keerukust ja kulusid. See võimaldab turvapuurile paigaldada erinevate seeriatootmises olevate autode keresid, olgu need siis luukpärad, sedaanid, maasturid või isegi spetsiaalsed rallikontseptsioonid.
Kulude vähendamiseks piiratakse edaspidi ka meeskondade arvu, kes reisivad MM-etappidele, ning edendatakse kohalike koostööpartnerite kaasamist. Samuti parandatakse andmete kogumist ja kättesaadavust võistluspaikadest, et paremini arvestada keskkonnamõjusid.
Uued reeglid annavad tootjatele ka vabaduse valida jõuallikat, olgu selleks sisepõlemismootor, hübriidsüsteem või täiselektriline lahendus. Edaspidi soovitakse soodustada ka samade autode kasutamist nii rallispordis kui rallikrossis – ehk siis sama masinat saab kasutada mõlemas sarjas, vahetades vajadusel ainult jõuallikat.
Alates 2027. aastast kehtima hakkavad muudatused on kavandatud kümneaastasele perioodile, et tagada sellega spordiala pikaajaline stabiilsus ja jätkusuutlikkus.
FIA president Mohammed Bin-Sulayem märkis, et need otsused on võtmetähtsusega rallispordi MM-sarja tuleviku kindlustamiseks. „Keskendume kulude vähendamisele, kestlikkusele ja suurenevale huvile MM-sarja tippklassi vastu,“ ütles ta.
WRC komisjoni esimees Pernilla Solberg lisas, et seatud eesmärgid lähtuvad võistlejate, korraldajate ja fännide tagasisidest. „Uued otsused aitavad vähendada kulusid ning annavad eratiimidele võimaluse konkureerida suurtootjatega, võimaldades MM-sarjal vastata autotootjate muutuvale vajadusele,“ selgitas ta.