Autoralli MM-sarja tuleviku üle on arutletud juba pikemat aega. Otsuseid tulevase võistlusformaadi osas oodati juba oktoobris, kuid Rahvusvaheline Autoliit FIA pole veel siiamaani suutnud midagi ära otsustada.
FIA on vihjanud, et järgmise nelja aasta jooksul tehnilise poole pealt suuri muudatusi oodata ei ole. Jätkatakse seniste hübriid Rally1 autodega, mille reegleid muudetakse vaid detailselt.
Päevakavas on olnud ka võistlusnädalavahetuse oluline lühendamine. Autoralli MM-sari on pikka aega järginud sama skeemi: võistlus algab neljapäeva õhtul publikukatsega, reedel ja laupäeval sõidetakse hommikust õhtuni ning pühapäevane pool päeva lõppeb punktikatsega
Kuid Andreas Mikkelseni arvates on pikad päevad ajast ja arust ning tänavu WRC2 klassi meistriks kroonitud norralane nõuab lühemaid võistluspäevi ja kolmanda päeva ära jätmist.
“Rallisõit peab kohanema tänapäevaga,” rääkis Mikkelsen Rallye-Magazinile. “Me pakume suurejoonelist showd, kuid see võtab liiga kaua aega. Praegune põlvkond kaotab kiiresti huvi. Peaks mõtlema lühematele MM-rallidele. Arvan, et Euroopa meistrivõistlused oma kahe rallipäevaga oleks suurepäraseks aluseks.”
Ralli EM-sarja võistlused läbitakse praktiliselt kahe päevaga, laupäeval ja pühapäeval. Mõnel võistlusel võib kavas olla ka reedeõhtune publikukatse.
EM-võistluste kogupikkus on keskmiselt veidi üle 180 katsekilomeetri. Autoralli MM-sarjas seevastu läbitakse keskmiselt 300-350 katsekilomeetrit.
Avalda arvamust post