Rally1 klassi autod jäävad praegusel kujul autoralli MM-sarja tippklassi vähemalt 2026. aasta lõpuni, eeldusel, et FIA maailma motospordinõukogu nõustub sellega 11. juuni koosolekul.
Väljaanne DirtFish kirjutas täna, et nende poolt nähtud dokumentide põhjal kavatsetakse jätkata praeguse reglementatsiooni alusel veel järgmised kaks aastat. Samas plaanitakse spordireeglites olulisi muudatusi, et innustada tootjaid juba järgmisest hooajast alates võtma rohkmem kasutusele oma tipptasemel tehaseautosid.
Väidetavalt lõpetas WRC komisjon 11. juuni koosoleku toimiku kuu aega varem ja see dokument sisaldab raamistikku hübriidmootoriga Rally1 masinate kasutamise jätkamiseks aastatel 2025 ja 2026.
Täiendavalt on kavas muuta punktisüsteemi, mis määrab, kuidas tootjad oma autode eest punkte saavad. Praeguse korra järgi valivad tiimid kolm autot, milledest punkte koguvad kaks paremat. Kuid see süsteem kaob, et julgustada meeskondi rohkemate autode ja sõitjate kaasamist sarja.
DirtFish’i allikas toob välja, et FIA näeb suurte muudatuste tegemist hooaja eel nii lühikese etteteatamisega kui ebaratsionaalset. Lisaks sellele on muudatused punktisüsteemis mõeldud selleks, et tuua rohkem Rally1 autosid võistlusparki, pakkudes seeläbi rohkem võimalusi erinevatele tiimidele ja sõitjatele.
Kuigi lähiaastate fookus on selgelt paigas, on oluline märkida ka edasisi plaane. 2027. aasta jaoks arutatakse mitmeid uusi lähenemisi, sealhulgas elektriautode (EV), jätkusuutliku kütusega sisepõlemismootorite (ICE) ja vesinikautode kasutamist, pakkudes erinevaid võimalusi autotootjatele.
See annab aimu, et Rally1 klassi säilimine on osa suuremast strateegiast, et tagada WRC sarja pikaajaline stabiilsus ja innovatsioon.
Toyota, Hyundai ja M-Sport Ford on juba väljendanud toetust praeguste reeglite pikendamisele, mis näitab selget soovi säilitada stabiilsust vähemalt 2025. aasta lõpuni. Lisaks on WRC Promoter rõhutanud stabiilsuse olulisust, mis aitab kaasa sarja jätkuvale arengule ja atraktiivsusele.
Avalda arvamust post