Autoralli MM-sari võib peagi läbi teha olulise muudatuse – arutlusel on uue võistlusklassi loomine, mis oleks mõeldud esiveolistele autodele.
Seda võimalust käsitleti hiljutisel WRC-komisjoni videokoosolekul, kus arutati ka MM-sarja tulevikku laiemalt.
Praegu koosneb MM-sari neljast klassist:
- WRC (Rally1) – tipptasemel ralliautod ehk endised hübriidid,
- WRC2 (Rally2) – eratiimide ja noorte talentide peamine võistlusklass,
- WRC3 (Rally3) – madalama eelarvega nelikveolistele autodele,
- JWRC (Junior WRC) – seni Rally3-autodele mõeldud juunioride maailmameistrivõistlused.
Võimalik uus klass, mida on nimetatud WRC4-ks, tooks MM-sarja tagasi esiveolised autod.
Viimati oli esiveolistele autodele eraldi MM-tiitel võimalik võita 2021. aastal, mil soomlane Sami Pajari krooniti JWRC meistriks Ford Fiesta Rally4-ga.
Esiveolised autod olid MM-sarja juunioriklassis kasutusel 20 aastat (2001–2021), kuid alates 2022. aastast on Junior WRC klassis kasutatud nelikveolisi Rally3 autosid.
Hetkel toodavad Rally4-klassi autosid mitmed autotootjad ja valikus on sellised mudelid nagu Ford Fiesta Rally4, Peugeot 208 Rally4, Opel Corsa Rally4 ja Renault Clio Rally4, ning peagi lisandub ka Lancia Ypsilon Rally4. Need esiveolised ralliautod on laialdaselt kasutusel nii rahvusvahelistes kui ka kohalikes sarjades, kuid MM-sarjas pole neil viimastel aastatel oma eraldi võistlusklassi olnud. WRC4 loomine annaks neile taas võimaluse kõrgeimal tasemel konkureerida.
Lisaks võimaliku uue võistlusklassi loomisele arutati komisjonis ka Junior WRC sarja tulevikku ja võimalikku autotootjate konkurentsi alates 2026. aastast. Viimased seitse aastat on juunioride maailmameistrivõistlustel ainsaks autoks olnud M-Sporti poolt toodetud Ford, kuid näiteks Renault Clio Rally3, mis debüteeris 2023. aastal, võiks tulevikus samuti võimaluse saada.
Samuti seadis WRC-komisjon sihiks, et 2026. aasta tehnilised reeglid oleksid valmis hiljemalt septembriks, et need saaks esitada FIA maailmamootorispordi nõukogule kinnitamiseks oktoobris, kirjutab Rallit.fi.
Veel ühe olulise teemana arutati MM-rallide ajakava ja võistlusnädalavahetuste formaati. 2026. aastaks soovitakse kehtestada uus süsteem, mis parandaks võistlejate töö- ja puhkeaja tasakaalu, et muuta ralli nädalavahetused nii sõitjate kui ka meeskondade jaoks jätkusuutlikumaks.