FIA avalikustas täna, et uuest hooajast muutub autoralli MM-sarja punktisüsteem täielikult. MM-il on punkte juba pikemat aega jagatud nii, et võistluse võitjale antakse 25 punkti. Punkte on jagatud kümnele kiiremale sõitjale kasutades süsteemi 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Tuleval hooajal jagatakse punkte veidi keerulisema valemiga. Esimesed punktid jagatakse välja juba laupäeva õhtul, kui kümnele parimale jagatakse punktid järgmiselt:
- 18p
- 15p
- 13p
- 10p
- 8p
- 6p
- 4p
- 3p
- 2p
- 1p
Kuid see pole veel kõik. Pühapäeval on ju ka vaja punkte jagada. “Superpühapäeva” kiiruskatsete tulemuste põhjal autasustatakse punktidega seitset parimat järgmiselt:
- 7p
- 6p
- 5p
- 4p
- 3p
- 2p
- 1p
Lisaks siis PS katselt
- 5p
- 4p
- 3p.
- 2p
- 1p
Rallli viimase, punktikatse reeglid jäävad samaks ehk siis viis kiireimat saavad jätkuvalt lisapunkte. Seega jääb ühe võistluse maksimumiks 30 punkti.
Ja see pole veel kõik. Laupäevaste punktide saamiseks peab meeskond läbima pühapäevased kiiruskatsed ja jõudma finišisse. Kui punktidesse jõudnud auto pühapäeval katkestab, liiguvad selle taga olnud võistlejad nn tegeliku sõidu tulemuste edetabelis pügala võrra kõrgemale.
Samal ajal toimus reeglites veel üks oluline muudatus. Nimelt võib edaspidi Rally1 auto võistelda ka ilma hübriidseadmeta, kuid autosse tuleb siis paigaldada hübriidseadme kaalule vastav lisaraskus. Sellise autoga ei saa aga sõita meeskondlikele MM-punktidele.
Discussion about this post