Autoralli MM-sarja võib uuest aastast naasta kvalifikatsiooniformaat, mida viimati kasutati üle kümne aasta tagasi, aastatel 2012–2013. Selle eesmärk on lahendada viimasel ajal palju arutelu tekitanud stardipositsioonide küsimus, mis on tekitanud aastate jooksul palju nurinat eelkõige meistrivõistluste liidrite seas.
Praeguse süsteemi järgi stardivad võistlejad esimesel täispikal rallipäeval vastavalt nende positsioonile üldarvestuses. See tähendab, et tabeli liider on esimene rajal ja peab tegelema raja puhastamisega, mis võib eriti kruusarallidel tähendada märkimisväärset ajakadu. Seetõttu on paljud tippsõitjad kurtnud, et selline süsteem on ebaõiglane ja raskendab nende positsiooni kaitsmist.
Kvalifikatsiooni korral saaks kiiremad piloodid esimestena valida endale stardikoha, aga ka sel ideel on omad miinused, kuna kahandab MM-sarja põnevust, kuna paremad piloodid saaks endale pidevalt ka paremad tingimused.
Uue plaani kohaselt antakse shakedown’ile, mis on seni olnud pigem treeningvoor, võistluslik tähendus. Hooaja kolm parimat sõitjat peaksid shakedown’i lõpus tegema täiendava läbimise, mis loetaks kvalifikatsioonisõiduks. Selle sõidu parim aeg määraks, millises järjekorras saavad need kolm sõitjat valida oma stardipositsiooni esimesel rallipäeval. Näiteks kiireim sõitja saaks otsustada, kas soovib startida esimesena, teisena või kolmandana, arvestades ralli tingimusi ja strateegiat.
Ülejäänud sõitjad, kes on hooaja üldarvestuses neljandal kohal ja madalamal, alustaksid rallit vastavalt oma tabelipositsioonile, nagu see toimib ka praegu. See tähendab, et suurem muutus puudutab vaid esikolmikut, kelle jaoks võiks süsteem pakkuda võimalust keerulistes oludes oma positsiooni veidi parandada.
Süsteemi on toetanud paljud ralliringkonnad, kuid arvamused on olnud ka erinevad. Näiteks M-Sporti tiimipealik Richard Millener peab seda heaks kompromissiks, sest täielik kvalifikatsiooniformaat, kus kõik sõitjad osaleksid, tooks tema arvates liiga suured eelised vaid mõnele tippjuhile.
Thierry Neuville, kes on sel aastal korduvalt pidanud esimesena rajal olles ebasoodsaid tingimusi taluma, märkis, et kuigi uus süsteem võiks teda aidata, mõtleb ta ka spordi huvidele laiemalt. Neuville rõhutas, et kvalifikatsioon võiks muuta rallide alguse fännidele huvitavamaks ja anda rohkem jutupunkte.
Kriitikat on tulnud ka idee piiramise osas vaid esikolmikule. Mõned sõitjad, sealhulgas Elfyn Evans, leiavad, et kui kvalifikatsioonis osaleksid kõik, oleks see õiglasem ja tagaks võrdsed võimalused. Praegu võib uus formaat tekitada olukorra, kus esikolmikus olevad sõitjad võivad endiselt tunda ebaõiglust, sõltuvalt nende positsioonist.
FIA Maailma Mootorispordinõukogu arutab ja otsustab muudatuste üle järgmisel kuul. Kui süsteem heaks kiidetakse, jõustuks see eeldatavasti juba 2025. aasta hooajaks, muutes ralliformaati ja pakkudes uusi strateegilisi võimalusi nii sõitjatele kui ka meeskondadele.