Hyundai WRC-tiimi tulevik MM-sarjas on muutumas üha segasemaks. Spekulatsioonid võimalike ümberkorralduste kohta on liikvel juba eelmise hooaja lõpust ning nüüd, pärast Monte Carlo rallit, on need taas jõuliselt päevakorda tõusnud.
Korea autotootja plaan keskenduda rohkem WEC-kestvussarjale on viinud kahtlusteni, kas Hyundai jätkab pikas perspektiivis rallimaailma kõrgeimas klassis.
Tiimipealik Cyril Abiteboul kinnitas hiljuti, et lõplik otsus Hyundai tuleviku kohta WRC-s tehakse suve alguseks. Samas viitavad mitmed allikad, et Hyundai võib juba märtsist alates lõpetada suuremad investeeringud oma ralliprojekti, keskendudes selle asemel Hypercar-programmile.
Näiteks Hyundai WRC2 autode haldus on juba üle antud Hyundai Portugali üksuse kätte.
Kui Hyundai tehasetiimi jätkamine on küsimärgi all, on esile kerkinud võimalik alternatiiv: eratiimi moodustamine Thierry Neuville’i juhtimisel. Neuville, kes on pikka aega olnud Hyundai esisõitja, on aktiivselt seotud ka oma tiimi Life Live tegevustega. Hiljutised arengud viitavad sellele, et tema roll Hyundai ralliprojektis võib tulevikus veelgi kasvada.
Monte Carlo ralli järel sai avalikuks huvitav detail: nimelt pidi Neuville algselt osalema Legend Boucles de Bastogne rallil Ford Escort MKII roolis, kuid Hyundai ei andnud talle luba konkurendi kaubamärgiga masina roolis seal osalemiseks.
Peale seda otsustas ta osaleda oma Life Live tiimi BMW M3-ga ning soovitas Escorti rooli hoopis prantslast Stéphane Lefebvre’i, kirjutab belgia väljaanne Autotrends.be.
Neuville’i ja Lefebvre’i koostöö ei piirdu aga vaid ühe ralliga. Belgia meedia andmetel on Neuville jõudmas lõpule kokkuleppega, mille kohaselt osaleb Lefebvre tänavu Euroopa meistrivõistluste sarjas Hyundai i20 WRC2 autoga.
Selle auto valmistab ette Neuvillele kuuluv Life Live tiim Saint-Vithis, Belgias. Lefebvre, kes tunneb autot hästi varasemast koostööst BMA tiimiga, avaldas optimismi projekti suhtes: „Midagi pole veel lõplikult kindel, aga me usume sellesse.“
Belgia väljaanne kirjutab lisaks, et neile teadaolevalt on alanud läbirääkimised Neuville’i, tema juhtkonna ja Hyundai Motorsporti vahel, et alates 2026. aastast võiks Life Live tiim osaleda ka WRC-sarjas Hyundai autodega. See tähendaks suurt sammu edasi nii Neuville’i isiklikus karjääris kui ka tema tiimi arengus, eriti olukorras, kus Hyundai tehasetiimi tulevik on lahtine.
Lisaks Hyundai võimalikele muudatustele on muret tekitavaid signaale ka laiemalt WRC tuleviku osas. Mitmed allikad on vihjanud, et FIA 2027. aastaks planeeritud WRC1 uued tehnilised reeglid võivad sattuda löögi alla, kui suured tootjad, nagu Hyundai, oma osalust piiravad või lõpetavad.
Järgmine oluline sündmus rallikalendris on Rootsi MM-etapp, mis toimub 13.–16. veebruaril Umeå ümbruses. Võib-olla toob just see etapp uusi vihjeid Hyundai ja kogu WRC tuleviku kohta.