Neljapäeval antakse Portugalis start autoralli MM-hooaja viiendale etapile. Hooaja teisele kruusarallile on registreerunud 69 võistluspaari, kelle hulgas ka Ott Tänak ja Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ja Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2).
MM-liidritena lähevad võistluse avapäeval teistele teed puhastama Tänaku / Järveoja meeskonnakaaslased Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).
Eestlased Portugali MM-rallil
Eesti võistlejate hulgas on Portugali MM-ralli olnud huvipakkuv juba aastast 1995. Esimesed kaks Eesti võistluspaari, kes Portugalis startisid olid Ivar Raidam / Margus Karjane (Ford Escort RS Cosworth) ja Marek Toome / Aleksander Käo (Mitsubishi Lancer Evo II), kellest finišisse jõudsid viimati nimetatud. E
simese oma klassi poodiumikoha võtsid sellel legendaarsel rallil Junior WRC klassis 2007. aastal Urmo Aava / Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600), kes lõpetasid teisena. Kaks aastat hiljem tegi just Portugalis MM-debüüdi Ott Tänak, kelle MM-Motorsport meeskonna poolt ettevalmistatud Subaru Impreza STi N14 auto kõrvalistmel istus Kristo Kraag.
Esimese klassivõiduni jõudsid eestlastest esimesena Egon Kaur / Mait Laidvee (Ford Fiesta R2), kes olid 2011. aastal parimad WRC Academy arvestuses. 2014. aastal lõpetasid Drive DMACK Trophy arvestuse esikohaga Sander Pärn / James Morgan (Ford Fiesta R2). Kulus veel kaheksa aastat ja eestlased seisid lõpuks Portugali MM-ralli pjedestaali esikohal ka üldarvestuses. 2019. aastal võtsid oma karjääri üheksanda MM-ralli võidu just nendel teedel Ott Tänak / Martin Järveoja.
Ott Tänak: Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi
Tänak / Järveoja stardivad avapäeva katsetele neljanda võistluspaarina. Nende kaotus on Portugali ralli eel MM-arvestustust juhtivatele meeskonnakaaslastele 33 punkti. Möödunud aastal Fordiga võistelnud eestlased alustasid rallit kolmandalt stardipositsioonilt ja juhtisid kolme katse järel rallit, kuid lõhkusid siis rehvi. Lõpuks oli nende autol veel pühapäeval ka hübriidi probleem ja ralli lõpetati neljandal kohal.
Hyundaiga sõidetud parim tulemus pärineb hooajast 2022, kui ralli alguses samuti TOP3 kohtade eest heideldi, kuid siis kaks rehvi lõhuti ja lõpuks võistlus kuuendal kohal lõpetati. Nädalavahetusel Narvas Kreenholmi tehase territooriumil sõidetud krosskartide võistluse teisena lõpetanud Martin Järveoja ootab Portugalis ees karjääri 125. MM-start.
“Pärast Horvaatiat on suurepärane minna tagasi karmimale pinnasele. Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi. See on kiire ralli, mis on tavaliselt esimesel läbimisel sujuv ja teisel väga konarlik,” sõnas Tänak Hyundai meeskonna pressiteate vahendusel.
“Oleme selles hooaja osas, kus hakkab soojemaks minema ja Portugal on üks esimesi rallisid, mis võib nii auto kui ka rehvide jaoks päris väljakutseid esitada. Kontrast esimese ja teise ringi vahel on märgatav, kuna pehmed teed võivad roopasse minna. Oleme võistluseelse testi teinud ja kindlasti on veel tööd teha, kuid ootan väga, et saaksime kõvasti pingutada.“
Kokku ootab võistlejaid neljal päeval eel 22 kiiruskatset ja 337,04 katsekilomeetrit.
Vaata lisaks ja räägi kaasa rallifoorum.ee:
Discussion about this post