- Mõlemad Rally Raid Estonia meeskonnad tegid murevaba ja korraliku esituse
- Rada oli kiire ja sõitjatele füüsiliselt raske
- Suured vihmasajud on pannud korraldajad rada muutma
Dakari viies päev tõi endaga kaasa 645 kilomeetrit sõitu, kiiruskatse osa oli sellest 373 kilomeetrit. Sarnaselt eelmise päevaga oli palju sõitmist liivas ja see paistab Rally Raid Estonia meeskondadele sobivat. Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota Hilux) tegid stabiilse ja kiire katse, tulemuseks 19. koht. Toomas Triisa ja Mart Meeru (Can-Am Maverick X3) sõitsid T4 klassi TOP 10 piiri peal, veel sinna sisse murda ei õnnestunud aga 12. koht on korralik tulemus.
Kuivõrd stardikohad katsele lähevad paika eelmise katse tulemuse põhjal, siis eestpoolt startides on hea võimalus kihutada koos kiirete sõitjatega, seekord õnnestus see mõlemal Eesti meeskonnal. Männama ja Lepik hoidsid läbi katse head kiirust ja oma motivatsiooni andis ka tugevas seltskonnas koos sõitmine.
„Tänane päev oli äge. Startisime heas seltskonnas, nn suurte poistega koos ja proovisime hoida nii, et ise ei jääks jalgu ja jõuaks ka teistele järgi. Kokkuvõtvalt läks hästi, suurt draamat ei olnud. Katse ise oli robustne, raputas korralikult. Proovisime täna selles seltskonnas sõites sellest autost võtta maksimumi aga mida me nägime, et meie V8 mootori jõud võrreldes turbomootoritega on piiratud ja seda oli eriti näha kiirenduse peal. Konkreetselt näed, kuidas lähed, gaas põhjas aga teised liiguvad grammi võrra kiiremini. Midagi tegemata siiski selle pärast ei jäänud ja saame päevaga rahul olla,“ võttis Urvo Männama katse kokku.
Üldarvestuses on Männama ja Lepiku koht 37, kaotust ralli liidritele Nasser Al-Attiyah’ile ja Mathieu Baumelile on kaheksa tundi ja kaksteist minutit.
Urvo Männama ja Risto Lepiku viienda katse kokkuvõte on siin:
Toomas Triisa ja Mart Meeru 12. koht katsel on hea tulemus aga mehed ise lootsid pisut enamatki.
„Saime katse alguses kohe heasse punti, mis oli meie kiirusega sobilik. Panime kolmekesi terve katse ratas rattas, 10-20 meetriste vahedega teineteise jälgedes. Kui jäljest välja läksid, siis kaotasid kohe aega. Omast arust tulime hea kiirusega, jamasid ei olnud ja katse tuli hästi välja. Finišisse jõudes olime pisut pettunud, ootasime, et peale sellist sõitu saame selle TOP 10 koha ikka kätte. Aga teised olid ka kiired ja küll me jõuame, pikk maa veel minna;“ rääkis Triisa päeva lõpus.
Üldarvestuses on Toomas Triisa ja Mart Meeru 14. kohal, klassi liidrid on Brasiilia sõitjad Rodrigo Luppi De Oliveria ja Maykel Justo, kes edestavad eestlasi 2.47:30
Toomas Triisa ja Mart Meeru viienda katse kokkuvõte on siin:
Dakari kuuenda päeva eel pidid aga korraldajad tegema muudatusi trassi ja laagrite osas. Seda piirkonnas olnud suurte vihmasadude tõttu, mis ujutasid üle algselt 6. jaanuari õhtuks planeeritud Al Duwadimi laagrikoha. 6. jaanuar pidi olema Dakari pikim päev, kokku pea 900 kilomeetrit. Pikimaks ta hetkel ka jääb aga korraldajad tegid katse 100 km lühemaks, kokku on katsekilomeetreid 358, sealt edasi veel 300 kilomeetrit ülesõitu Riyhadi, mis on uueks laagripaigaks.
Kogu päeva pikkuseks on 714 kilomeetrit. Lisaks läksid vahetusse 7. ja 8. jaanuari katsed ja jooksvalt jälgitakse ilmaolusid ja situatsiooni kohapeal, mille põhjal tehakse otsus 8. jaanuari katse ja 7. jaanuari laagripaiga osas.
Discussion about this post