• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
november 18, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Elfyn Evansi arvates on tippsõitjate lahkumises süüdi ka liiga tihe rallikalender

Indrek Indrek
17.11.2025 21:58
WRC
Elfyn Evans, Foto: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans, Foto: Toyota Gazoo Racing

46
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Autoralli MM-sarja liider Elfyn Evans tõstatas taas päevakorda kalendri tiheduse ja sellega kaasnevad probleemid. Tema sõnul on sarja ajakava liiga pingeline, jättes sõitjatele minimaalselt aega puhkuseks ja taastumiseks, mis võib lõpuks vähendada ka sportlaskarjääride pikkust.

 

Evans tõdes DirtFishile antud intervjuus, et kuigi ta ei soovi tingimata vähem rallisid, peab midagi siiski muutuma – olgu see siis võistluste arv või nende ajastus. „Praegune kalender vajaks mingil hetkel aastas pikemat pausi,” märkis ta. „Kui oled pidevas liikumises ja reisid palju, on keeruline säilitada vajalikku füüsilist ja vaimset vormi. Hetkel jäävad mõned olulised pausid lihtsalt puudu.”

Evansi mure ei ole üksikjuhtum. Ott Tänak nimetas üheks täiskohaga sõitmise lõpetamise põhjuseks soovist veeta rohkem aega perega. Kalle Rovanperä tõi välja, et pideva reisimise tõttu ei olnud ta kümne nädala jooksul oma koera näinudki. Need näited peegeldavad laiemat probleemi – järjestikused rallid jätavad sõitjatele väga vähe hingamisruumi.

Kuigi 14-etapiline WRC hooaeg võib tunduda mõõdukas, eriti võrreldes näiteks Vormel 1-ga, kus on 24 etappi, või jalgpalliga, kus tipptiimidel võib hooajal olla üle 50 mängu, on erinevus Evansi sõnul just puhkuste olemasolus. Teistes spordialades on selged vaheajad, mis võimaldavad sportlastel taastuda, treenida ja valmistuda uueks hooajaks.

„Meil pole sisuliselt ei suvepuhkust ega hooajavälist pausi,” selgitas Evans. „Võrreldes näiteks mägijalgrattaspordiga, kus hooaeg lõpeb oktoobri lõpus ja uus algab märtsis, või Vormel 1-ga, kus paus kestab detsembrist märtsini, algab meil uue hooaja testimine juba enne jõule.”

2026. aasta hooaeg algab taas Monte Carlo ralliga jaanuari keskel. Kuigi selle ja hooaja viimase etapi (Saudi Araabias) vahel on ligikaudu 50 päeva, täitub see aeg peamiselt testimise ja ettevalmistusega. Vormel 1-s on samal ajal 48 päeva pikkune katkestusteta paus, mis on pühendatud puhkusele.

„See on üsna ainulaadne spordiala selles mõttes,” nentis Evans. „Palju reisimist ja palju eemalolekut.”

Sama tunnet jagab ka kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier, kes loobus täiskohaga sõitmisest 2021. aastal. Tema sõnul aitas väiksem võistluskoormus taasavastada armastuse selle spordiala vastu. „Kui tundsin, et motivatsiooni ei jätku täiskohaga jätkamiseks, oli parim otsus võtta samm tagasi. Nii sain minna rallidele sooviga, mitte kohustusega,” rääkis Ogier. „See on unistuste töö ja seda tuleks sellisena ka hoida.”

Ogier usub, et kalendri küsimus tuleb kindlasti lähitulevikus arutlusele, eriti seoses uue WRC promootori tulekuga. „Tean, et see on üks teemadest, millele uus korraldaja tähelepanu pöörab. Vestlesin kahe pakkujaga ja see on neil kindlasti plaanis. Spordiala vajab sügavamat ümbermõtestamist, et muuta see taas tugevaks ja võib-olla ka atraktiivsemaks uuele publikule,” lisas ta.

Kokkuvõttes on sõnum selge: WRC tippsõitjad tunnevad, et praegune tempo ei ole pikas perspektiivis jätkusuutlik. Midagi peab muutuma – kas kalendris, korralduses või suhtumises.

Märksõnad: Elfyn EvansSébastien OgierTänak;WRC
Share18Tweet12Send

Soovitame sulle ka neid

Lancia Ypsilon HF Integrale, Foto: Stellantis Motorsport
WRC

Lancia esitles ametlikult oma uut ralliprojekti, kuid kõige olulisem küsimus jäi vastuseta

18.11.2025 14:58
Sebastien Loeb 2022 aasta Portugali rallil Foto: M-Sport
Dakar

Kas Sébastien Loeb on FIA mustas nimekirjas? Kahtlased keeluotsused jätavad sportlasele vaid küsimused

18.11.2025 10:11
Esapekka Lappi. Foto: Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Esapekka Lappi kinnitas võimalikku naasmist Hyundai WRC-meeskonda

18.11.2025 09:32
Elfyn Evans, Foto: Toyota Gazoo Racing
WRC

Elfyn Evansi arvates on tippsõitjate lahkumises süüdi ka liiga tihe rallikalender

17.11.2025 21:58
Esapekka Lappi ja Dani Sordo Jaapani rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport
WRC

Itaalia ralliportaal: Ott Tänaku koha Hyundai meeskonnas võtavad üle Dani Sordo ja Esapekka Lappi

17.11.2025 21:11
Juha Kankkunen, Foto: TGR WRT / McKlein
WRC

Toyota WRC-meeskond laiendab haaret: suurinvesteering toob sõiduakadeemia Kuusamosse

17.11.2025 17:36

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Lancia Ypsilon HF Integrale, Foto: Stellantis Motorsport

Lancia esitles ametlikult oma uut ralliprojekti, kuid kõige olulisem küsimus jäi vastuseta

Indrek
18.11.2025 14:58
0

Sebastien Loeb 2022 aasta Portugali rallil Foto: M-Sport

Kas Sébastien Loeb on FIA mustas nimekirjas? Kahtlased keeluotsused jätavad sportlasele vaid küsimused

Indrek
18.11.2025 10:11
0

Esapekka Lappi. Foto: Hyundai Motorsport GmbH

Esapekka Lappi kinnitas võimalikku naasmist Hyundai WRC-meeskonda

Indrek
18.11.2025 09:32
0

Elfyn Evans, Foto: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evansi arvates on tippsõitjate lahkumises süüdi ka liiga tihe rallikalender

Indrek
17.11.2025 21:58
0

Esapekka Lappi ja Dani Sordo Jaapani rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Itaalia ralliportaal: Ott Tänaku koha Hyundai meeskonnas võtavad üle Dani Sordo ja Esapekka Lappi

Indrek
17.11.2025 21:11
0

1983 NSVL MV III etapp Heiki Ohu - Toomas Diener. Foto Mati Hiis
Kurvilise tee legendid

Kurvilise tee legendid: Kaardilugeja ja Harju KEK-i tiimijuht TOOMAS DIENER

8.12.2022 11:32

Tänane Top

Delfi Rally Estonia kuulub tänavu EM-i kavva. Jaspar Vaher mullusel Rally Estonial intervjuud andmas. Foto: Pille Russi

Ott Tänaku lahkumise varju jäänud uudis: Eesti rallitalendi karjääri päästis liitumine Toyota noorteprogrammiga

17.11.2025 16:11
Ott Tänak, Foto: Hyundai Motorsport

Ott Tänak investeerib julgelt – rallitähe ettevõtmised ulatuvad spaadest hobusteni

17.11.2025 13:53
Juha Kankkunen, Foto: TGR WRT / McKlein

Toyota WRC-meeskond laiendab haaret: suurinvesteering toob sõiduakadeemia Kuusamosse

17.11.2025 17:36
Sebastien Loeb 2022 aasta Portugali rallil Foto: M-Sport

Kas Sébastien Loeb on FIA mustas nimekirjas? Kahtlased keeluotsused jätavad sportlasele vaid küsimused

18.11.2025 10:11
Dani Sordo ja Ott Tanak Kreeka rallil 2024, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Meedia: Ott Tänaku üheks asendajaks Hyundai tiimis saab olema kogenud Dani Sordo

17.11.2025 14:09
Sebastien Loeb. Foto: Race of Champions

Üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb naaseb rallirajale

16.11.2025 17:33

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee