36-aastane Paddon on kogenud sõitja, kes kuulus pikka aega ka Hyundai tehasemeeskonna ridadesse MM-sarjas. Tänavu krooniti ta ajaloo esimeseks mitte eurooplasest autoralli Euroopa meistriks.
Kodumaal on Paddon juba mitu aastat töötanud täiselektrilise Hyundai Kona EV ralliauto kallal. Paddoni sõnul peaks kogu rallimaailm astuma sammu alternatiivsete energiavormide suunas.
“Arvan, et spordi tuleviku seisukohalt peab see juhtuma kiiresti – kahe aasta jooksul,” vahendas Rallit.fi Paddoni sõnu New Zealand Newsroomi veebilehel.
“Peame midagi ette võtma, sest meie spordiala ülesanne on olla autotööstuse tehnoloogia suunanäitaja. Sisepõlemismootoriga autod kõlavad suurepäraselt ja me armastame neid, sest need on osa mootorispordi DNA-st. Aga kui nendega jätkata, pole mootorispordil tulevikku,” maalis uusmeremaalane ähvardavalt sünge pildi.
Paddoni sõnul ei tohiks sisepõlemismootoriga võidusõite siiski täielikult hüljata.
“Põlemismootoriga ralliautod ei kao kunagi ja asi ei ole nende asendamises. See puudutab spordiala tippu, mis peaks kokku sobima müügisaalides pakutavaga,” sõnastab Paddon.
Praegu võistlevad autoralli MM-sarja põhiklassis Rally1 klassifikatsiooni hübriidautod, millel on sisepõlemismootori kõrval ka elektrimootor. Praktikas kasutatakse täiselektrilist jõudu ainult hooldusalal ja hübriidseade pakub kiiruskatsetel ainult lisajõudu.
Rally1 autodest ei kavatseta nii pea siiski veel loobuda. Rahvusvahelise autoliidu FIA ralliboss Andrew Wheatley ütles hiljuti, et alates 2027. aastast jätkatakse hübriidtehnoloogia kasutamisega ka järgmise põlvkonna Rally1 autodes.
Sellest saad täpsemalt lugeda siit: FIA avalikustas, milliste autodega hakatakse tulevikus WRC sarjas võistlema!
Seevastu MM-sarja promofirma bossid nentisid sügisel, et täiselektriautosid MM-sarja nii pea ei plaanita.
“Ma ei ütle, et elekter on ainus võimalus. Kuid tuleb leida alternatiivne energiavorm – olgu selleks vesinik või elekter või mõlema kombinatsioon,” rääkis Paddon.
Paddon alustas tööd täiselektrilise ralliauto kallal juba aastal 2018. Uusmeremaalase sõnul on autol praktiliselt kõik vajalikud elemendid olemas – peale hääle.
“See on parim auto, millega ma kunagi sõitnud olen. See on parem kui WRC auto. Raskuskese on madalal, nii et auto juhitavus on fantastiline,” vaimustab Paddon.
Paddoni sõnul on järgmiseks eesmärgiks saada auto akusüsteemist kätte lisakilomeetreid veelgi pikemaks sõidumaaks.
“12 kuuga tahame viia auto nii kaugele, et see suudaks sõita täispika ralli,” lisas Paddon lõpetuseks.
Avalda arvamust post