• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
oktoober 18, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

FIA avaldas, kuidas hakatakse 2027. aastal WRC ja Rally2 autode jõudlust võrdsustama

Indrek Indrek
18.10.2025 20:21
WRC
Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

70
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Alates 2027. aastast lubatakse autoralli MM-sarja kõrgeimas klassis võistlema nii uue generatsiooni WRC27 autod kui ka senise tehnilise regulatsiooni järgi ehitatud Rally2 masinad.

 

Kuigi kahe klassi tehniline ülesehitus erineb, kinnitas FIA, et nende omavaheline konkurents saab olema võrdne – ja seda mitte keeruliste süsteemide, vaid auto kaalu kaudu.

FIA tehnika- ja ohutusjuhi Xavier Mestelani sõnul ei kavatse rahvusvaheline autoliit rakendada kestvussõitudest tuntud jõudluse tasakaalustamise süsteemi (Balance of Performance ehk BOP).

„Me ei taha rääkida tehnoloogiate võrdsustamisest. Meil on kaks erinevat tehnilist regulatsiooni – Rally2 ja WRC27 – ja kummalgi on omad plussid ja miinused,” sõnas Mestelan Dirtfishile.

Küsimus tõstatus pärast Hyundai Motorspordi avaldust, et 2027 aastal kaalutakse tippklassis Rally2 auto kasutamist. Hyundai president Cyril Abiteboul soovis FIA-lt selgust, kas eri tüüpi autod saavad tulevikus võistelda samadel alustel, või ähvardab sarja kujunemine ühe tootja – näiteks Toyota – dominandiks, kui vaid nemad ehitavad WRC27 spetsifikatsioonile vastava auto.

Mestelan kinnitas, et FIA eesmärk on meelitada tippklassi võimalikult palju osalejaid, mitte piirata seda ühe tehnilise platvormiga. Mõlemal klassil on sama mootor ja seega ka sama võimsus, kuid erinevusi tekib näiteks aerodünaamika, vedrustuse ja šassii lahenduste osas.

„Kui jõudluses tekib liiga suur vahe, on meie jaoks kõige lihtsam ja loogilisem kohandada autode miinimumkaalu,” ütles Mestelan. Tema sõnul usub FIA, et just see on piisav meede, et hoida võistlus tasavägisena, ilma et peaks kehtestama kunstlikke võrdsustamise mehhanisme.

Märksõnad: FIAWRCWRC27
Share28Tweet18Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak Kesk-Euroopa ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Tänak enne otsustavat päeva: anname kõik, et hoida või võtta, mis veel võtta annab – ja siis vaatame, kuhu see viib

18.10.2025 22:01
Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

FIA avaldas, kuidas hakatakse 2027. aastal WRC ja Rally2 autode jõudlust võrdsustama

18.10.2025 20:21
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

SS14: Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid päeva teisel kohal – katsevõit Neuvillele

18.10.2025 19:59
Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

SS13: Evansiga vahet suurendanud Tänak: Väga-väga kiire ja hea pidamisega katse – andsin endast kõik

18.10.2025 16:39
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS12: Võimast sõitu teinud ja katse võitnud Tänak tõusis teisele kohale

18.10.2025 15:42
Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak Kesk-Euroopa ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Tänak enne otsustavat päeva: anname kõik, et hoida või võtta, mis veel võtta annab – ja siis vaatame, kuhu see viib

Indrek
18.10.2025 22:01
0

Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

FIA avaldas, kuidas hakatakse 2027. aastal WRC ja Rally2 autode jõudlust võrdsustama

Indrek
18.10.2025 20:21
0

Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS14: Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid päeva teisel kohal – katsevõit Neuvillele

Indrek
18.10.2025 19:59
0

Ott Tänakja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS13: Evansiga vahet suurendanud Tänak: Väga-väga kiire ja hea pidamisega katse – andsin endast kõik

Indrek
18.10.2025 16:39
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS12: Võimast sõitu teinud ja katse võitnud Tänak tõusis teisele kohale

Indrek
18.10.2025 15:42
0

Hillar Salumäe / Enn Sarap Automi Suurrallil 1980. aastal Aluvere karjääris. Foto: rally.ee arhiiv
Ajaloonurk

Meie seast lahkus mitmekordne Eesti meister ja legendaarne Volgamees Hillar Salumäe

30.04.2025 11:33

Tänane Top

Sebastien Ogier. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ogier avaldas, mis nende väljasõidu tegelikult põhjustas

18.10.2025 13:43
SS10: Ogier tegi avarii ja katkestas ralli – Tänak tõusis kolmandaks

SS10: Ogier tegi avarii ja katkestas ralli – Tänak tõusis kolmandaks

18.10.2025 12:16
Video: Sébastien Ogier’ avarii, mis lõpetas prantslase Kesk-Euroopa ralli

Video: Sébastien Ogier’ avarii, mis lõpetas prantslase Kesk-Euroopa ralli

18.10.2025 12:38
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS12: Võimast sõitu teinud ja katse võitnud Tänak tõusis teisele kohale

18.10.2025 15:42
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS9: Päeva hästi alustanud Tänak vähendas vahet Evansiga – Rovanperä tõusis ralli liidriks

18.10.2025 09:54
Ott Tänak ja Martin Järveoja Kesk Euroopa rallil 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

AJAKAVA: Kesk-Euroopa MM-ralli ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

13.10.2025 19:47

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee