Alates 2027. aastast lubatakse autoralli MM-sarja kõrgeimas klassis võistlema nii uue generatsiooni WRC27 autod kui ka senise tehnilise regulatsiooni järgi ehitatud Rally2 masinad.
Kuigi kahe klassi tehniline ülesehitus erineb, kinnitas FIA, et nende omavaheline konkurents saab olema võrdne – ja seda mitte keeruliste süsteemide, vaid auto kaalu kaudu.
FIA tehnika- ja ohutusjuhi Xavier Mestelani sõnul ei kavatse rahvusvaheline autoliit rakendada kestvussõitudest tuntud jõudluse tasakaalustamise süsteemi (Balance of Performance ehk BOP).
„Me ei taha rääkida tehnoloogiate võrdsustamisest. Meil on kaks erinevat tehnilist regulatsiooni – Rally2 ja WRC27 – ja kummalgi on omad plussid ja miinused,” sõnas Mestelan Dirtfishile.
Küsimus tõstatus pärast Hyundai Motorspordi avaldust, et 2027 aastal kaalutakse tippklassis Rally2 auto kasutamist. Hyundai president Cyril Abiteboul soovis FIA-lt selgust, kas eri tüüpi autod saavad tulevikus võistelda samadel alustel, või ähvardab sarja kujunemine ühe tootja – näiteks Toyota – dominandiks, kui vaid nemad ehitavad WRC27 spetsifikatsioonile vastava auto.
Mestelan kinnitas, et FIA eesmärk on meelitada tippklassi võimalikult palju osalejaid, mitte piirata seda ühe tehnilise platvormiga. Mõlemal klassil on sama mootor ja seega ka sama võimsus, kuid erinevusi tekib näiteks aerodünaamika, vedrustuse ja šassii lahenduste osas.
„Kui jõudluses tekib liiga suur vahe, on meie jaoks kõige lihtsam ja loogilisem kohandada autode miinimumkaalu,” ütles Mestelan. Tema sõnul usub FIA, et just see on piisav meede, et hoida võistlus tasavägisena, ilma et peaks kehtestama kunstlikke võrdsustamise mehhanisme.