• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuni 15, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Ralli.ee
Home WRC

FIA tehniline juht WRC uutest reeglitest: “Tehnoloogia ja kulude osas suur samm tagasi”

Admin lisas Admin
10.10.2024 10:39
WRC
Poola MM-ralli 2024 Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport

Poola MM-ralli 2024 Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport

256
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

 

FIA (Rahvusvaheline Autoliit) tehniline direktor Xavier Mestelan-Pinon avaldas, millised plaanid neil on 2027. aastal kehtima hakkavate uute WRC (World Rally Championship) reeglitega, mille avalikustamine toimub FIA Maailmanõukogu kohtumisel detsembris.

Nende uute regulatsioonide eesmärk on muuta WRC mitte ainult atraktiivsemaks ja ligipääsetavamaks, vaid ka tõsta selle konkurentsivõimet uute autotootjate ja sõitjate seas. Olulised muudatused keskenduvad autode tehnoloogiale, kulude vähendamisele ja noortele sõitjatele ligipääsu lihtsustamisele.

 

Peamine eesmärk: muuta autod taskukohasemaks ja noortele kättesaadavamaks

Mestelan-Pinon rõhutas, et WRC sari on viimastel aastatel muutunud liiga spetsiifiliseks ja kulukaks, mis on suurendanud vahemaad noorte ja erasõitjate võimaluste vahel võistlustel osaleda. „Tänased Rally1 autod on liiga keerulised ja kallid, mis teeb need kättesaadavaks ainult suurtele tootjatele,“ märkis ta. „Meie eesmärk on muuta need autod taskukohasemaks ja kergemini kättesaadavaks, et noortel sõitjatel ja eratiimidel oleks lihtsam pääseda kõrgetasemelisele rallivõistlusele.“

Uute reeglite kohaselt arutatakse võimalust avada homologeerimisprotsess ka sõltumatutele autoehitajatele, mitte ainult suurtele autotootjatele. See samm avaks ukse rohkematele osalejatele, laiendades konkurentsi ja suurendades osalejate arvu, mis aitaks tuua WRC-sse värsket verd.

Kulude piiramine Rally1 autodele

Üks peamisi ideid, mida FIA kaalub, on Rally1 autode maksumuse piiramine 400 000 euroni. Kuigi midagi pole veel kindlalt otsustatud, usub Mestelan-Pinon, et see on oluline samm, et muuta WRC konkurentsivõimelisemaks ja atraktiivsemaks. „Kui me tahame uusi osalejaid ligi meelitada, peame olema julged ja leidma viise, kuidas kulusid alandada,“ ütles ta. „Kulude vähendamine ei aita mitte ainult meelitada uusi osalejaid, vaid teeb ka kogu meistrisarja stabiilsemaks ja jätkusuutlikumaks.“

Mestelan-Pinon tõi välja, et Rally1 autod on tehnoloogiliselt väga arenenud, kuid nende kulud on muutunud liialt kõrgeks. „Iga 10-20 aasta tagant tuleb mootorispordis teha tehnoloogia ja kulude osas samm tagasi, et ala püsiks kättesaadav ja konkurentsivõimeline. Just seda vajame ka rallimaailmas täna,“ lisas ta.

Tehnoloogia tulevik: biokütused, hübriidid ja elektriautod

Lisaks kulude vähendamisele keskenduvad uued reeglid ka autode tehnoloogia tulevikule. Mestelan-Pinon ütles, et FIA kaalub mitmesuguseid tehnoloogilisi lahendusi, sealhulgas biokütuste ja sünteetiliste kütuste kasutamist. „Usume, et biokütused või sünteetilised kütused on hea lahendus rallile. Lisaks tahame avada reeglid mootori elektrifitseerimiseks, mis võiks tähendada hübriidlahendusi või täielikult elektrilisi autosid,“ ütles ta.

Kuigi täiselektriliste ralliautode tulevik pole veel selge, on arutelud toimumas, et elektriautod võiksid sobida lühematele rallietappidele, kus nende jõudlus vastaks sisepõlemismootoriga autodele. „Täiselektrilised autod võiksid olla realistlikud lühemate, umbes 35-kilomeetriste etappide jaoks, kus nende jõudlus on võrdne sisepõlemismootoritega autodega,“ lisas ta.

Rally2 ja Rally1 klasside säilitamine

Mestelan-Pinon rõhutas ka vajadust säilitada Rally2 klassi, mis on olnud rallimaailmas väga edukas. Kuigi FIA töötab aktiivselt Rally1 klassi tuleviku kallal, on oluline, et Rally2 jääks konkurentsivõimeliseks ja pakuks võimalusi neile, kes ei soovi või ei suuda osaleda Rally1 klassis. „On väga tähtis, et Rally2 säilitaks oma positsiooni ja võimaldaks sõitjatel võistelda taskukohasemate autodega, säilitades samas kõrgetasemelise konkurentsi,“ selgitas ta.

Lisaks on FIA arutluse all ka muudatused Rally1 autode šassiis, et muuta autod paindlikumaks ja ligipääsetavamaks erinevate autoklasside, nagu näiteks maasturite, jaoks. Mestelan-Pinon kinnitas, et Rally1 autode šassii turvalisus ja kohanemisvõime jäävad olulisteks prioriteetideks.

Tootjate meelitamine ja konkurentsivõime säilitamine

Uued regulatsioonid on võtmetähtsusega ka WRC tuleviku jaoks, et meelitada uusi tootjaid ja hoida olemasolevaid. Mestelan-Pinon tõi välja, et eesmärk on säilitada ja suurendada tootjate arvu, mitte ainult keskenduda praegustele osalejatele. „Me ei taha kaotada olemasolevaid tootjaid, kuid peame samas olema julged ja selgelt suunama tulevikku,“ rõhutas ta.

Hoolimata sellest, et FIA on pidanud arutelusid praeguste tootjatega, on oluline, et otsuseid tehtaks koostöös FIA ja WRC promootoriga. Mestelan-Pinon sõnas: „Peame olema kindlad oma suunas ja eesmärkides, et meistrivõistlusi arendada. Kui suudame tootjatele pakkuda selget ja atraktiivset visiooni, suudame tuua rallimaailma uusi tulijaid ja säilitada praeguseid osalejaid.“

Kokkuvõte: WRC tuleviku suund

Xavier Mestelan-Pinon andis selge signaali, et WRC seisab silmitsi oluliste muudatustega, mis peavad olema julged ja ambitsioonikad. Tehnoloogia ja kulude osas tehakse tagasikäik, et muuta WRC taskukohasemaks ja ligipääsetavamaks. Samas arutatakse aktiivselt ka uute tehnoloogiate, nagu elektrifitseerimine ja biokütused, kasutuselevõttu.

Peamine eesmärk on säilitada WRC atraktiivsus ja tuua juurde uusi tootjaid, säilitades samas kõrge taseme ja konkurentsivõime. Uued regulatsioonid, mis avalikustatakse detsembris, kujundavad WRC tulevikku, muutes ala kättesaadavamaks nii tootjatele kui ka sõitjatele, ja kindlustavad rallispordi pikaajalise edu.

Allikas: autohebdo.fr

Märksõnad: WRC
Share102Tweet64Send

Soovitame sulle ka neid

Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing
WRC

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT
WRC

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

14.06.2025 11:46
Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford
WRC

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

13.06.2025 11:14
Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka MM-rallil, Foto: Dufour Fabien/ Hyundai Motorsport GmbH
WRC

VIDEO: Vaata kuidas Ott Tänak Kreeka MM-ralliks valmistus

13.06.2025 10:30
Adrien Fourmaux, Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Emotsionaalsed kaadrid Adrien Fourmaux’ katkestamisest Sardiinias: „Mida ma just tegin?“

11.06.2025 11:53

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

lisas Admin
15.06.2025 12:45
0

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

lisas Admin
15.06.2025 12:25
0

François-Xavier Demaison ja Adrine Fourmaux, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Hyundai bossi sõnul meenutab Fourmaux noort Ogier’d – andekas, aga liiga püsimatu

lisas Admin
14.06.2025 11:46
0

Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

lisas Admin
13.06.2025 11:14
0

Ott Tanak ja Martin Jarveoja, Kreeka MM-rallil, Foto: Dufour Fabien/ Hyundai Motorsport GmbH

VIDEO: Vaata kuidas Ott Tänak Kreeka MM-ralliks valmistus

lisas Admin
13.06.2025 10:30
0

GALERII: Rallifilmi “Suur võidusõit. Audi Lancia vastu“ meelelahutuslik erilinastus Cinamon T1-s!
WRC

GALERII: Rallifilmi “Suur võidusõit. Audi Lancia vastu“ meelelahutuslik erilinastus Cinamon T1-s!

23.02.2024 13:03

Tänane Top

Jari-Matti Latvala. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Latvala tõmbas kriitikute väidetele pidurit: 1990ndatel ei olnud päevad pikemad

15.06.2025 12:25
Sebastien Ogier ja Elfyn Evans Autor/allikas: Toyota Gazoo Racing

Elfyn Evans ei lase end Ogier’i tiitliplaanidest häirida – “Tiitli nimel pead alistama kõik vastased”

15.06.2025 12:45
Ott Tänak ja Malcolm Wilson Autor/allikas: M-Sport Ford

Palju õnne! Malcolm Wilson valiti FIA uueks asepresidendiks

13.06.2025 11:14
Sebastien Ogier. Kuva: TGR WRT / McKlein

Kas Sebastien Ogier sai õiglase ajahüvitise? – “Iga sekund Tänaku vastu on ülioluline”

7.06.2025 16:23
Sébastien Ogierile määrati Sardiinia ralli järgselt karistus

Sébastien Ogierile määrati Sardiinia ralli järgselt karistus

8.06.2025 19:26
Ott Tanaku auto peale õnnetust, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

VIDEOD: 10 aastat Tänaku dramaatilisest Mehhiko ralliõnnetusest – „Titänak“

6.03.2025 18:34

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee