Sel nädalavahetusel sõidetakse Tšiili WRC ralli, kus Martins Sesks koos kaardilugeja Renārs Francise’iga osaleb kolmandat korda Rally1 autoga. Pärast muljetavaldavaid esitusi Poolas ja Lätis on Sesksil veel üks võimalus jätta endast hea mulje M-Sport tiimile, aga mis on mängus?
Hooaja alguses plaanis Sesks võistelda Euroopa ralli meistrivõistlustel (ERC), kuid nüüd on ta suunanud oma tähelepanu ja finantsressursid WRC ja M-Sport toetusele, lootuses tõusta ralli tipptasemele, võimalus, mida ta aasta tagasi ei osanud oodata.
Kui DirtFish päris, kas ta plaanib osaleda ERC hooaja lõpuetapil Poolas, vastas Sesks, et tõenäoliselt mitte. “Meil on endiselt suur toetus WRC korraldajatelt ja M-Sportilt, kuid me peame ka ise investeerima, nii et on keeruline osaleda mõlemal meistrivõistlusel,” selgitas Martins Sesks.
Tšiili ralli on Sesksile “viimane võimalus” avaldada muljet M-Sport juhtkonnale, sealhulgas Malcolm Wilsonile ja WRC tiimi juhile Richard Millenerile, lootuses pääseda võistkonda järgmiseks hooajaks.
Wilson kinnitas, et Tšiili ralli on Sesksile kriitilise tähtsusega hetk, samal ajal kui Fordi jätkamise küsimus on paralleelselt lahendamisel.
“Minu prioriteet on jääda WRC-sse ja palju sõltub sellest, mitu autot on,” ütles Wilson pärast Kreeka Akropolise rallit. “Kuid Sesks on kindlasti üks neist, keda me kaalume. Vaatamata sellele [ kas Ford jätkab toetamist või mitte ] otsime nooremaid sõitjaid ja valmistume tulevikuks,” rääkis Wilson.
“Rich ja teised on püüdnud leida võimalusi, kuidas Sesks saaks Tšiilis startida, sest tema esitus Poolas ja Lätis oli uskumatu. Ma tean, et Läti oli tema koduralli, kuid tema võime hoida kahe päeva jooksul viiesekundilist vahet Ogier’ga oli erakordne. Ma tõesti arvasin, et mingil hetkel ta murdub selle pinge all.”
Kuid Martins Sesks näitas oma vastupidavust ja iseloomu tugevust, ignoreerides kõike ümbritsevat, õnnestus tal see Lätis suurepäraselt. Poolas oli tal vähem pinget ja ta kavatseb läheneda sellele nädalale Lõuna-Ameerikas sama mõtteviisiga, nagu Poolas.
“Me naaseme mõtteviisi juurde, mis meil oli Poolas,” ütles Martins Sesks. “Jällegi on ralli meile uus ja ka ralli iseloom on Rally1 autole ilma hübriidita uus. Me teame, et kiiretel võistlustel ei mängi see suurt rolli, aga siin, Tšiilis, teame, et hübriid võib rohkem aidata kui Poolas.”
“Lihtsalt alustame võistlust ja vaatame, kus me oleme. Siis näeme, mis on meie tempo ilma hübriidita ja siis saame edasi liikuda. Praegu keegi tegelikult ei tea. Kõige tähtsam on tõestada, et me suudame võistluse läbida ilma probleemideta. See on meie eesmärk – lõpetada võistlus ilma igasuguste probleemideta, sest minu arvates on see kõige tähtsam, et suudame toime tulla nende pikkade ja keeruliste rallidega.”
Tänu Cesci esinemisele Poolas, kus ta suutis mittehübriidse autoga näidata väga häid tulemusi, tekkis suurem huvi M-Sport Rally1 autode vastu. Pärast Poola rallit ostis Indoneesia piloot selle sama šassii, millega Cesc tänavu sõitis. Loomulikult oli Wilson selle tulemuse üle rõõmus.
“Pärast selle masina müüki on olnud huvi veel mõne vastu,” jätkas Sesks. “Nii et jätkame nii. Võib-olla müüakse meie auto pärast Tšiilit maha! See oleks hea meile kõigile.”
“Tuleme Läti väikeselt turult, seega peame leidma rohkem võimalusi enda tõestamiseks, mitte ainult sõitma ja proovima kogu paketti pakkuda. Aga lõpuks võidab see, kes on rajal kiireim. Liigume samm-sammult ja loodetavasti toob see kaasa midagi suuremat, et järgmisel hooajal ja kauemgi oleks võimalusi, kuid praegu sõltub palju sellest, kuidas meil Tšiilis läheb.”
Tšiili on vaid üks samm Cesci karjääris, aga kui kõik läheb nii nagu tema WRC-debüüdil, võib see olla ka “viimaseks sammuks” 2025. aastal WRC püsisõitjaks saamisel.
Tšiili rallil on kavas kokku 16 kiiruskatset kogupikkusega umbes 307 kilomeetrit. Võistlusel aitab silma peal hoida ka Ralli.ee, kes teeb iga katse olulisematest sündmustest kokkuvõtte.