Järgmisel nädalal toimub Rahvusvahelise Autospordi Föderatsiooni (FIA) Maailma Mootorispordinõukogu koosolek, kus oodatakse kinnitust uutele 2027. aasta reeglitele, mis toovad kaasa ulatuslikke muudatusi World Rally Championship (WRC) sarjas.
Väljaanne Dirtfish kirjutab, et uute reeglite ettepaneku kohaselt hakkavad WRC tippklassi autod kasutama Rally2 mootoreid, käigukaste ja pidurisüsteeme, mis paigaldatakse praegugi Rally1 autodel kasutuses olevale toruraamile.
FIA Road Sport Department on valmistanud ette dokumendi nimega „WRC Future Technical 2027+“, mida arutatakse Kigali linnas toimuval koosolekul. Uute autode maksumus hakkab piirduma 345 000 euroga, mis on võrreldav 2012–2016. aasta WRC põlvkonna autodega. Lisaks kulude vähendamisele tehakse muudatusi ka spordireeglites, vähendades võistlustele reisivate meeskonnaliikmete arvu ja suurendades sellega tootjate investeeringutasuvust.
Uued autod, mille sihtkaal on 1230 kg, säilitavad praeguse Rally1 šassiifilosoofia, ehk toruraami mida saab siis kohandada vastavalt mudelile mida soovitakse kasutada.
Praegused Rally1 autod ei ole pärast 2026. aastat enam lubatud. Plaanitud muudatused võivad oluliselt suurendada konkurentsi, sest üle 1500 praegu maailmas kasutusel olevat Rally2 autot saavad alates 2027. aastast võistelda võrdsetel alustel WRC võitude nimel.
Allikate sõnul on see ettepanek suure mõjuga ja võib aidata muuta WRC tulevikku. Mõned on lausa nimetanud seda “spordiala päästvaks” sammuks, mis toob rohkem tihedat konkurentsi ja elavdab rallimaailma tervikuna.