Hispaania rallisõitja José Antonio Suárez, keda kohalikud fännid tunnevad hüüdnime „Cohete“ (rakett) järgi, on aastaid püüelnud WRC sarja kõrgeima taseme poole.
34-aastane Suárez on kogenud rallisõitja, kelle kontol on mitmeid Hispaania meistritiitleid ning kes on varasemalt saanud testida ka WRC autot, kuid MM-etapil Rally1 masinaga startimine on seni jäänud teostamata unistuseks.
Nüüd võib see aga muutuda. Tänu pikaajalisele toetajale ja Recalvi autovaruosade keti juhile Chema Rodríguezile on Suárezil lõpuks olemas vajalik eelarve, et teha debüüt Rally1 autos. Tema siht on aprillis toimuv Rally Islas Canarias, kus ta soovib startida erkrohelise Ford Puma Rally1-ga ning pakkuda kodupublikule unustamatu show.
Kuigi kõik eeldused tunduvad olevat paigas, pole osalemine sugugi kindel – M-Sporti piiratud autode arv ja keeruline logistika võivad Suárezi plaanid nurjata.

M-Sporti rallitiimi juhi Richard Milleneri sõnul pole Suárezi osalemine veel kindel.
“Meil on praegu väga palju tööd seoses olemasolevate autodega. Samuti tegeleme mitme erineva projektiga, mistõttu pole uute autode lisamine enam nii lihtne kui varem. Seega on veel palju otsustada. Midagi pole veel kokku lepitud ega kindel. Kuid arutelud käivad.” rääkis Millener Dirtfishile.
Üks suurimaid takistusi on see, et Rally1-autosid on piiratud arv. Kui hooaja jooksul peaks juhtuma avariisid või tehnilisi rikkeid, tuleb autosid kiiresti remontida, ning praegu on selleks tegevuseks aega vaid umbes nädal. See seab piirid sellele, kui palju autosid M-Sport suudab korraga välja panna.
Kõik M-Sporti piloodid maksavad oma osalemise eest ise, enamasti sponsorite toel, ning tiimi peamine fookus on nende põhisõitjate programmide tagamine. Suárezi ühekordne osalemine võib seetõttu osutuda keeruliseks.
Rally1-autode tootmine on alati olnud piiratud. Kuna hübriidtehnoloogia tegi need kalliks ja need ei sobi paljude riiklike meistrivõistluste reeglitega, on vähestel klientidel olnud võimalust neid rentida.
Millener tõdes, et M-Sport on ehitanud vaid 11 Rally1-šassiid, milledest üks hävis 2022. aasta Monte Carlo rallil, üks on testauto ja kaks on müüdud. Seega on alles vaid seitse autot.
“Uute autode tootmine pole praegu mõistlik, sest tulevikureeglid on veel ebaselged. Lisaks on varuosade tellimine keeruline – kui soovime ehitada ühe auto juurde, peame tellima hulga komponente, mis suurendab kulusid märkimisväärselt. Näiteks ainuüksi üks magneesiumvelg maksab 500–600 naela ja neid ei saa tellida vaid ühekaupa,” selgitas ta.
Kas Suárez saab oma võimaluse?
Läbirääkimised M-Sporti ja Suárezi vahel jätkuvad, kuid hetkel pole veel selge, kas hispaanlane saab kodupubliku ees Puma Rally1 rooli istuda. Otsus peaks selguma juba lähinädalatel.