• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
mai 14, 2025
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Hyundai ähvardab WRC-st lahkuda, kui 2027. aasta reegleid ei muudeta

Adminlisas Admin
29.04.2025 11:15
WRC
Cyril Abiteboul, Christian Loriaux, François-Xavier Demaison, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Cyril Abiteboul, Christian Loriaux, François-Xavier Demaison, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

314
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Hyundai Motorsporti tehniline direktor François-Xavier Demaison ütles DirtFishile antud intervjuus, et Hyundai ei ole valmis toetama 2027. aasta WRC-sarja reegleid, kui rahvusvaheline autoliit FIA neis muudatusi ei tee.

 

Demaisoni sõnul seab Korea autotootja tulevikuplaanides esikohale jõuallika arendamise. “Soovime luua tulevikuks sobiva auto,” selgitas ta.

“Praeguste [kavandatud 2027. aasta] reeglite järgi on meil raske otsuseid langetada. Ainult sisepõlemismootoriga autodele keskendumine pole just see, mida selline tootja nagu Hyundai ralli kaudu reklaamida soovib.”

Uus homologatsiooniperiood, nimega WRC27, peaks asendama praeguse Rally1 klassi järgmise hooaja lõpus. Uued autod peaksid vastama 345 000 euro suurusele kulupiirangule, säilib toruraamil šassii ning kerekujunduse reeglid pannakse lõplikult paika augustiks. Alguses kasutatakse küll ainult jätkusuutliku kütusega ICE-mootoreid, kuid tulevikus lubatakse ka hübriid- ja täiselektrilisi lahendusi.



Demaison tõi välja, et peamiseks murekohaks ongi just jõuülekande tehnoloogia. “Ülejäänuga oleme me üsna rahul. Ma arvan, et me kõik peame nõustuma, et šassii paindlikkus ja see, et ei pea alustama näiteks tavalisest auto kerest, annab rohkem võimalusi ja paindlikkust.“lisas ta.

Küsimusele, kas Hyundai oleks valmis 2027. aastal osalema, kui peamiseks lahenduseks jääb ainult sisepõlemismootor, vastas Demaison, et see on ebatõenäoline. “2027. aasta on meie jaoks liiga varajane. Kulupiiranguga autode arendamine ja valideerimine võtab rohkem aega ning praegu ei jätkuks meil aega, et uue auto projekteerimine, ehitamine ja testimine õigel ajal lõpule viia.”

Hyundai soovib, et WRC lubaks rohkem erinevaid tehnoloogijaid, eriti jõuallika valdkonnas. “Raske on veenda Korea juhte investeerima meistrivõistlustesse, kus ei saa näidata oma uute tehnoloogiate potentsiaali. Meie jaoks on oma autode ja tehnoloogia tutvustamine väga oluline.”

WRC Promoteri spordidirektor Peter Thul jäi siiski optimistlikuks Hyundai jätkamise osas. „Ma võin vaid öelda, detailidest rääkimata, et kõik räägivad omavahel ja iga idee on laual – ning arutelud on head,“ ütles Thul.



FIA seisukoht

FIA tehniline juht Xavier Mestelan Pinon kinnitas, et Hyundai mured jõuallikate osas võetakse arvesse, kuid mitte enne 2027. aastat.

“Esialgu kehtivad reeglid ainult sisepõlemismootoritele. Mingil hetkel avame need reeglid ka teistele lahendustele, nagu on kirjas [2027. aasta] määrustes – seda nimetamegi paindlikkuseks,” selgitas ta.

Mestelan Pinon rõhutas, et FIA eesmärk on pakkuda reegleid, mis oleksid pikas perspektiivis jätkusuutlikud, kuigi tulevikutrende on keeruline ennustada.

„Tänases rallis on vaja maksimeerida show’d. Seepärast usume, et ICE on lähitulevikus parim valik,“ lisas ta.

„Kui tootja tahab propageerida elektritehnoloogiat, hübriidi või vesinikku – meil on teised sarjad selleks. FIA meistrivõistluste portfell on väga lai. Meie arvates on ralli tulevik hetkel puhtalt ICE.”

Ta lisas, et tootjad, kes soovivad reklaamida alternatiivseid jõuallikaid nagu vesinik või elekter, saavad osaleda teistes FIA meistrivõistlustes, näiteks Extreme H-s, WEC-is või Formula E-s.

“Me teame, et on keeruline prognoosida autotööstuse tulevikku, ka meie jaoks. Seetõttu ongi uued reeglid üles ehitatud nii, et auto toruraami saab paigaldada aku, vesiniksüsteemi või hübriidajami.”

“Peame lihtsalt tulevikku ette nägema – kuigi selle määratlemine on peaaegu võimatu. Seepärast soovimegi pakkuda tulevikus paindlikkust.“

Märksõnad: Hyundai Motorsport
Share126Tweet79Send

Soovitame sulle ka neid

Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Korralik mudaralli – vihm on Portugali kiiruskatsed väga keeruliseks muutnud

13.05.2025 21:00
Richard Millener ja Martin Sesks. Foto: M-Sport Ford WRT
WRC

M-Sporti tiimijuht usub, et Sesks võib üllatada, ja loodab Jürgensoni arengut Portugalis

13.05.2025 20:03
Ott Tanak ja Martin Jarveoja Portugali rallil, Foto: Dufour Fabien Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Muutlik ilm võib Portugali rallile vürtsi lisada: ees ootab tõeliselt põnev nädalavahetus

13.05.2025 14:44
Dani Sordo, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Dani Sordo stardib Hispaanias oma isikliku Hyundai WRC-autoga

13.05.2025 12:26
Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

FIA plaan muudab 2027 aasta WRC-autode rolli kogu maailmas

12.05.2025 20:56
Fotod: facebook.com/otttanakfanpage
WRC

Ott Tänak kutsus taas kõiki pardirallile! – Soeta oma part ka Sina ja aita aidata meie kõige pisemaid

12.05.2025 16:17

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Korralik mudaralli – vihm on Portugali kiiruskatsed väga keeruliseks muutnud

lisas Admin
13.05.2025 21:00
0

Richard Millener ja Martin Sesks. Foto: M-Sport Ford WRT

M-Sporti tiimijuht usub, et Sesks võib üllatada, ja loodab Jürgensoni arengut Portugalis

lisas Admin
13.05.2025 20:03
0

Ott Tanak ja Martin Jarveoja Portugali rallil, Foto: Dufour Fabien Hyundai Motorsport GmbH

Muutlik ilm võib Portugali rallile vürtsi lisada: ees ootab tõeliselt põnev nädalavahetus

lisas Admin
13.05.2025 14:44
0

Dani Sordo, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Dani Sordo stardib Hispaanias oma isikliku Hyundai WRC-autoga

lisas Admin
13.05.2025 12:26
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

FIA plaan muudab 2027 aasta WRC-autode rolli kogu maailmas

lisas Admin
12.05.2025 20:56
0

Ants Kulgevee, Tarmo Pihlap ja Joel Tammeka Foto: Mati Hiis
Kurvilise tee legendid

Kas sa teadsid kes on legendaarne Joel Tammeka? – Kurvilise tee legendid

21.12.2022 10:22

Tänane Top

Dani Sordo, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Dani Sordo stardib Hispaanias oma isikliku Hyundai WRC-autoga

13.05.2025 12:26
Ott Tanak ja Martin Jarveoja Portugali rallil 2024, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

AJAKAVA: Vaata, millal Ott Tänakule ja teistele eestlastele Portugali rallil kaasa elada

12.05.2025 09:58
Ott Tanak ja Martin Jarveoja Portugali rallil, Foto: Dufour Fabien Hyundai Motorsport GmbH

Muutlik ilm võib Portugali rallile vürtsi lisada: ees ootab tõeliselt põnev nädalavahetus

13.05.2025 14:44
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Korralik mudaralli – vihm on Portugali kiiruskatsed väga keeruliseks muutnud

13.05.2025 21:00
Martins Sesks Poola ralli 2024, Foto: M-Sport

45 minutit, mis muutsid Mārtiņš Sesksi elu

12.05.2025 15:04
Ott Tänak ja Martin Järveoja Monte Carlo rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

FIA plaan muudab 2027 aasta WRC-autode rolli kogu maailmas

12.05.2025 20:56

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje

© 2019 ralli.ee

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?