• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
juuli 19, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Hyundai ähvardab WRC-st lahkuda, kui 2027. aasta reegleid ei muudeta

Adminlisas Admin
29.04.2025 11:15
WRC
Cyril Abiteboul, Christian Loriaux, François-Xavier Demaison, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Cyril Abiteboul, Christian Loriaux, François-Xavier Demaison, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

316
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Hyundai Motorsporti tehniline direktor François-Xavier Demaison ütles DirtFishile antud intervjuus, et Hyundai ei ole valmis toetama 2027. aasta WRC-sarja reegleid, kui rahvusvaheline autoliit FIA neis muudatusi ei tee.

 

Demaisoni sõnul seab Korea autotootja tulevikuplaanides esikohale jõuallika arendamise. “Soovime luua tulevikuks sobiva auto,” selgitas ta.

“Praeguste [kavandatud 2027. aasta] reeglite järgi on meil raske otsuseid langetada. Ainult sisepõlemismootoriga autodele keskendumine pole just see, mida selline tootja nagu Hyundai ralli kaudu reklaamida soovib.”

Uus homologatsiooniperiood, nimega WRC27, peaks asendama praeguse Rally1 klassi järgmise hooaja lõpus. Uued autod peaksid vastama 345 000 euro suurusele kulupiirangule, säilib toruraamil šassii ning kerekujunduse reeglid pannakse lõplikult paika augustiks. Alguses kasutatakse küll ainult jätkusuutliku kütusega ICE-mootoreid, kuid tulevikus lubatakse ka hübriid- ja täiselektrilisi lahendusi.

Demaison tõi välja, et peamiseks murekohaks ongi just jõuülekande tehnoloogia. “Ülejäänuga oleme me üsna rahul. Ma arvan, et me kõik peame nõustuma, et šassii paindlikkus ja see, et ei pea alustama näiteks tavalisest auto kerest, annab rohkem võimalusi ja paindlikkust.“lisas ta.

Küsimusele, kas Hyundai oleks valmis 2027. aastal osalema, kui peamiseks lahenduseks jääb ainult sisepõlemismootor, vastas Demaison, et see on ebatõenäoline. “2027. aasta on meie jaoks liiga varajane. Kulupiiranguga autode arendamine ja valideerimine võtab rohkem aega ning praegu ei jätkuks meil aega, et uue auto projekteerimine, ehitamine ja testimine õigel ajal lõpule viia.”

Hyundai soovib, et WRC lubaks rohkem erinevaid tehnoloogijaid, eriti jõuallika valdkonnas. “Raske on veenda Korea juhte investeerima meistrivõistlustesse, kus ei saa näidata oma uute tehnoloogiate potentsiaali. Meie jaoks on oma autode ja tehnoloogia tutvustamine väga oluline.”

WRC Promoteri spordidirektor Peter Thul jäi siiski optimistlikuks Hyundai jätkamise osas. „Ma võin vaid öelda, detailidest rääkimata, et kõik räägivad omavahel ja iga idee on laual – ning arutelud on head,“ ütles Thul.

FIA seisukoht

FIA tehniline juht Xavier Mestelan Pinon kinnitas, et Hyundai mured jõuallikate osas võetakse arvesse, kuid mitte enne 2027. aastat.

“Esialgu kehtivad reeglid ainult sisepõlemismootoritele. Mingil hetkel avame need reeglid ka teistele lahendustele, nagu on kirjas [2027. aasta] määrustes – seda nimetamegi paindlikkuseks,” selgitas ta.

Mestelan Pinon rõhutas, et FIA eesmärk on pakkuda reegleid, mis oleksid pikas perspektiivis jätkusuutlikud, kuigi tulevikutrende on keeruline ennustada.

„Tänases rallis on vaja maksimeerida show’d. Seepärast usume, et ICE on lähitulevikus parim valik,“ lisas ta.

„Kui tootja tahab propageerida elektritehnoloogiat, hübriidi või vesinikku – meil on teised sarjad selleks. FIA meistrivõistluste portfell on väga lai. Meie arvates on ralli tulevik hetkel puhtalt ICE.”

Ta lisas, et tootjad, kes soovivad reklaamida alternatiivseid jõuallikaid nagu vesinik või elekter, saavad osaleda teistes FIA meistrivõistlustes, näiteks Extreme H-s, WEC-is või Formula E-s.

“Me teame, et on keeruline prognoosida autotööstuse tulevikku, ka meie jaoks. Seetõttu ongi uued reeglid üles ehitatud nii, et auto toruraami saab paigaldada aku, vesiniksüsteemi või hübriidajami.”

“Peame lihtsalt tulevikku ette nägema – kuigi selle määratlemine on peaaegu võimatu. Seepärast soovimegi pakkuda tulevikus paindlikkust.“

Märksõnad: Hyundai Motorsport
Share126Tweet79Send

Soovitame sulle ka neid

Kuvatõmmis videost
WRC

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

18.07.2025 21:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

18.07.2025 19:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Austral /Hyundai Motorsport GmbH
WRC

SS7: Solberg jätkab ralli liidrina – Tänak tiitlijahtijatest parim

18.07.2025 18:50
Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria Rally Estonia 2025, Foto Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

SS6: Hoolduses suure muudatuse teinud Fourmaux alustas päeva teist poolt kõige kiiremini

18.07.2025 16:28
Martin Järveoja oma uuel Crosskartil, Foto: Alari Jüriöö
WRC

Ott Tänaku osalusega RedGrey laieneb hooga crosskartide valdkonnas

18.07.2025 15:46
Robert Virves ja Jakko Viilo Rally Estonial 2025, Foto: André Lavadinho andre@at-world.com
WRC

TÄISMÄNG: Liidrid Robert Virves ja Jakko Viilo tegid tahtmatult rahvale sõõriku

18.07.2025 14:56

Kommentaarid Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

lisas Admin
18.07.2025 21:05
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

lisas Admin
18.07.2025 19:51
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Austral /Hyundai Motorsport GmbH

SS7: Solberg jätkab ralli liidrina – Tänak tiitlijahtijatest parim

lisas Admin
18.07.2025 18:50
0

Adrien Fourmaux ja Alexandre Coria Rally Estonia 2025, Foto Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

SS6: Hoolduses suure muudatuse teinud Fourmaux alustas päeva teist poolt kõige kiiremini

lisas Admin
18.07.2025 16:28
0

Martin Järveoja oma uuel Crosskartil, Foto: Alari Jüriöö

Ott Tänaku osalusega RedGrey laieneb hooga crosskartide valdkonnas

lisas Pressiteade
18.07.2025 15:46
0

Tõnu Suuster. Foto: Kalle Allik
Ajaloonurk

6. jaanuaril lahkus igavikuteele Hiiumaa üks tuntumaid võidusõitjaid Tõnu Suuster!

10.01.2024 12:34

Tänane Top

Kuvatõmmis videost

VIDEO: Tore üllatus: vaata, kes Elva katsel Ott Tänakut intervjueeris!

18.07.2025 21:05
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2022, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

AJAKAVA: Rally Estonia ajakava ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

18.07.2025 08:31
Kuvatõmmis videost

VIDEO: Teisel kohal olev Tänak pelgab, et ees ootavad teed tähendavad hommikuga võrreldes suuremat probleemi

18.07.2025 14:19
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Rally Estonia reedese päeva teisel kohal – Solberg ralli liider

18.07.2025 19:51
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia 2025, Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

SS3: Katse võitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja tõusid teisele kohale

18.07.2025 11:03
Kuvatõmmis videost

Masinawärk: Vaata ja kuula mida tundis Paul Aron Ott Tänaku kõrvalistmel

17.07.2025 17:30

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee