Hyundai Motorsporti president Cyril Abiteboul tunnistas, et Korea autotootja ei plaani 2027. aastaks välja tulla uue põlvkonna WRC-autoga, mis vastaks järgmise generatsiooni tehnilistele reeglitele.
Küll aga kaalutakse võimalust jätkata MM-sarjas Rally2 autoga.
„Kahjuks on 2027. aasta rong juba jaamast lahkunud,” ütles Abiteboul portaalile DirtFish. „Tulla välja uue autoga, mis vastaks uutele regulatsioonidele – see ei ole enam võimalik. Küll aga on võimalik, et meil, nagu ka teistel tootjatel, on selleks ajaks Rally2 auto.”
See tähendab, et Hyundai võib kasutada oma senist i20 N Rally2 autot, mille tootmine ja arendus küll eelmisel hooajal lõpetati, kuid mille kasutuselevõttu kaalutakse, kui FIA suudab luua piisavalt tasakaalustatud tehnilise süsteemi, mis võimaldaks Rally2 masinatel konkureerida uue põlvkonna WRC27 autodega.
„Näiteks jah, see on üks võimalikest variantidest,” kinnitas Abiteboul, kui temalt küsiti, kas i20 N Rally2 võiks olla Hyundai peamine võistlusauto 2027. aastal.
Abitebouli sõnul tekitab segadust, kuidas hakkavad uutes reeglites suhestuma täiesti uued WRC27 autod – mida hetkel arendab näiteks Toyota – ja Rally2 autod, millel põhinevad senised WRC2 masinad. Ta küsis, kas tippklass muutub sisuliselt ühe tootja (Toyota) sarjaks või töötatakse välja mingi jõudluse võrdsustamise valem, mis lubab erineva taustaga autodel konkureerida.
„Kui selline valem tuleb, siis on küsimus, kuidas me saame oma olemasoleva Rally2 autoga sellest maksimumi võtta ja sel moel MM-sarjas osaleda seni, kuni luuakse pikaajalisem lahendus,” ütles ta.
Kuigi Rally2 autoga jätkamine pole Hyundai jaoks ideaalne, võib see olla ajutine samm, kuni leitakse sobivam strateegia. Abitebouli sõnul on praegu kõige paremini toiminud süsteem Toyotal, kellel on ühtne ja läbimõeldud lähenemine nii Rally1, Rally2 kui ka tänavasõiduks mõeldud Yaris’e erimudelite kaudu.
„Meil seda terviklikku silda veel ei ole. Meil on küll osad olemas, aga need tuleb tervikuks siduda. Selleks tuleb teha koostööd nii FIA kui ka oma tooteplaaniga,” märkis Abiteboul.
Kui FIA suudab tagada ausa ja konkurentsivõimelise süsteemi Rally2 ja WRC27 autode vahel, on võimalik, et Hyundai jätkab autoralli MM-sarjas ka 2027. aastal – küll mitte siis enam selleks ehitatud WRC autoga, vaid Rally2 masinaga.