Itaalia ajakiri Autosprint teatas jaanuaris, et praegused Rally1 autod asendatakse järgmisest hooajast Rally2 klassi autode täiustatud versioonidega.
Muudatuse taga on loomulikult soov kulusid vähendada ja seeläbi MM-sarja rohkem meeskondi meelitada.
Praegused Rally1 autod võeti kasutusele alles aastal 2022, seega on see praegustele autodele alles kolmas hooaeg, kirjutab Rallit.fi.
Itaalia allika algatatud kuulujutt on vahepeal küll mõnes mõttes ümber lükatud, kuid väidetavalt pole seda ideed veel päriselt maha maetud. Toyota tiimijuhtJari-Matti Latvala ei usu, et muudatus väga kiiresti jõustub, kuid möönab ka, et praegustel autodel on üks suur probleem.
“Need praegused autod on kiired, turvalised ja kõlavad hästi, kuid on ka väga-väga kallid. Meil pole enam erameeskondi nagu vanasti. Rally2 või oletame Rally2 Plus autodele üleminek lahendaks paljud probleemid, eriti kulude osas,” rääkis Latvala Motorsport.com-ile.
Hyundai tiimijuhtCyril Abiteboul kutsub aga üles seda muutust hoolega kaaluma.
“See (Rally2) oli kindlasti üks asjadest, mis lauale tuli ja mida arutati,” ütles ta, viidates Londoni kohtumisele, kus meeskonnad said oma seisukoha välja öelda.
“Rally2 võiks olla lahendus, aga mis probleemi lahendus täpsemalt? Peame teadma täpselt, milles probleem seisneb. Vaid nii saame leida sobiva lahenduse.“” jätkas Abiteboul.
Hyundai boss tõi välja ka seisukoha, mida autotootjad kindlasti kaaluvad.
“Tootjana oleks meil muidugi väga kurb näha, et kategooria kaoks keset klassifitseerimisperioodi. Oleme sellesse tohutult raha investeerinud,” ütles ta.
“Peame tegelema suuri kulutusi puudutavate küsimustega ja saada fännibaasiga paremat kontakti. Rally2 võib olla lahendus, kuid kas see on tootjate seisukohast õige lahendus, kui nad soovivad turustada autotootjate tipptehnoloogiat? Sellisel juhul pole Rally2 õige lahendus,” lisas Abiteboul.
On teada tuntud tõsiasi, et autotootjad tulevad motospordisarjadesse oma viimaseid saavutusi tutvustama ja parimat võimalikku näitama – ka tehnoloogilisest küljest. Kui MM-sarja põhiklassis pole aga kasutuses parim tehnoloogia, ei pruugi see tootjatele enam ka piisavalt huvi pakkuda, isegi kui kulud on väiksemad.
Avalda arvamust post