Hiljuti maailmameistriks kroonitud Thierry Neuville ja tänavuse hooaja kolmandana lõpetanud Ott Tänak jätkavad Hyundais ka järgmisel hooajal, kuid meeskonna kolmanda ja võimaliku neljanda auto saatus on endiselt lahtine.
Hyundai pole veel otsustanud, kas jätkata kolmanda auto rotatsioonisüsteemiga või kaasata neljas auto. Selle aasta hooajal jagasid kolmandat autot Esapekka Lappi, Dani Sordo ja Andreas Mikkelsen. Hyundai tiimijuht Cyril Abiteboul möönis Rallit.fi-le, et selline strateegia ei pruukinud olla kõige efektiivsem.
“Tagantjärele mõeldes on kaks vahelduvat juhti ilmselt parem variant kui kolm. Lihtsalt sellepärast, et sõiduvõimalused on testipiirangute tõttu piiratud ja head rütmi pole väga lihtne leida,” sõnas Abiteboul.
Toyota, kasutas lõppenud hooajal samuti osaajaga sõitjaid, kuid nende rotatsioon oli läbimõeldum. Näiteks Kalle Rovanperä ja Sebastien Ogier jagasid kolmandat autot, lisaks sai Sami Pajari võimaluse debüteerida. Järgmisel hooajal võtab Toyota aga suuna kindlale koosseisule: neli põhisõitjat (Rovanperä, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja Pajari) sõidavad täishooaja, Ogier jätkab osaajaga.
“Jah, Toyotal oli ka osalise tööajaga sõitjaid, aga nemad olid ka maailmameistrid. Lisaks oli neil rohkem rallisid kui meie sõitjatel. Ja ma arvan, et see, kuidas me oma sõitjate ajakava määratlesime, ei olnud parim võimalik,” arvas Abiteboul.
“Mõnel sõitjal olid liiga pikad pausid. Tagantjärele mõeldes oli see üks asi, mida sel hooajal piisavalt hästi ei optimeeritud.”
Hyundai juhtis enne Jaapani rallit meeskondlikus arvestuses Toyota ees 15 punktiga, kuid kaotas viimase katse järel tiitli. Abiteboul tunnistas, et meeskonna optimeerimata sõitjaplaan oli üks võtmetegureid kaotuses.
“Kui tahad võita tiitlit, peavad kõik detailid olema perfektsed. Sel hooajal see aspekt meil ei toiminud,” sõnas ta.
Eelseisvaks hooajaks on oodata muudatusi. Abiteboul viitas, et meeskond võib liikuda stabiilsema lahenduse poole, kus kolmandat autot juhib üks kindel sõitja.
“Kas me peaksime järgmisel aastal üle minema ühele kindlale piloodile? Võib-olla. Võib-olla mitte,” mõtiskles Abiteboul lõpetuseks
Hyundai boss lubas lõplikud otsused teha lähinädalatel.