Järgmisel nädalal toimuval Rootsi rallil teeb oma debüüdi Hyundai uuendatud i20 N Rally1, kuid meeskond hoiab tehnilisi muudatusi kiivalt saladuses.
Kui Monte Carlo rallil kasutas Hyundai veel oma varasemat Rally1 mudelit, siis juba järgmisel MM-etapil Rootsis tuuakse võistlusradadele uuendatud versioon.
Tehniliselt ei ole tegemist täiesti uue autoga, vaid 2022. aastal tutvustatud Rally1 mudelile tehtud ulatuslike uuendustega. Nende muudatuste elluviimiseks on Hyundai kasutanud nn “jokkerite” süsteemi, mis võimaldab FIA homologatsiooni raames muuta ja täiustada olulisi auto komponente. Jokkerid annavad meeskondadele piiratud võimaluse arendada autot nii selle kui ka järgmise hooaja jaoks.
Monte Carlo ralli järel püüdis DirtFishi ajakirjanik Luke Barry saada rohkem teavet Hyundai uuenduste kohta, vesteldes nii tiimiliikmete kui ka sõitjatega.
Kui Barry üritas Thierry Neuville’ilt teada saada, mida uut autol täpselt on, vastas ta oma tuntud muigega: „Edu selle teada saamisel…..“
Küsimusele, kas näiteks vedrustus on saanud olulise uuenduse, laveeris Neuville vastusest kõrvale: „Ma ei tea täpselt, mis muutunud on… Loodetavasti lihtsalt sõidab paremini.“ Siiski tunnistas ta, et esimesed testid on andnud positiivseid signaale ja loodetakse, et need kanduvad üle ka ralliolukorda.
Ott Tänak jäi samuti napisõnaliseks: „See on ikka sama auto, lihtsalt mõned ‘jokkerid’ on kasutatud.“
Eestlase sõnul peaksid need muudatused aitama tal autot paremini tunnetada: „Loodetavasti oleme liikunud õiges suunas.“
Küsimusele, mida ta uuelt autolt enim ootab, vastas Tänak lühidalt ja konkreetselt: „Parem juhitavus.“
Veidi avameelsem oli meeskonnakaaslane Adrien Fourmaux, kes meenutas detsembris toimunud teste: „Proovisin seda detsembris ja esmamulje oli väga positiivne. Mul oli hea tunne autoroolis, tunne oli tõesti hea, nii et vaatame, kuidas see võistlusolukorras töötab.“
Kui sõitjad olid vägagi napisõnalised, siis Hyundai Motorsporti president ja meeskonnajuht Cyril Abiteboul andis siiski mõned olulised vihjed:„See on kindlasti suurim arenguhüpe alates uue põlvkonna Rally1 autode kasutuselevõtust.“
Tema sõnul on tähelepanu pööratud eelkõige ülekande töökindluse parandamisele ja auto dünaamika täiustamisele, et parandada haarduvust keerulistes tingimustes. „Teadsime, et meie auto jäi nõrgaks siledal kruusal ja madala haarduvusega radadel. Nüüd oleme teinud selles vallas olulisi edusamme,“ lisas Abiteboul.
Kuigi muudatused on saanud ka FIA ametliku heakskiidu, jääb küsimus, kas need uuendused suudavad pakkuda Hyundai’le konkurentsieelise. Vastuse annab juba Rootsi ralli.