Hyundai püsimine autoralli MM-sarjas sõltub reeglimuudatustest, kinnitas tiimi juht Cyril Abiteboul hiljutise Rootsi ralli ajal. Kuigi hooaeg 2024 on alles alanud, on meeskonnad juba suunanud pilgud aastasse 2027, mil WRC-s on oodata suurt reformi.
Rahvusvaheline Autoliit (FIA) tutvustas eelmise aasta lõpus esimesi plaane uue tehnilise regulatsiooni osas, mis peaks jõustuma kahe aasta pärast. Uute reeglite kohaselt kehtestatakse ralliautodele 345 000 euro suurune hinnalagi ning tehniliselt peaksid need olema lähedased praegustele Rally2-klassi masinatele.
Viimastel kuudel on Hyundaid ümbritsenud kuulujutud, mille kohaselt võib tiim isegi enne 2025. aastat MM-sarjast lahkuda. Abiteboul tegi selgeks, et detsembris paika pandud reeglid pole Hyundai jaoks vastuvõetavad.
“Loodan, et oleme kohal ka 2027. aastal. Oleme jaganud FIA-ga oma seisukohti nende muudatuste osas, mida on juba vastu võetud või välja pakutud. Nende reeglite alusel ei ole meil võimalik 2027. aastaks valmis olla,” sõnas ta Belgia meediale antud intervjuus.
“Usun, et FIA on kas valmis tegema muudatusi või võimaldama erinevate kategooriate kõrvuti võistlemist,” lisas ta.
Kuigi Hyundai pole veel ametlikku otsust teinud, peab WRC tema sõnul paremini arvestama autotootjate vajadustega. “Me ei ole esialgu otsustanud rallist lahkuda, kuid ralli peab tõestama oma asjakohasust tänapäeva autotööstuses ning olema avatud tootjate vajadustele. Meil on vaja üles ehitada terviklik süsteem, kus brändi strateegia ja sportlik pühendumus on ideaalses tasakaalus.”
“Hetkel pakutud reeglid ei võimalda meil seda saavutada. See ei ole täielikult FIA süü. Töötan lahenduste leidmise nimel, mis hoiaks meie brändi rallis. Kõigile tootjatele tuleb leida ühine lahendus.,” selgitas Abiteboul.
Ta kinnitas, et töötab lahenduste leidmise nimel, mis võimaldaks Hyundai’l MM-sarjas jätkata. Lõpliku otsuse peaks tiim langetama enne suve.
“Meie otsus tuleb teha enne suve. Kui tahaksime olla kindlas positsioonis, oleksime pidanud juba alustama 2027. aasta auto esimeste joonistega. Praegu pole meil selleks võimalust. Just stabiilsus mõjutab brändi ja inimeste arusaama sellest. Loodan, et suudame FIA-ga leida ühise lahenduse,” ütles ta lõpetuseks.