Hyundai rallitiim kaalub sel hooajal neljanda Rally1-auto kasutuselevõttu, et tugevdada oma positsiooni tootjate arvestuses ja aidata oma sõitjatel, sealhulgas Ott Tänakul, võidelda MM-tiitli nimel.
Pärast viit etappi jääb Hyundai tootjate arvestuses Toyota järel 55 punktiga teiseks, individuaalses üldarvestuses on meeskonna parimana neljandal kohal Ott Tänak.
Meeskonna juht Cyril Abiteboul vihjas pärast Portugali rallit, et neljanda auto rajale toomine on tõsiselt kaalumisel.
“See võiks aidata Toyotalt punkte röövida,” märkis ta. Eelmisel aastal seda võimalust ei realiseeritud, kuid tänavu on see taas laual, eriti kuna Toyota on mitmel korral startinud nelja või isegi viie autoga.
Portugalis näitas Hyundai head hoogu pärast ebaõnnestumist Kanaari saartel. Uuendatud i20 Rally1 tegi seal oma esimese kruusaralli ning Tänak koos tiimikaaslase Adrien Fourmaux’ga haarasid kaksikjuhtimise.
Paraku katkestas Fourmaux vedrustuse rikke tõttu ning Tänak kaotas laupäeval juhtpositsiooni roolivõimendi probleemide tõttu. Sellegipoolest võitis eestlane pooled katsed – 12 kiiruskatset 24st.
“Meie sooritus Portugalis näitas, et oleme tagasi konkurentsis. Ott tegi suurepärast tööd ja võit jäi vaid tehnilise rikke taha,” ütles Abiteboul väljaandele Motorsport.com. “Meeskond väärib kiitust selle nädalavahetuse panuse eest.”
Neljanda auto võimaliku piloodina nähakse eelkõige Dani Sordot, kes sõitis viimati WRC-klassis 2023. aastal Kreekas ja saavutas toona teise koha. Portugalis osales ta kohalike meistrivõistluste arvestuses Rally2 Hyundaiga, kuid järgmise MM-etapi, Sardiinia ralli stardinimekirjas tema nime veel ei ole.
“Neljanda auto toomine vajab lisavahendeid – nii personali, raha kui logistikat. Peame hoolikalt läbi mõtlema, kas see on parim viis oma ressursse kasutada,” selgitas Abiteboul. “Me ei soovi lihtsalt rohkem autosid rajale saata, vaid peame tagama, et need oleksid ka konkurentsivõimelised.”
Tänaku seisukohast tähendaks lisasõitja kasutamine suuremat võimalust võtta Toyotalt väärtuslikke punkte. Abiteboul rõhutas ka, et rohkem autosid tähendaks rohkem testipäevi ja paremat võimalust kohaneda Hankooki rehvidega. “See oleks küll kallis viis teadmiste kogumiseks, kuid kaalume seda tõsiselt,” lisas ta.
Kuigi otsust pole veel langetatud, rõhutab Hyundai, et kui meeskonna konkurentsivõime on kinnitust leidnud, ollakse valmis strateegilisi samme astuma.