Rallimaailm lõi kihama, kui päevavalgele tuli info Hyundai WRC-meeskonna esinumbri diskvalifitseerimisest Safari rallil.
Belglane sai karmi karistuse, sest temaga seotud inimene käis Keenia rallil pärast rajaga tutvumise lõppu ilma loata kahel kiiruskatsel infot kogumas. On väga tõenäoline, et midagi sarnast on ilmselt varemgi juhtunud, aga Keenias oli seda kergem avastada, sest kiiruskatsed toimuvad peamiselt eramaadel, mitte avalikel teedel, nagu näiteks Rally Estonial.
Enne 2004. aastat oli meeskondadel lubatud kasutada nn. esiautosid, kes siis kontrollisid vahetult enne katse algust, kas teel on peale legendi kirjutamist toimunud suuri muutusi, näiteks ilmastikuolude tõttu.
Peale 2005. aastat on esiautod lubatud vaid asfaldirallidel, kuid kruusarallidel on nende kasutamine keelatud, kirjutab rallit.fi.
“Hoolimata asjaolust, et sõitjapaar oli selle konkreetse ralli tingimuste pärast mures, mõistame, et (Fédération Internationale de l’Automobile) FIA astub vajalikke samme, peatamaks võistlejate tavapärane tegevus, minna kiiruskatsetele olemasoleva informatsiooni täiendamiseks.”
Kuigi Korea tootja nõustus kohtunike otsusega kõhklemata, oli sõnade valik “tavapärane tegevus” huvitav. FIA rallibossAndrew Wheatley astus aga kiirelt vastulausele Autospordi kodulehel.
“Teame, et mõned konkurendid on avaldanud soovi seda reeglit muuta. Suuremal osal WRC võistlejatest pole aga ressurssi ega soovi saata oma inimesi katseid uurima enne või pärast legendi kirjutamist,” kommenteeris Wheatley.
“Me ei arva, et illegaalne märkimine on “tavaline tegevus”.”
Viimastel aastatel on meeskondade liikumist kiiruskatsetel oluliselt piiratud, kuid Euroopa etappidel on seda kindlasti keerulisem kontrollida, sest tegemist on avalike teedega.
C More’i ekspertJari Ketomaa rääkis MTV Urheilule, et rajalegendi järelkontroll on üsna tavaline ja Hyundai piloodile osaks saanud karistus oli äärmiselt karm.
“Sellist karistust pole MM-rallil varem jagatud. Mitte kunagi.”
“Seda tegevust kasutatakse ilmselt laiemalt. Ei usu, et Neuville on ainus, kes seda teeb. Jah, see tundub ebaõiglane aga Neuville “neelas” oma kaotuse ilusti alla, aga see on karm karistus, eriti et üks neist selle eest täielikult peksa saab,” rääkis Ketomaa MTV Urheilule.
Ketoma sõnul on näiteks Soome rallil kõnealust reeglit peaaegu võimatu kontrollida ja Neuville jäi sellega vahele ainult Keenia ralli eripära tõttu.
“Kuidas seda reeglit kontrollida näiteks Eestis või Soomes toimuvatel rallidel, kui on avalikud teed? Soomes võid sõita ja öelda, et “minu sõbra majake on seal, ma lähen vaatan, kas kõik on korras”. Mida teha, et seda ei tehtaks?” küsis Ketomaa lõpetuseks.
Autoralli MM-sari jätkub 20.-23. juulil sõidetava Rally Estoniaga.
Discussion about this post