Hyundai WRC-meeskonna tehniline direktor François-Xavier Demaison selgitas DirtFishile antud intervjuus, mida nende sõitjad peavad tegema, kui tahavad Toyotadele vastu saada.
Kanaari saarte rallil sai Hyundai tiim valusa tagasilöögi, kui Toyota saavutas täieliku nelikvõidu. Seevastu Portugalis näitas Hyundai juba paremat minekut – Ott Tänak näitas kogu nädalavahetuse jooksul parimat tempot ja oli teel võidule, kuni tema autol kadus roolivõim. Lõpuks pidi ta leppima teise kohaga, võit läks Toyota sõitjale Sébastien Ogier’le.
Adrien Fourmaux, Tänaku tiimikaaslane, oli samuti kiire, kuid pidi katkestama, kui tema auto vedrustus andis järele pärast üsna tavapärast kurvilõikamist.
Thierry Neuville ei suutnud aga kõrgesse mängu sekkuda, kurtes oma masina ebastabiilse tagumise osa üle.
Demaison märkis, et kuigi Hyundai Rally1-auto pole nii vastupidav kui Toyota masin, ei ole sõitjatel muud võimalust kui võtta riske. “Me peame suruma, et vahet vähendada. Võtame teadlikult riske ja oleme valmis ka võimalike tagajärgedega silmitsi seisma,” ütles ta intervjuus DirtFishile.
Toyota on tootjate arvestuses turvalises seisus, edestades viie etapi järel Hyundaid 55 punktiga. Demaisoni sõnul võimaldab see neile konservatiivsemat strateegiat. “Kuna kaotasime hooaja alguses väärtuslikke punkte, ei saa me endale ettevaatlikkust lubada. Peame igal rallil maksimumi andma.”
Ta tõi näiteks eelmise aasta Kreeka ralli, kus Toyota püüdis agressiivselt järele jõuda ning Hyundai võttis kolmikvõidu. “Asjad muutuvad kiiresti – vahel tuleb riskida, et võita,” lisas ta.
Küsimusele, kuidas parandada auto töökindlust, vastas Demaison, et see eeldab niinimetatud “jokkeri” kasutamist, mida neil praegu napib.
“Oleme keskendunud pigem jõudlusele, mille tõttu vastupidavus kannatas. Auto ehitati väga lühikese ajaga, nüüd tuleb leida tasakaal.”
WRC-hooaeg jätkub 5.–8. juunil Sardiinias. Sõitjate arvestuses jääb neljandal kohal olev Ott Tänak üldliidrist Elfyn Evansist maha 34 punktiga.