Kuigi tänavune hooaeg on alles alanud ja sõidetud on vaid kaks esimest etappi, käivad juba arutelud selle üle, mis saab rallispordist tulevikus.
Viimastel nädalatel on taas tekkinud spekulatsioonid, et Hyundai võib oma ralliprojekti lõpetada ning parimal juhul võiks selle üle võtta eratiim. Samal ajal on näha, et M-Sportil kui eratiimil on ilma autotootja toetuseta raske konkurentsis püsida.
Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul tunnistas, et kindlust tuleviku osas veel pole ning palju sõltub Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) lõplikest otsustest seoses uue põlvkonna ralliautode reeglitega.
„FIA on teadlik meie muredest ning sellest, et rallispordil ei ole praegu just parimad ajad,“ sõnas Abiteboul Delfile antud intervjuus.
„Oleme FIA-ga pidevas kontaktis ja püüame leida lahendust, mis tagaks Hyundai jätkamise WRC-sarjas. Peamine on pakkuda autotootjatele ralli kaudu tugevat platvormi, mis neid spordi juures hoiaks.”
“Hetkel on Toyota ainus tootja, kellel on rallimaailmas kindel ja tugev baas – oma tehas, testirajad ja kõik muu vajalik. Hyundai sellist struktuuri pole, mistõttu tuleb koos FIA-ga luua jätkusuutlik süsteem, et Toyota ei jääks ainukeseks tehasetiimiks. Kui seda ei suudeta, võibki nii juhtuda.“
Samas pole murepilved ainult Hyundai kohal. Spekuleeritakse, et ka Toyota kaalub taas liitumist Vormel 1 sarjaga, mis võib tähendada, et Jaapani autotootjal ei pruugi ralliprojektiks enam piisavalt ressursse jaguda.
„On selge, et Toyota näeb Vormel 1 sarjas suuremat potentsiaali, sest rallimaailma tulevik on ebakindel,“ nentis Abiteboul. „Olukord on segane – ralli MM-sarja promootor soovib oma õigused maha müüa, mis ei anna just palju kindlust. Aga usun, et lahendus leitakse ning ralli ei kao kuhugi,“ lisas Abiteboul lõpetuseks.
Autoralli MM-sari jätkub nüüd märtsi teises pooles Keenias sõidetava Safari ralliga.