Hyundai rallitiimi tulevik on viimasel ajal tekitanud palju küsimusi, kuid meeskonna juht Cyril Abiteboul andis Portugali MM-ralli järel mõned selgitused, mis võivad anda aimu nende edasistest plaanidest.
2023 aastal Hyundai rallimeeskonna etteotsa asunud Abiteboul kinnitas, et tiim on WRC-sarjas stardis ka järgmisel hooajal. Küll aga valitseb ebakindlus pikema perspektiivi osas – eriti seoses 2027. aastaga, kui kehtima hakkavad uued tehnilised reeglid.
Aasta alguses levisid kuuldused, nagu võiks Hyundai pärast käesolevat hooaega WRC-sarjast taanduda. Sarnaseid spekulatsioone on varemgi kuuldud, kuid tänavu on need kõneainet pakkunud juba aasta algusest peale, mis viitab sellele, et otsus pole ettevõtte sees veel tehtud.
Lisaks Hyundai tulevikule on laiemalt küsimärgi all ka WRC-sarja edasine areng. Kuigi Rally1 autodega jätkatakse veel 2026. aastani, tuleb juba sel suvel välja kuulutada 2027. aasta tehnilised reeglid, millega tuuakse sarja täiesti uued autod.
Abiteboul, kes viibis Portugali rallil isiklikult kohal, selgitas, et Hyundai teeb igal aastal oma strateegiatele põhjaliku ülevaate. „Jälgime tähelepanelikult kogu ralli olukorda, kuid soovime jätkata sarjas ka järgmisel hooajal,“ vahendas tema sõnu Soome väljaanne Rallit.fi.
Samas märkis Abiteboul, et kõige suuremad kahtlused puudutavad just 2027. aastat. „Reeglite osas on toimunud arenguid, aga need ei vasta veel täielikult meie jaoks olulistele küsimustele,“ ütles ta.
2027. aastast plaanitavad reeglid peaks kehtima kuni 2036. aastani.
„Kui vaatan neid autosid ja mõtlen, milline võib maailm olla 2036. aastal, siis ma ei usu, et praegune suund oleks piisavalt ajakohane,“ sõnas ta. Probleemiks on ka ajasurve: iga viivitus muudab uuele ajakavale ülemineku keerulisemaks.
Siiski ei välista Hyundai võimalust naasta sarja ka hiljem. „Kui me ei ole valmis 2027. aastal, ei tähenda see tingimata, et loobume WRC-st lõplikult. Võime liituda uuesti näiteks 2028. aastal,“ lisas Abiteboul.
WRC hooaeg jätkub vähem kui kahe nädala pärast Sardiinia etapiga.