Kuigi Hyundai jätkamine autoralli MM-sarjas pärast käesolevat hooaega on endiselt lahtine, on juba kindel, et Lõuna-Korea autotootja siseneb järgmisel aastal kestvussõitude maailmameistrivõistluste (WEC) sarja.
Seda tehakse kahe Hypercar-klassi masinaga, mis võistlevad Hyundai luksusbrändi Genesis nime all. Projekti eestvedajaks on Hyundai rallitiimi juht Cyril Abiteboul, kellel on suur mõju ka ettevõtte WRC tuleviku üle otsustamisel.
Abiteboul rõhutas, et kuigi tal on WRC vastu suur lugupidamine, on reaalsus see, et Hyundai konkureerib praegu sisuliselt vaid Toyotaga. Tema sõnul peab WRC jääma eelkõige sõitjate meistrivõistluseks, kuid tootjate huvi säilitamiseks on vaja suuremat tehnilist mitmekesisust ja tugevat seost tootjate ning klientide vahel.
Hyundai Motorsporti juhi sõnul on WEC atraktiivne, sest see suudab hoida kulud kontrolli all, pakkudes samas tootjatele võimalust keskenduda disainile, mootoriarendusele ning ka oma brändi loo jutustamisele. Just see kombinatsioon muudab kestvussõidud Hyundai jaoks strateegiliselt huvitavaks.
Genesis plaanib järgmisel aastal võistelda WEC sarjas LMP2 klassis ja alates 2027. aastast osaleda ka IMSA meistrivõistlustel Põhja-Ameerikas, kirjutab Go4Speed.
Uuel autol kasutatakse LMDh platvormi, mille šassii toodab Oreca ja jõuallikaks on Hyundai poolt arendatav twin-turbo V8, mis põhineb i20 N Rally1 auto praegusel 1,6-liitrisel turbomootoril.

Abitebouli sõnul ongi mitmekesisus – erinevad mootoritüübid ja tehnilised lahendused – üks peamisi WEC edu aluseid. Näiteks kasutab Peugeot 2,6-liitrist V6 turbomootorit, BMW 4,0-liitrist V8 mootorit ja Aston Martin 6,5-liitrist vabalthingavat V12-t. Ta leiab, et ka WRC-s peaks leiduma rohkem tehnilist varieeruvust, et muuta sari huvitavamaks nii tootjatele kui ka fännidele.
Hoolimata Genesis’e tulekust kestvussõitudesse kinnitab Abiteboul, et see ei tähenda Hyundai ralliprogrammi lõppu. Tema sõnul ei toimu Genesis’e projekt WRC või TCR tegevuste arvelt.

Ka Hyundai WRC sõitjad, nende seas Thierry Neuville, Ott Tänak ja Adrien Fourmaux, loodavad, et tootja jätkab rallimaailmas. Neuville on varasemalt öelnud, et usub WRC potentsiaali, kuid vajalik on sporti paremini turundada ja tehnilised reeglid selgemaks muuta.
FIA plaanib uued WRC tehnilised reeglid, mida tuntakse WRC27 nime all, kinnitada selle aasta augustis. Eesmärk on meelitada sarja tippklassi rohkem tootjaid ning koos uute reeglitega loodetakse osalejate arvu tõsta kuni kahekümneni.
Loe lisaks ka: FIA: Alates 2027 aastast kaob Rally1 ning kogu rallipüramiid kujundatakse ümber!