Mäletatavasti on WRC-meeskondade ja FIA vahel käimas arutelud seoses järgmise aasta Rally1 autode reeglite üle. FIA WRC töörühm pakkus veebruaris välja muudatused, mis hõlmavad Rally1 autodelt hübriidi eemaldamist, aerodünaamiliste omaduste ja võimsuse vähendamist.
Kui Toyota on juba testinud sellist lahendust, siis Hyundai tegi seda arvutisimulatsiooni abil ja tulemused ei meeldinud põrmugi Hyundai bossile.
“Olgem ausad,” ütles ta, “[see mõjutaks] tohutult. Kuid meil pole tõesti ressursse ega isu, et kõiki võimalikke variante katta.”
„Nii et selle asemel, et püüda teha natuke kõike – mis pole motospordis kunagi hea – oleme otsustanud teadlikult teha oletuse ja suunata 100% oma ressurssidest Hyundai i20 N Rally1-auto arendamisele,” rääkis Abiteboul portaalile Dirtfish.
“See tähendab, et me ei kuluta alternatiivse määrusega seoses ühtegi eurot, ühtegi tundi projekteerimisbüroo aega ega ühtegi kilomeetrit testiaega.”
Prantslane lisas: “Ma arvan, et kõik on näinud, et Toyota on uute regulatsioonidega eksperimenteerinud. Jah, oleme natuke simulatsiooni teinud, aga see selleks. Absoluutselt ei mingit füüsilist testimist, ei mingit autotootmist. Ja meil pole kavatsust seda muuta.”
Meeskonnad teatasid kohe pärast ettepanekute avaldamist, et reeglite kehtima hakkamisel on neil enne järgmise hooaja algust palju testimistööd vaja teha. FIA põhjendas muudatusi kulude kokkuhoiu meetmena, kuid testimine ja arendus on meeskondade jaoks suured väljaminekud.
Abiteboul lisas: „Tegime üsna julge – ja võib olla väga ohtliku – otsuse võtta järgmiseks aastaks teatud reeglid ja töötada välja tehniline strateegia vastavalt sellele, mida me eeldame. Aga on nii nagu on.”
“Võib juhtuda, et me eksime. Kui see juhtub, oleme järgmisel aastal selgelt tagajalgadel. Kuid praeguse eeldusega, teame täpselt, mida teha ja me teeme seda.”
Kõik meeskonnad saavad oma saatusest teada 11. juunil, kui Maailma Mootorspordi Nõukogu hääletab 2025. ja 2026. aasta reeglite soovituste üle.
Discussion about this post