Hyundai on tänavu teinud oma ralliautoga küll suuri edusamme, kuid jääb endiselt nii töökindluse kui ka jõudluse poolest alla oma peamise rivaali Toyota GR Yarisele.
Kui seda hooaega on jäänud sõita veel üks etapp, on Hyundai saavutanud 14 poodiumit, mis on sama palju kui eelmisel hooajal, kuid ühe võidu vähem, ning pole endiselt suutnud takistada Toyotat meeskondlikku tiitlit võitmast.
Peale kogenud Francois-Xavier Demaisoni palkamist tehnikadirektoriks liigub Hyundai oma auto arendusstrateegiaga suure sammu edasi. Selle protsessi järgmiseks sammuks saab olema oktoobris jokkerite arendusakna kasutamine, kuid selle vilju saab tunda alles järgmisel aastal.
“Oleme teinud, mida peame tegema. Meil on veel üks klassifikatsioonijokker hilisemaks ajaks kasutamata, nii et meil on 2024. aasta hooajaks hea idee,” ütles Abiteboul väljaandele Motorsport.com.
“Oleme kõvasti tööd teinud, sest tahame anda FX-ile võimalikult palju aega, et ta saaks otsustada, millised asjad on prioriteetide nimekirjas esikohal. Seejärel saab ta osi disainida ja katsetada. Need kõik on aga järgmiseks aastaks.”
Jõudluse poolest edestab Toyota ehk veidi Hyundaid, kuid Jaapani tootjal on suurim eelis auto töökindluse osas, kirjutab Rallit.fi. Näiteks Keenia MM-ralli kardaani müstilised lagunemised tekitasid Hyundaile korralikku peavalu.
“Nagu ma varem olen öelnud, on meie autol kahjuks nõrgad kohad. Seda sai näha näiteks Keenias ja veel paaril võistlusel. Seetõttu on töökindluse arendamine kõige olulisem,” rõhutas Abiteboul.
“Tahame need vead parandada, et järgmisel aastal probleeme enam ei oleks. Meil on kaks tõeliselt tugevat sõitjat, kes suudavad võidelda igal etapil võitude ja loodetavasti ka maailmameistritiitli nimel,” jätkas meeskonna juht, viidates Ott TänakulejaThierry Neuville’ile.
Neuville on sel hooajal Hyundai ridades võitnud kaks etappi. Esikohad tulid juunis Sardiiniast ja möödunud nädalavahetusel Kesk-Euroopa rallilt.
2023 aasta hooaega lõpetav MM-ralli Jaapanis sõidetakse 16.-19. novembril.