Norra rallisõitja Andreas Mikkelsen on taas tuttavas olukorras: tal pole kindlat sõitjakohta WRC tippsarjas. Pärast osalist hooaega Hyundai Rally1 meeskonnas töötab ta nüüd Rally2 programmi kallal, et hoida end vormis ja olla valmis uuteks võimalusteks.
Mikkelseni karjäär on olnud täis ootamatuid pöördeid. Volkswageni lahkumine WRC-sarjast 2016. aastal jättis ta ootamatult tööta, kuid ta suutis end tagasi pildile tuua.
Sama juhtus pärast 2019. aastat, kui Hyundai loobus tema teenetest – Mikkelsen võitis seejärel kaks korda WRC2 tiitli. 2024. aastal naasis ta Rally1 klassi, kuid sai osaleda vaid piiratud arvul etappidel, jagades autot Esapekka Lappi ja Dani Sordoga.
Hyundai otsustas 2025. aastaks tuua oma kolmandasse autosse täiskohaga Adrien Fourmaux’, jättes Mikkelseni taas ilma kindla kohata.
„Ma töötan endiselt programmi kallal,“ avaldas norrakas DirtFishile. „Rally1 on keeruline, sest vabu kohti lihtsalt pole. Seega Rally2 võib olla reaalne võimalus.“
2027 silmapiiril
Mikkelseni eesmärk pole pelgalt järgmine hooaeg, vaid pikem plaan. Ta tahab olla stardivalmis 2027. aastaks, mil WRC tehnilised reeglid muutuvad ja loodetavasti lisandub sarja uusi autotootjaid. „Üks asi, mis on oluline, on 2027,“ selgitas ta. „Loodetavasti tulevad uued tootjad ja tekib rohkem võimalusi. Praegu on turul väga kitsas seis.“
WRC2 klass oleks tema jaoks loogiline valik, sest see hoiaks teda võistlusvormis ja pakuks võimalust end tõestada, kui mõni tehasetiim peaks uut sõitjat vajama.
[the_ad id=”98121″]
Miks Hyundai projekt ebaõnnestus?
Mikkelsenil oli 2024. aastaks võimalus sõita täiskohaga M-Sport Fordi meeskonnas, kuid ta otsustas hoopis Hyundai osalise programmi kasuks. Tagantjärele tunnistab ta, et see polnud parim otsus, sest saadud rallid ei olnud ideaalsed tema tugevuste jaoks.
Hyundai pakkus talle võimalust osaleda peamiselt asfaldirallidel (Monte Carlo, Horvaatia, Kesk-Euroopa ja Jaapan) ning lisaks ka Poola rallil, mis on üks Mikkelseni lemmikvõistlusi kruusal. Kuid pikkade pauside tõttu rallide vahel oli keeruline kiiresti kohaneda.
„Ma ei saanud täpselt neid rallisid, mida oleksin tahtnud sõita,“ tunnistas Mikkelsen. „Asfaldil suudan küll häid tulemusi teha, kuid see pole mulle nii loomulik kui kruus. Kruusal saan enamasti kohe autosse istuda ja olla kiire – nagu Poolas näha oli, kus me vaid peale ühte testipäeva suutsime rallit juhtida.“
[the_ad id=”125375″]
Kui midagi saaks muuta, siis Mikkelseni sõnul oleks ta pidanud juba hooaja algusest peale rohkem suruma. „Tahtsin Monte Carlo ja Horvaatia rallidel keskenduda auto tundmaõppimisele ja lihtsalt finišisse jõudmisele, et koguda kilomeetreid. Kui Monte Carlos katkestad, siis on sul kolm kuud pausi enne järgmist rallit ja pead uuesti nullist alustama. See juhtuski – sain lõpuks ainult kaks võistlust Kesk-Euroopas ja Jaapanis, kus proovisime rohkem suruda.“

Kuigi Mikkelsenile usaldati Hyundai tiimis asfaldirallide roll, ei olnud see tema jaoks ideaalne valik. „Keegi ei tahtnud asfaldirallisid sõita sest Hyundai Rally1 auto pole asfaldil lihtsalt juhitav,“ selgitas ta. „Aga kui sul on võimalus sõita tehasetiimis Rally1 autoga, siis sa ei ütle sellest ära, isegi kui see pole ideaalne.“
[the_ad id=”125368″]
Mis saab edasi?
Kuigi Hyundai projekt ei andnud loodetud tulemust, on Mikkelsen endiselt motiveeritud. Ta teab, et kui ta tahab olla konkurentsivõimeline 2027. aastal, peab ta ka praegu rooli taga püsima.
„Kui sa teed enne Monte Carlot ainult ühe testipäeva ja seejärel on kolm kuud pausi enne järgmist võistlust, siis on keeruline kiiresti kohaneda,“ selgitas ta. „Tulevikus tahaksin kindlasti lisada rohkem väiksemaid rallisid ja testipäevi – lihtsalt rohkem aega autos oleks ideaalne.“
Mikkelsen loodab peagi välja kuulutada oma järgmise sammu, kuid üks on kindel – ta ei kavatse veel WRC-st loobuda.