• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis või kes on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
  • Privaatsuspoliitika
november 9, 2025
  • Logi Sisse
  • Registreeru
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
  • WRCtop
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
  • ERC
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muu
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Dakar
    • Maratonralli
    • Muu
  • Videod
    • RalliTV
    • WRC Videod
    • VLOG
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Rallikrossi Videod
    • Fotogalerii
    • Ralli
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home WRC

Hyundai WRC meeskonnas sõitjakohata jäänud Andreas Mikkelsen otsib võimalusi WRC2 sarjas jätkamiseks

Admin Admin
7.02.2025 16:42
WRC
Andreas Mikkelsen, Foto: Romain Thuillier /Hyundai Motorsport GmbH

Andreas Mikkelsen, Foto: Romain Thuillier /Hyundai Motorsport GmbH

150
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Norra rallisõitja Andreas Mikkelsen on taas tuttavas olukorras: tal pole kindlat sõitjakohta WRC tippsarjas. Pärast osalist hooaega Hyundai Rally1 meeskonnas töötab ta nüüd Rally2 programmi kallal, et hoida end vormis ja olla valmis uuteks võimalusteks.

 

Mikkelseni karjäär on olnud täis ootamatuid pöördeid. Volkswageni lahkumine WRC-sarjast 2016. aastal jättis ta ootamatult tööta, kuid ta suutis end tagasi pildile tuua.

Sama juhtus pärast 2019. aastat, kui Hyundai loobus tema teenetest – Mikkelsen võitis seejärel kaks korda WRC2 tiitli. 2024. aastal naasis ta Rally1 klassi, kuid sai osaleda vaid piiratud arvul etappidel, jagades autot Esapekka Lappi ja Dani Sordoga.

Hyundai otsustas 2025. aastaks tuua oma kolmandasse autosse täiskohaga Adrien Fourmaux’, jättes Mikkelseni taas ilma kindla kohata.

„Ma töötan endiselt programmi kallal,“ avaldas norrakas DirtFishile. „Rally1 on keeruline, sest vabu kohti lihtsalt pole. Seega Rally2 võib olla reaalne võimalus.“

2027 silmapiiril

Mikkelseni eesmärk pole pelgalt järgmine hooaeg, vaid pikem plaan. Ta tahab olla stardivalmis 2027. aastaks, mil WRC tehnilised reeglid muutuvad ja loodetavasti lisandub sarja uusi autotootjaid. „Üks asi, mis on oluline, on 2027,“ selgitas ta. „Loodetavasti tulevad uued tootjad ja tekib rohkem võimalusi. Praegu on turul väga kitsas seis.“

WRC2 klass oleks tema jaoks loogiline valik, sest see hoiaks teda võistlusvormis ja pakuks võimalust end tõestada, kui mõni tehasetiim peaks uut sõitjat vajama.

Miks Hyundai projekt ebaõnnestus?

Mikkelsenil oli 2024. aastaks võimalus sõita täiskohaga M-Sport Fordi meeskonnas, kuid ta otsustas hoopis Hyundai osalise programmi kasuks. Tagantjärele tunnistab ta, et see polnud parim otsus, sest saadud rallid ei olnud ideaalsed tema tugevuste jaoks.

Hyundai pakkus talle võimalust osaleda peamiselt asfaldirallidel (Monte Carlo, Horvaatia, Kesk-Euroopa ja Jaapan) ning lisaks ka Poola rallil, mis on üks Mikkelseni lemmikvõistlusi kruusal. Kuid pikkade pauside tõttu rallide vahel oli keeruline kiiresti kohaneda.

„Ma ei saanud täpselt neid rallisid, mida oleksin tahtnud sõita,“ tunnistas Mikkelsen. „Asfaldil suudan küll häid tulemusi teha, kuid see pole mulle nii loomulik kui kruus. Kruusal saan enamasti kohe autosse istuda ja olla kiire – nagu Poolas näha oli, kus me vaid peale ühte testipäeva suutsime rallit juhtida.“

Kui midagi saaks muuta, siis Mikkelseni sõnul oleks ta pidanud juba hooaja algusest peale rohkem suruma. „Tahtsin Monte Carlo ja Horvaatia rallidel keskenduda auto tundmaõppimisele ja lihtsalt finišisse jõudmisele, et koguda kilomeetreid. Kui Monte Carlos katkestad, siis on sul kolm kuud pausi enne järgmist rallit ja pead uuesti nullist alustama. See juhtuski – sain lõpuks ainult kaks võistlust Kesk-Euroopas ja Jaapanis, kus proovisime rohkem suruda.“

Andreas Mikkelsen Kesk Euroopa rallil 2024, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
Andreas Mikkelsen Kesk Euroopa rallil 2024, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Kuigi Mikkelsenile usaldati Hyundai tiimis asfaldirallide roll, ei olnud see tema jaoks ideaalne valik. „Keegi ei tahtnud asfaldirallisid sõita sest Hyundai Rally1 auto pole asfaldil lihtsalt juhitav,“ selgitas ta. „Aga kui sul on võimalus sõita tehasetiimis Rally1 autoga, siis sa ei ütle sellest ära, isegi kui see pole ideaalne.“

Mis saab edasi?

Kuigi Hyundai projekt ei andnud loodetud tulemust, on Mikkelsen endiselt motiveeritud. Ta teab, et kui ta tahab olla konkurentsivõimeline 2027. aastal, peab ta ka praegu rooli taga püsima.

„Kui sa teed enne Monte Carlot ainult ühe testipäeva ja seejärel on kolm kuud pausi enne järgmist võistlust, siis on keeruline kiiresti kohaneda,“ selgitas ta. „Tulevikus tahaksin kindlasti lisada rohkem väiksemaid rallisid ja testipäevi – lihtsalt rohkem aega autos oleks ideaalne.“

Mikkelsen loodab peagi välja kuulutada oma järgmise sammu, kuid üks on kindel – ta ei kavatse veel WRC-st loobuda.

Märksõnad: Andreas Mikkelsen
Share60Tweet38Send

Soovitame sulle ka neid

Ott Tänak Paraguay MM-rallil 2025 Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Dirtfish: Hyundai pakkus Tänakule ajalooliselt suurt lepingut, kuid ta eelistas pereelu

9.11.2025 21:00
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia poodiumil 2025, Foto:: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Martin Järveoja: see ei ole finiš, pigem paus hingetõmbeks

9.11.2025 16:01
Ott Tänak ja Adrien Fourmaux Portugali rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

Fourmaux: Tänak on eriline sõitja, kelle asendamine pole lihtsalt võimalik

9.11.2025 15:42
Kuvatõmmis videost
WRC

Südamlik hüvastijätt: Hyundai Motorsport tänas Ott Tänakut ja Martin Järveoja liigutava videoga

9.11.2025 15:06
Ott Tänak ja Cyril Abiteboul Autor/allikas: Hyundai Motorsport
WRC

Hyundai boss: oleme Tänaku lahkumise pärast kurvad, kuid mõistame tema otsust

9.11.2025 13:53
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH
WRC

AMETLIK: Ott Tänak lahkub Hyundaist ning ei jätka isiklikel põhjustel täiskohaga rallisõitjana.

9.11.2025 12:54

Ralli.ee portaali majutab    Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

WRC Uudised

Ott Tänak Paraguay MM-rallil 2025 Foto: Vincent Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

Dirtfish: Hyundai pakkus Tänakule ajalooliselt suurt lepingut, kuid ta eelistas pereelu

Indrek
9.11.2025 21:00
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia poodiumil 2025, Foto:: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Martin Järveoja: see ei ole finiš, pigem paus hingetõmbeks

Indrek
9.11.2025 16:01
0

Ott Tänak ja Adrien Fourmaux Portugali rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Fourmaux: Tänak on eriline sõitja, kelle asendamine pole lihtsalt võimalik

Indrek
9.11.2025 15:42
0

Kuvatõmmis videost

Südamlik hüvastijätt: Hyundai Motorsport tänas Ott Tänakut ja Martin Järveoja liigutava videoga

Indrek
9.11.2025 15:06
0

Ott Tänak ja Cyril Abiteboul Autor/allikas: Hyundai Motorsport

Hyundai boss: oleme Tänaku lahkumise pärast kurvad, kuid mõistame tema otsust

Indrek
9.11.2025 13:53
0

Marcus Grönholm Opeli roolis 1988. aastal (Foto: Marcus Grönholmi arhiiv).
Ajaloonurk

Grönholmile esimese meistritiitli toonud auto on tagasi kodus

1.07.2022 12:00

Tänane Top

Kuvatõmmis videost

Südamlik hüvastijätt: Hyundai Motorsport tänas Ott Tänakut ja Martin Järveoja liigutava videoga

9.11.2025 15:06
Ott Tänak Kesk-Euroopa MM-ralli 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

AMETLIK: Ott Tänak lahkub Hyundaist ning ei jätka isiklikel põhjustel täiskohaga rallisõitjana.

9.11.2025 12:54
Ott Tänak ja Martin Järveoja Jaapani MM-rallil 2025, Foto: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Lõpuks selgus, mis probleem Tänaku Hyundaid vaevas – Jaapani ralli võitis Ogier

9.11.2025 08:10
Jari-Matti Latvala ja Janni Hussi. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Jari-Matti Latvala krooniti Euroopa meistriks – kaardilugeja Janni Hussi jäi aga tiitlist ilma

8.11.2025 22:11
Ott Tänak ja Martin Järveoja Rally Estonia poodiumil 2025, Foto:: Austral / Hyundai Motorsport GmbH

Martin Järveoja: see ei ole finiš, pigem paus hingetõmbeks

9.11.2025 16:01
Ott Tänak ja Adrien Fourmaux Portugali rallil 2025, Foto: Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Fourmaux: Tänak on eriline sõitja, kelle asendamine pole lihtsalt võimalik

9.11.2025 15:42

Ralli.ee portaali majutab
Veebimajutus ja domeeni registreerimine Zones

© 2019 ralli.ee

Tere Tulemast Tagasi!

Logi sisse Facebookiga
Logi sisse Google'iga
VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli? Registreeru

Registreeru kasutajaks

Registreeru Facebookiga
Registreeru Google'iga
VÕI

Fill the forms below to register

Kõik väljad on nõutud. Logi Sisse

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Foorum
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Noortesport
    • Ajaloonurk
      • Kurvilise tee legendid
    • Dakar
  • Rallikross
    • Autokross
    • World RX
    • Jäärada
    • Superkross
    • Rallikrossi Videod
  • Vormel
  • Muud Alad
    • Drift
    • Ringrada
    • 4×4
    • eSport
    • Maratonralli
    • Muu
  • Saada Uudis või Vihje
  • Logi Sisse
  • Registreeru
  • Cart

© 2019 ralli.ee