Rahvusvaheline Autoliit (FIA) valmistub sel reedel avalikustama autoralli MM-sarja (WRC) uut promootorit ja tuleviku tehnilisi reegleid, kuid kulisside taga räägitakse üha valjemini M-Spordi ja Fordi pikaajalise liidu võimalikust lõpust.
Itaalia väljaande TuttoRally andmetel vaatab Briti meeskond 2027. aasta reeglite valguses uue partnerina Hiina autotootja Lynk & Co poole.
Reedel toimuva FIA maailmanõukogu istungi järel peaks selguma sarja uus promootor – favoriidiks peetakse investorite gruppi, mida juhib endine McLareni vormelitiimi spordidirektor Eric Boullier. Koos uue promootoriga oodatakse detailset infot WRC27 tehniliste tingimuste kohta, mis on mõeldud sarja kulude drastiliseks vähendamiseks. Kuuldavasti on uute projektide vastu huvi tundmas kaheksa kuni üheksa tootjat või võistlusautode ehitajat (nagu Prodrive ja Oreca), nende seas ka Malcolm Wilsoni juhitav M-Sport.
Fordi fookus on mujal
Kuigi M-Sport on ajalooliselt olnud “sinise ovaali” esindustiim, viitavad Suurbritanniast pärinevad signaalid sellele, et Fordi jätkamine uute reeglite ajastul on ebatõenäoline. Ford naaseb 2026. aastal suurejooneliselt vormel-1 sarja Red Bulli mootoripartnerina ning on viimasel ajal investeerinud jõuliselt maratonrallide programmi, arendades koos M-Spordiga Raptor-seeria võistlusautosid.
Kuna alates aastast 2027 minnakse üle Rally2 tehnikal baseeruvatele WRC-autodele ning praeguse Fiesta Rally2 homologeering on lõppemas ja WRC-programmi eelarvet on järk-järgult vähendatud, otsib M-Sport aktiivselt alternatiive, et kindlustada meeskonna jätkusuutlikkus
Uus partner Hiinast
Itaalia meedia väitel on M-Sport leidnud potentsiaalse uue partneri Lynk & Co näol. Tegemist on Geely ja Volvo ühisettevõttega, mis tähistab 2026. aastal oma kümnendat tegevusaastat. Bränd on ringrajasõidus (WTCR ja TCR World Tour) näidanud fenomenaalset minekut, võites tänaseks juba üheksa tiitlit, millest mitmed on toonud prantslane Yann Ehrlacher.

Plaanide kohaselt arendaks M-Sport uue WRC27 reeglitele vastava võistlusauto, kuid see hakkaks kandma Lynk & Co välimust ja embleeme. Sarnast “kliendiauto” mudelit kasutas M-Sport varem edukalt Bentleyga GT-sarjas.
WRC27 autod peaksid plaanide kohaselt olema ligi kolm korda odavamad kui praegused Rally1 autod, mis muudaks sarja tootjatele ja eratiimidele taas atraktiivseks. Lynk & Co võimalik liitumine koos Lancia naasmisega (kes toob Monte Carlos starti uue Rally2 auto) oleks sarjale oluline mainevõit ja tagaks M-Spordi meeskonnale kindla tuleviku tippkonkurentsis.
















