Hooaja viimane ralli Jaapanis sai alguse väga karmides oludes, kui taevast sõna otseses mõttes kallas vett alla. Võistluse põnevus kadus põhimõtteliselt juba esimesel täispikal päeval, kui vahed venisid väga suureks ning mitmed WRC sõitjad sattusid ülilibedal ja ohtlikul teel probleemidesse.
Hyundai pilootThierry Neuville ütles juba pärast päeva teist kiiruskatset, et tema arvates on tingimused võidusõiduks liiga ohtlikud. Lõpuks otsustatigi viimane katse enne hoolduspausi ära jätta turvalisuse kaalutlustel.
Abitebouli sõnul oli olukorra suurim probleem see, et otsustamine võttis liiga palju aega, kirjutab Rallit.fi.
“Autoralli MM-sarja nõrkus on selle juhtimine. Teistel sarjadel on suhteliselt hea reaktsioonivõime ja võime kiiresti kokku saada, et teha spordiala heaks olulisi otsuseid. Arvan, et oleme autoralli MM-sarjas liiga killustatud,” rääkis Abiteboul intervjuus Belgia ringhäälingule RTBF.
Abitebouli sõnul võinuks isegi Jaapanis kiiresti teha kollektiivse otsuse kiiruskatsed ohutuse kaalutlusel ära jätta, kuid otsustajad tegelesid hoopis filosoofiliste küsimustega – samal ajal kui võistlejad tegelesid võidusõidu asemel ellujäämisega!
“Üks piloot suutis võistluspäeval kõik ohud seljatada, kõndides peaaegu sõna otseses mõttes vee peal – see oli Elfyn Evans. Ainult et mitmel eelmisel rallil polnud tal see õnnestunud. Nüüd juhtus see, mis oli tema jaoks hea,” lisas Abiteboul.
Abiteboul on oma kogemused omandanud vormel 1 poolelt. Hyundai bossi sõnul peaks autoralli MM-sarjas leiduma samasugune tugev liider, nagu see on kuninglikus vormelisarjas.
“Kes on autoralli MM-sarja Bernie Ecclestone? Kes on selle ala boss, kes võiks seda enda eest kaitsta? Keegi peaks mõtlema selle spordiala parimatele asjadele, veidi teisest vaatevinklist,” ütles Abiteboul.
“Minu arvates vajame väga konstruktiivset dialoogi promofirma ja FIA vahel, et saaksime vastu võtta kasvõi veidigi keerulisi otsuseid. Hetkel ma sellel spordialal seda tõesti ei näe,” lisas Hyundai boss lõpetuseks.
Allikas: Rallit.fi
Avalda arvamust post