Stellantis, maailma suuruselt neljas autotootja, mille brändide hulka kuuluvad Peugeot, Citröen, Chrysler, Opel ja Lancia, teatas ootamatult tegevjuhi Carlos Tavarese lahkumisest.
Tavarese lahkumise põhjuseks olid väidetavalt erimeelsused juhatusega ning ettevõtte majanduslik olukord, sealhulgas aktsia väärtuse järsk langus – sel aastal lausa 40 protsenti. Pärast lahkumisteadet langes aktsia veel üheksa protsenti. Tavares, kes oli autotööstuse üks mõjukamaid juhte, otsustas pärast pikka karjääri loobuda oma positsioonist, jättes ettevõtte raskesse olukorda.
Tavares oli tuntud oma kirgliku suhtumise poolest ralli- ja võidusõidumaailma. Just tema huvi Lancia ja ralliautode vastu tõi viimastel aastatel fookusesse spekulatsioonid Lancia võimalikust tagasitulekust WRC-sarja. Kaks aastat tagasi sõitis Tavares Monte Carlo Historic-rallil Lancia Stratosega, mis andis hoogu spekulatsioonidele, et Stellantis kaalub taas Lancia osalemist rahvusvahelistel rallidel.
Ametlikult on Lancia juba kinnitanud oma Rally4-auto turuletulekut järgmisel aastal, millega osaletakse esmalt Itaalia meistrivõistlustel ja Euroopa rallisarjas. Siiski pole võimsamate ralliautode tootmist praegu ametlikult kinnitatud, kuigi kuulujutud on levinud.
Stellantise juhatus otsustas, et kuni uue tegevjuhi leidmiseni juhib ettevõtet ajutiselt juhatuse esimees John Elkann. Elkann on seotud ka Ferrari ja selle F1 meeskonnaga, mis näitab tema tugevat positsiooni autotööstuses. Kuid Stellantise praegused majanduslikud raskused ja aktsia langus võivad pärssida ambitsioonikamaid plaane, sealhulgas investeeringuid WRC-sarja.
WRC jaoks on uute tootjate liitumine olnud prioriteet, kuid praegu tundub, et Lancia suuremahuline tagasitulek on ebatõenäoline. FIA ja WRC on küll püüdnud meelitada uusi autotootjaid, et 2027. aasta uute tehniliste reeglite jõustumisel MM-sarja laiendada, kuid seni pole konkreetseid samme tehtud. Ka Jaapani tootja Subaru, keda varem mainiti võimaliku kandidaadina, pole oma plaane realiseerinud.
Kokkuvõttes jääb küsimus, kas Stellantise ja Lancia rallimaailma ambitsioonid saavad Tavarese lahkumise järel jätkuda. Olukord tundub keeruline, arvestades ettevõtte majanduslikke väljakutseid ja WRC-sarja uute tootjate kaasamise raskusi.