Autoralli MM-sari üritab Sardiinia ralli ajaks leppida kokku kohtumise, kus sõitjad saaksid jagada oma ideid ja ettepanekuid võistlussarja tuleviku parandamiseks.
Väidetavalt võeti see samm ette peale Hyundai piloodi Thierry Neuville‘i kommentaare enne möödunud nädalavahetusel toimunud Portugali rallit, kus ta väitis, et WRC-sari on kriitilises punktis ja nõuab muudatusi, et fännidele rohkem meeldida ja uusi tootjaid sarja meelitada.
WRC vanemspordidirektor Peter Thul rääkis, et on Neuville’i kommentaare hoolikalt lugenud ja on nõus sõitjaid rohkem kuulama, mis ajendas ka korraldama järgmise kuu alguses toimuval Sardiinia MM-rallil koosoleku.
“Kõigepealt pean ütlema, et hindan väga tema [Neuville’i] suhtumist, sest ta ei ole mitte ainult väga kiire, vaid ta ka surub asja edasi ja esitab õigeid küsimusi,” ütles Thul Autospordile.
“Oleme rohkem kui valmis kuulama. Esimese reaktsioonina rääkisin [FIA rallidirektori] Andrew Wheatleyga, et paluda tal luua aktiivne kontakt sõitjatega, kes soovivad panustada.”
“See tähendab, et ma proovin Sardiinias kohtumise kokku leppida ja iga arvamus on teretulnud, sest ma usun, et üksteisega rääkimine on parem kui üksteisest rääkimine.”
WRC sari on pikemat aega üritanud välja mõelda uusi, 2025 ja 2026 aasta reegleid, mis eeldatavalt ei muutu väga palju võrreldes hetkel kehtivatega, kuid kõige suurem küsimärk on just 2027 aasta, kui võib toimuda olulisem muudatus.
Mis puutub aga pikaajalistesse suundadesse, siis on FIA väidetavalt olnud kogu eelmise aasta vestluses tootjatega, et teada saada kuhu suunda on mõistlik liikuda – täiselekter või vesinik. Portugali rallil toimus kohtumine WRC, FIA ja meeskondade vahel, et arutada sarja tulevikku.
“Kõik küsivad meilt, millal järgmine tootja tuleb,” lisas Thul.
“Sellega teeme FIA-ga väga tihedat koostööd. Alustasime eelmisel aastal kui lubati uuesti reisida kõikjale, et kohtuda iga tootjaga Euroopas ja isegi Aasias, Jaapani rallil.”
“Rallikrossi MM-sarjas sõidame täiselektri jõul ja kui nii tahetakse, siis leiame selleks tee. Kuid võrreldes praegusega muudaks see drastiliselt seda rallit, mida me teame ja mida me armastame.”
“Läbirääkimised ei alanud alles eile. See on pikem protsess ja meil oli Portugalis hea kohtumine, kuid ma ei saa sellest midagi rääkida, sest see on konfidentsiaalne.”
“Aga me oleme täiesti õigel teel ja optimistlikud, sest praeguse autoga saame mingi aja veel minna ja siis võime ümber vahetada.”
“Kuid me peame seda elektrilist säästvat komponenti alles hoidma ( viidates präegusele hübriidile – toim.), sest meil on säästva kütusega väga hea kontseptsioon [P1 Motorsportilt], oleme esimene meistrivõistlus, kes seda tutvustab ja see toimib väga hästi.”
“Me vajame elektrikomponenti ja nüüd on väljakutse kõik see kokku panna, kuid ma olen selles suhtes väga optimistlik. Ma saan aru, et inimesed on kannatamatud, kuid me vajame aega.”
“Ma ei muretse, meil on palju asju vaja ära teha ja selle kallal me juba töötame. Me ei saa kõike ühe päevaga muuta, kuid me töötame selle nimel.”
Avalda arvamust post